Ik ben nu ongeveer 7,5 a 8 weken zwanger en sinds een aantal dagen voel ik me zo raar! Elke keer als ik iets voorover heb gestaan ( iets van de grond pakken, Julia oppakken etc ) en ik ga weer omhoog ben zo duizelig en word ik er misselijk van. Ik moet dan eerst zitten. 's Morgens als ik wakker wordt dan voel ik me zo slap en duizelig dat ik het gevoel heb gewoon niet uit bed te kunnen komen. Vanmorgen ging ik bijna onderuit in de douche, kon net op tijd gaan zitten. Ik herken dit niet van mijn vorige zwangerschappen. Bij onze dochter was ik heel erg misselijk en dat heb ik nu niet, althans niet zo erg. Ik vind het heel erg vervelend, helemaal op de momenten dat ik Julia uit bedje haal en mee wil nemen naar beneden, want we moeten samen de trap af en als ik zo duizelig ben vind ik dat eerlijk gezegd doodeng. Hebben meer dames hier last van? En kan ik er iets aan doen? Ik gebruik al zwangerschapsvitamines ( davitamon mama plus ), maar wellicht toch nog een aanvulling hier op? IJzertabletjes of extra zout eten? Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt, Liefs Manuk
Het kan zijn dat je misschien een lage bloeddruk hebt of te weinig ijzer in je bloed. Als ik jou was zou ik het voor de zekerheid even laten checken! Probeer idd ff wat dropjes te eten en zoethoutthee zou ook kunnen helpen. Moet zeggen, met dit warme weer ben ik nu ook sneller duizelig en zie ik af en toe echt sterretjes... Sterkte ermee, hoop voor je dat t snel over is!
Ik ben met Engeltje23 mee eens, te weinig ijzer... Ik zou het laten testen bij de VK. Ze kan jou ook vertellen wat je kunt doen...
mijn ijzergehalte is hartstikke hoog en ik heb ook bij al mijn zwangerschappen dit soort duizeligheid gehad door lage bloeddruk. Schijnt heel normaal te zijn, je kunt er weinig aan doen.....
Ik benbijna19 week en ook ik ben de hele dag duizelig.. Ik weet dat dit aan mijn bloeddruk ligt... Veel drinken met dit weer en zoute dropjes eten!! Ik weet hoe je je voelt!! Geen pretje! Succes!