kunnen jullie me misschien wat meer hierover vertelen... hoe lang het duurt, wat ze doen, of het pijn doet etc. Wil graag voorbereid zijn als ik dit ook moet. ben heel benieuwd groetjes
Geen idee....super spannend zeg! Kan je vk je niet inlichten hierover? Past niet elke praktijk een beetje eigen methodes toe (wanneer inleiden etc.). Heel veel succes! Ik hoop dat je je ukkie gauw in je armen hebt!
Mij hebben ze ingeleid door middel van een infuus. Ik ben om 12 u ingeleid en om 22u20 bevallen. Ik had enorm pijn van bekkeninstabiliteit en 10 min.na 12 kreeg ik daar enorm veel pijn van. De weeen kwamen ook ineens snel maar die voelde ik niet door mijn bekkeninstabiliteitpijn. Ik heb daarom om een epidurale gevraagd. Ik vond het geen enge ervaring hoor! Heeft alleen lang geduurd
Ik ben bij mij zoontje ingeleid en volgende week vrijdag word ik waarschijnlijk weer ingeleid. Anders die week erop. Bij mij gaan ze eerst kijken of ik ontsluiting heb. Als dat zo is dan gaan ze de vliezen breken en een elektrode op het hoofdje vastmaken zodat ze de conditie van baby in de gaten kunnen houden. Je krijgt dan een infuus in je hand ingebracht en daar sluiten ze een zak vloeistof op aan die ervoor gaat zorgen dat je weeen krijgt. Afhankelijk van de sterkte van je weeen wordt het infuus nog meer opengedraaid of juist niet. De weeen zijn best pijnlijk, maar ik vond het goed te doen. Heb geen epidurale (ruggeprik) gehad. Ik ben bij mijn zoontje om 11.00 uur ingeleid en om 16.48 uur is hij geboren met vacuum en knip. Hij lag in een kruinligging waardoor de geboorte wat bemoeilijkt werd. Er wordt gezegd dat een ingeleide bevalling pijnlijker is als een bevalling die natuurlijk tot stand is gekomen. Of het waar is weet ik niet, heb geen vergelijkingsmateriaal.
Bij mijn dochter ben ik ingeleid (wegens zwangerschapsvergiftiging, met 38 weken). Ik had al 1cm ontsluiting dus kon gelijk aan het infuus. Mijn vliezen werden gebroken en een draadje aan het hoofdje van mijn dochter vastgemaakt en nog een draad om de weeën te meten. Het begon allemaal erg rustig en was goed te doen. Alleen op het eind kwam ik in een weeënstorm terecht en dat was echt een enorme tegenvaller. Ik vond het niet te doen. Heb toen een pethidine-injectie gehad. En 20 min. later lag mijn dochter op mijn buik! In totaal heeft de bevalling 4,5 uur geduurd. Kort, maar errug heftig! Wat ook vervelend is, is dat je weinig/geen bewegingsvrijheid hebt. Ik mocht 1x naar de wc, maar moest infuus en regelaar meesjouwen... was niet erg handig.... verder kon ik alleen maar liggen. Als je bmm nog niet verweekt is krijg je vaak eerst gel ingebracht om het te verweken. Dan kan het allemaal wat langer duren.
bij mijn dochter heb ik er 4 dgn over gedaan. 3x gel en daarna infuus.. heftig maar ja je weet waarvoor je het doet
4 dagen Ik wist niet dat je er ook zo lang over kon doen als je ingeleid word! Ik weet niet of ik dit trek hoor bedankt alvast voor de reacties