Bloedverlies: het maakt mij zo onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Yummy, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Voor de andere zwangere meiden hier met bloedverlies: maakt het jullie ook zo onzeker?
    Bij mijn zoontje heb ik ook ontzettend veel bloedverlies gehad en toen was er duidelijk een oorzaak: een grote hematoom.
    Toen we dat wisten werd een grote onzekerheid bij mij weggenomen, er was immers een duidelijke oorzaak voor het bloeden.

Maar nu deze tweede zwangerschap is het gewoon anders. Rond de 9e week kreeg ik ineens wat bloed en slijm bij het afvegen en dit maakte me zo onzeker. Ik had een paar dagen daarvoor een goede echo gehad (gelukkig) maar toch maakt het je erg bang. Gelukkig vond ik met de Angelsound het hartje en dit stelde mij iets gerust. Het bloedverlies hield ook snel weer op.

Nu heb ik afgelopen dinsdag (11 weken) een echo gehad en ook deze was super: een mooie bewegend kindje. Helemaal blij. Maar gisteravond dus weer buikkrampen en weer bloedverlies bij het afvegen. Ik voel me dan direct zó onzeker.. :( Ik kan dan ook ineens niet meer genieten.
    Gelukkig wel het hartje weer gevonden met de angelsound, maar toch kan het mijn onzekerheid niet helemaal wegnemen. Waar komt dit stomme bloedverlies nou vandaan? Doe ik iets verkeerd, neem ik bijvoorbeeld niet genoeg rust? :(

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

hoi Yummie,

zoveel rust zul je denk ik met 11 weken nog niet nodig hebben..... Het zal het in elk geval niet kunnen voorkomen. Ik heb het ook tijdens mijn 2e zwangerschap gehad vanaf 9 weken. Bij mij lag de placenta laag daar kan het bloedverlies makkelijk vandaan komen, kunnen ze wel zien met een echo. sterkte.

3. Sherie

Sherie Lid

8 okt 2011
    10
    0
    0
    Den Haag
    Heel veel sterkte!

Bij mijn eerste zwangerschap had ik placenta praevia. Bloedverlies maakt je heel onzeker.
    Vooral ook omdat je continue denkt "als dat maar goed gaat".

4. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Bedankt!

Ja inderdaad, steeds weer die onzekerheid en de angst dat het mis gaat.
    Wanneer kan men zien of er sprake is van placenta praevia, direct al?
    Tijdens de echo vertelde echoscopiste dat het er allemaal goed uit zag en dat ze kon zien dat de placenta het ging overnemen van de dooierzak (die was al bijna weg). Wel zei ze dat mijn baarmoeder vrij laag lag.

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Nee toch? Dat dacht ik ook. Was al bang dat ik teveel doe haha (ben liever lui dan moe, dus dan stop ik meteen ;) haha)

6. Sherie

Sherie Lid

8 okt 2011
    10
    0
    0
    Den Haag
    Vanaf week 12 kunnen ze zien waar de placenta gehecht is. Maar je moet er wel even om vragen omdat bij mijn vorige zwangerschap ze dat niet hadden vermeld en 2 weken later (met 14 weken) kon ik naar het zkh ivm bloedverlies.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ze kunnen het inderdaad heel vroeg zien, ik weet niet hoe het met sherie is gegaan, maar bij mij had de gyn het al vroeg over een keizerssnee en welke risico's ed, maar ook dat de placenta vanaf week of 30 (geloof ik) ook langzaam naar boven kan groeien, waardoor d keizerssnee niet nodig zou zijn. Dit gebeurd in de meeste gevallen, bij mij gelukkig ook, maar het is wel iets waar je nu al rustig de vk voor mag bellen, als het nl elke keer gebeurd sturen ze je vrij snel door naar het ziekenhuis.

8. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Hier gister bloedverlies gehad, direct paniek natuurlijk, dit is nieuw...bij mijn eerste kindje nooit zoiets meegemaakt. Gister mocht ik direct naar de vk voor het luisteren van het hartje en daarna direct een echo gehad. Alles zag er prima uit. De baby maakt het goed. Er was op de echo helemaal geen oorzaak te zien van t bloedverlies. Mijn vk zei wel dat je baarmoeder veel beter doorbloed is, dus het kan zo zijn dat ik gevoelig ben en dus snel een bloeding heb...het is nu nog wat rozige slijm/afscheiding met afvegen...toch blijf ik onzeker ook naar de goede echo van gister. Moet vandaag eigenlijk ook werken maar zie het gewoon niet zitten om nu naar mijn werk te gaan...ga me zo dus ook afmelden.
    Het kan ook door stress komen zei mijn vk, maak je je ergens druk om??? Bij ons heeft namelijk mijn man volgend jaar geen werk mee en tjaaa ze zeggen maak je niet te druk maar toch ben je er mee bezig hoor. En op mijn werk is t eigenlijk ook te druk voor me...voel me al gauw schuldig maar dit zal misschien wel de waarschuwing voor mij zijn dat ik gewoon te veel hooi op mijn vork neem.

Hoe is t nu met je? Nog steeds bloedverlies of is t minder of zelfs gestopt??

9. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik kan me helemaal voorstellen dat je er zenuwachtig van wordt!

Ik ben voor het eerst in mijn leven zwanger en afgelopen woensdagochtend bloedverlies gehad...:( ... Ik schrok er behoorlijk van... Het was bij het naar het toilet gaan... en het was alleen die ene keer.. een paar druppels rood bloed... maar nu niks meer gehad... vind het wel spannend allemaal... ook omdat ik al mijn hele zwangerschap (ben nu 7 weken) heel weinig symptomen heb... .. ik mocht niet komen bij de verloskundige.. moet wachten op mijn echo aanstaande woensdag.. :( ... nog 5 dagen... heel spannend.. hoop zo dat alles goed is...

10. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    Kan me voorstellen dat je er enorm onzeker van word hoor!
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik bij 16 weken last gehad van bloedverlies, dit duurde ook een aantal dagen.
    Nu, tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik opnieuw last van bloedverlies. De eerste keer was met 5 weken dat duurde ongeveer 3 dagen en later bij 9 weken opnieuw. Het leek echt wel een ongesteldheid zoveel bloed verloor ik.
    Inmiddels bijna 13 weken zwanger en al 5 mooie echo's gehad. Inmiddels kan ik het hartje zelf ook horen met de Angel sound en dat scheelt wel.
    Sterkte ermee hoor!

11. misa

misa Niet meer actief

Ik heb het even gehad, heel erg in het begin. Het was maar een beetje maar ook met krampen.. Ik dacht ook dat het mis was. Na de echo met 6 weken, bleek alles goed. Maar ik was pas echt gerust tot aan de echo van 12 weken...

Maar het lijkt me heel naar als je het steeds zo hebt. Als je het niet vertrouwd, gewoon bellen hoor!

12. Biank76

Biank76 Lid

18 feb 2009
    13
    0
    0
    Zuiden van 't land
    Hier nog een mama die last heeft van bloedverlies. Ben inmiddels dik over de helft van de zwangerschap, voel het kindje bewegen/schoppen en heb vaak bloedverlies. Toch gaat alles goed tot op heden. Dacht dat er een soort patroon in zat, iedere keer als ik ongesteld had moeten worden verloor ik een dag of twee wat bloed. Heb dit aangegeven bij de gyn en die zij dat dit wel vaker voorkomt. Ook zei hij dat bloedverlies niet altijd gelijk iets ergs hoeft te betekenen. Het kan een slecht teken als het langer dan 24 uur aanhoudt en als je flinke buikkrampen krijgt. Hopelijk heb je er iets aan en: probeer te genieten van je zwangerschap !

Deel Deze Pagina