Ik zit heel erg te twijfelen, wil ook niet voor niets bij de huisarts aankloppen, alsof ze het niet druk genoeg hebben... Dochter (precies 20 maanden) is nooit ziek. Nu was vorige week de tweede keer in drie weken, met enorm snotteren. Was weer helemaal over en nu haal ik haar vanmorgen voor de derde keer in een maand met koorts uit bed! Ze is wat rustig voor haar doen, maar speelt wel gewoon en is nu haar broodje kaas aan het eten. Drinken is al een ramp sinds de eerste keer dat ze ziek was, moet echt de hele dag met drinken achter haar aan lopen. Wat denken jullie: afwachten of voor het weekend toch even bellen?
ik zou bellen, het is best zielig voor zo een kleintje, en voor de ouders ook ik kom van belgie, daar kost de zorg niks in vergelijking met hier, voor hetgeen wat je hier betaald heb je wel recht om te bellen!
Sja mijn ervaring met griep bij kleine kinderen is dat het heel snel kan opkomen, maar vaak ook heel snel weer afneemt. Ik zou niet meteen de dokter bellen, gewoon goed je dochter in de gaten houden en ervoor waken dat ze genoeg drinkt! Beterschap!
Je kunt natuurlijk de HA altijd even bellen als je het niet vertrouwd. Ik zou het wel even vor het weekend doen.
Vanwege de verschillende reacties hier en mijn man die erop stond dat ik zou bellen, toch maar even de telefoon gepakt. Geen alarmsignalen, maar ze willen haar voor het weekend toch even zien, ook omdat ik bijna 37 weken zwanger ben. Over 2 uurtjes even die kant op, dan zullen we wel zien wat de dolter ervan zegt
Ik zou ook niet bellen, ik zou denken dat ze daar toch niets mee kunnen. Koorts is niet erg zeggen ze, is juist goed want dan reageert haar lichaam goed op de ziektemakers om ze tegen te gaan, als ze pijn heeft eventueel een zetpilletje En het niet drinken nou daar doen ze ook pas wat mee als ze echt te weinig plas luiers heeft als ze duf/lusteloos word Dus dat kan he wel in de gaten houden maar ik denk dat een dokter hier nirt echt iets mee kan Maar je kan natuurlijk altijd bellen als je het niet vertrouwd
als je twijfelt altijd bellen! we betalen niet voor niks een hoge zorgpremie... mag je best om bellen...
Gewoon bellen inderdaad, hier kwam de koorts ook zomaar opzetten zonder zichtbare pijn ofzo. Eindigde altijd in een oorontsteking of iets in die richting en dan zo het weekend in gaan is ook niet fijn
Assistent had het inderdaad ook over even naar haar oren kijken. We zullen het zien! Ben nooit zo van het naar de huisarts gaan, maar wel vreemd dat ze 3x in een maand ziek is... En de HAP vermijd ik liever (omdat ie daar niet voor bedoeld is én ik geen zin heb 1,5u daar te zitten wachten met een ziek kindje).
Mijn huisarts zei me destijds dat het trouwens heel normaal is, dat baby's en kleine kinderen de eerst 1,5 jaar niet of nauwelijks echt ziek zijn, omdat ze dan nog afweerstoffen bij zich hebben, die ze van hun moeder meekrijgen zeg maar. Maar na 1,5 jaar nemen die afweerstoffen af, en moeten ze die dus zelf opbouwen, en in die periode kunnen ze elk virusje meepakken wat er langswaait. En ik geloof ook wel dat hij daar gelijk in heeft. Klinkt mij wel logisch eigenlijk. Maar leuk is het niet. Wij hebben het ook gehad hoor toen mijn zoon 1.5 jaar was, was hij ook iedere keer op en af snot verkouden. Zo zielig. Nu is hij bijna nooit meer ziek, op af en toe wat gesnotter na. Beterschap voor je dochter!
Ik had er zelf niet voor gebeld, gebeurd hier regelmatig dat ons meisje koorts heeft en dan is het na een dag wel weer voorbij. Tenzij ik merk dat ze echt pijn heeft of suffig wordt, dan ben ik de eerste die aan de telefoon hangt. Maar als jou gevoel je ingeeft om te bellen, moet je dat altijd doen! Jij kent je kindje het beste!
Waarschijnlijk gewoon beetje zeer keeltje... Zou niet bellen het is gewoon beetje tijd van het jaar maargoed dat is mijn mening
Ik zou hier ook niet voor bellen. 't Is griepseizoen en ze pakt dus helaas precies achter elkaar wat virusjes mee blijkbaar Daar zal de huisarts ook niks anders van zeggen dan uitzieken. Huisarts bel ik pas als het niet over gaat, m'n kind er zoveel last van heeft dat het veel huilt of als er uitdroging dreigt, (geen plasluiers meer). Dat lijkt me in jouw situatie niet aan de hand.
Als we zo gaan redeneren, zal die zorgpremie alleen maar verder omhoog gaan en betalen we straks WEL eigen bijdrage voor huisartsenbezoekjes. Niet gaan dus als het niet nodig is, dan houden we de zorgkosten ook een beetje binnen de perken...
Ben net terug, dochter blijkt een dubbele oorontsteking te hebben en nog een flinke ook. Blijkbaar een hoge pijngrens dat ze alleen wat mopperig is, maar dus wel blij toch even gebeld te hebben...
Ach wat sneu! Toch maar goed dat je bent gegaan dus. Ik ben normaal ook niet zo van naar de dokter gaan enzo. Maar bij mijn dochter is het toch anders. En zeker omdat je zo vaak hoort dat het uiteindelijk oortjes zijn. Beterschap!
op zich vind ik ook dat je altijd moet bellen als je zorgen hebt, maar als iedereen maar naar de ha gaat, omdat je er nu eenmaal een hoge premie voor betaald, wordt de premie steeds hoger en hoger! geen aanrader dus. in dit geval zou ik niet bellen. hooguit even overleggen met de assistente. er heerst op het moment veel buikgriep en verkoudheid bij kinderen. het is natuurlijk heel verevelend, maar zolang er nog eten/ drinken in komt en het kind is vereder goed alert, is het toch vaak een kwestie van uitzieken.