uitdroging?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maryam27, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    Dag dames,

Mijn beste vriendin is ook zwanger 8 weken nu.
    Maar zij kan bijna niks binnenhouden. Alleen maar overgeven. Ik heb haar geadviseerd om toch te bellen met ha. Dat gaat ze straks ook doen gelukkig.
    Maar ik maak me toch zorgen een beetje nu.

Wie heeft hier ervaring mee?
    Wie is toen opgenomen? en voor hoelang?
    En wat is er toen gedaan met je in het ziekenhuis allemaal?

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen geruststellen.

Thanks

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik opgenomen met 6,5 week. Je krijgt dan een infuus waarmee vocht en B12 wordt toegediend. Verder hebben ze bij mij niet zoveel gedaan en het was ook helemaal niet erg. Ik vond het wel lekker om te kunnen bijkomen in het ziekenhuis. Alleen het zetten van het infuus deed zeer.

Het duurt vaak wel minimaal 3 dagen voordat je weer wordt ontslagen. Vaker langer. Afhankelijk van hoe snel je weer wat binnen kunt krijgen.

Op Steunpunt Hyperemesis Gravidarum (HG) - Extreme Zwangerschapsmisselijkheid kun je meer informatie vinden.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Klinkt idd niet best, goed dat je haar naar de ha hebt verwezen! Misselijkheid is op zich niet vreemd, maar als je niets meer binnen kan houden, is het niet goed!
    Heeft ze al gebeld? Hoop dat ze nu de juiste zorg krijgt. Zoals Yukl al zegt, vermoedelijk zal ze worden opgenomen en krijgt ze een infuus.
    Ik ben zelf met die klachten ook opgenomen in het ziekenhuis, bij mij duurde dat een week ongeveer. Er werd uitgebreid bloedonderzoek gedaan en ik kreeg een infuus. Kreeg ook emesafene (had ik al) maar dat hielp eigenlijk niet.

Bij Steunpunt HG kun je meer info krijgen over extreme zwangerschapsmisselijkheid (dat is de link die Yukl geeft). Hier op zp is ook een topic over extreme zwangerschapsmisselijkheid (of hyperemesis gravidarum) http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/148765-hyperemesis-gravidarum.html

Groetjes Rosa

Deel Deze Pagina