Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets. Ik heb nu een moederfiets die eigenlijk te groot is en erg zwaar fietst, waarschijnlijk door de nexus 7 naaf die hierin zit, en een oude fiets, die ik 10 jaar geleden tweedehands heb gekocht. Deze fietst gewoon lekker licht en pak ik ook meestal, maar er kan geen voorzitje op en hij begint ook wel aardig oud te worden. Onze jongste gaat straks in het voorzitje en daarvoor ben ik op zoek naar alternatief voor deze twee fietsen. Daarnaast zou ik ook graag een fiets met (lichte/) elektrische ondersteuning willen, zodat ik de fiets vaker pak dan dat ik nu doe. Verder vind ik het heel belangrijk, dat ik een fiets heb waar ik goed op pas (ik ben 1.64m, maar relatief korte benen). Mijn budget is tussen de 1200 en 1600 euro. Gisteren heb ik proef gereden op een Batuvus CNCTD 49cm, een goede optie. Verder ook op een Gazelle Miss Grace, maar die valt af. Ik wil nog gaan kijken bij de Sparta Mojo, de Cortina Ecomo en de Batavus Diva. Deze zijn er alle 3 ook met een kleine framemaat. Iemand ervaring met een van deze fietsen of misschien nog andere tips?
Ik wilde ook een elektrische fiets maar dat is hem niet geworden omdat deze zonder trapondersteuning veel zwaarder fietst dan mijn gewone fiets?
Neem geen cortina e-bike. Ik heb er 2 gehad en beide hetzelfde probleem. Tijdens aan de hand lopen gaat de elektromotor aan en schiet de fiets naar voren, zelfs met remmen blijft de elektromotor ondersteuning bieden op dat moment. Niet elke keer, maar toch wel te vaak. Ik had moeite om de fiets in die onverwachte situatie vast te houden.... 1e fiets van cortina mogen ruilen in een ander en de 2e had dit later ook. Mijn man heeft problemen met de accu, ook cortina, en is vanaf januari dit jaar al ruim 2 maanden zijn fiets kwijt geweest. Fiets geeft soms wel ondersteuning, maar dan ineens weer niet. Fietsenmaker kan het probleem niet vinden en cortina werkt niet mee. Beide problemen hoor ik steeds vaker bij cortina..... Ik heb nu een sparta en deze vind ik veel prettiger. Zonder ondersteuning fiets hij nauwelijks zwaarder dan een gewone fiets en verder geen problemen mee gehad.
Ja dat is idd nog een puntje waar ik over twijfel, maar zal hem vooral gebruiken voor afstanden tot 20 km, dus dan moet ik hem zal ik hem daar weer moeten opladen. Ik wil er trouwens een grotere accu bij nemen. En als ik met de kinderen fiets, zit ik hem denk in de lichtste ondersteuning.
Geen fijne zithouding. Ik vond de trappers ver na achteren zitten, waardoor ik elke keer helemaal achter op het zadel ging zitten. Niet prettig iig.
Ik heb een electrische Cortina en bevalt me prima! Alleen zonder ondersteuning fietst hij idd zwaar! Maar dan zet je hem gewoon heel licht, dan merk je amper dat hij aan staat Ik ben er nog elke dag blij mee!
Bij de nieuwere types fietst een fiets zonder trapondersteuning als een normale fiets, die van mij ook, merk geen verschil!
Er bestaan ook ombouwkits om een normale fiets om te bouwen naar een electrische fiets --> handig als je wat kleiner bent (ik ook ). Je hebt dan een goede normale fiets nodig als basis. Let wel op, op de bagagedrager gaat allicht geen fietsstoeltje kunnen (bij mij staat het zadel in de laagste stand tot aan de batterij, ben 1m62) want de bagagedrager moet je vervangen door een "hoger model" om plaats te bieden aan de batterij. Een fietsstoeltje vooraan kan op mijn fiets ook niet, maar misschien zijn er fietsen waarop dat nog wel kan. Mijn kids zitten dus allebei in de fietskar, waar ik voor mijn fiets electrisch was ook gewoon 1 op de bagagedrager en 1 zelf op de fiets kon hebben (de oudste fietst nog niet ver zelf en is ook liever lui dan moe wat fietsen betreft heb ik de indruk).
Ik heb een Sparta 4 life, weliswaar niet elektrisch maar fietst wel heerlijk en niet zwaar! Ik ben zelf 1.60
Ik heb hem inmiddels al besteld en ben voor de Batavus CNCTD e-go 49 cm gegaan. Volgende week komt hij binnen. Ik ben heel benieuwd.
Hier al de tweede of derde accu. Daarbuiten al 3x bij de fietsenmaker geweest. Ik ben er niet zo blij mee
Ja wel prima eigenlijk. Het is een lichte motor dus ik ga niet super hard, maar fiets zonder moeite 24-26km/h. De accu gaat ook lang mee; ik kan er denk wel tegen de 100km op redden. Ik ben er blij mee iig
Hier ook opzoek naar een fijne electrische fiets. Nelta passen er makkelijk kinderzitjes op? Twijfel hier heel erg tussen een nieuwe of tweedehands (marktplaats). Onze voorkeur is denk ik wel nieuw ivm garantie maar vind ze wel duur..