placenta

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lucky, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucky

    lucky Actief lid

    22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik heb een paar weken geleden mijn 20 weken echo gehad en alles was gelukkig goed, alleen mijn placenta zat nog erg laag. Ik krijg met 32 weken nog een echo om te kijken of hij omhoog is gegaan. Wannneer dit niet het geval is kan het zo zijn dat ik niet natuurlijk kan bevallen. Ik sta er nog niet echt bij stil en zie het wel als het zover is, maar toch vraag ik mij af of er nog meer vrouwen zijn die dit hadden en uiteindelijk wel natuurlijk konden bevallen. Groetjes lucky. ;)
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    het is al even geleden, maar mijn moeder had dat toen ze zwanger was van mij. De placenta is toen mee omhoog gegroeid en zij is gewoon op de natuurlijke wijze bevallen hoor.
     
  3. lucky

    lucky Actief lid

    22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik ga er ook vanuit dat ik natuurlijk kan bevallen ;) Groetjes lucky.
     
  4. Hier precies het zelfde.
    Met 30-32 weken een extra echo om te zien of de placenta om hog is gegroeid anders word het een keizersnede.
    Ik maak mij er nu nog niet druk om en zie het van zelf wel.
     
  5. Dana75

    Dana75 Lid

    23 apr 2006
    44
    0
    0
    Hoi,

    Hier precies hetzelfde. Ik kreeg bij 30 weken nog een echo en de placenta bleek nog steeds laag te zitten. Het zit op 8 mm voor de uitgang. Volgens m'n verloskundige is het geen probleem, maar ik ga voor de zekerheid wel in het ziekenhuis (polyklinisch) bevallen, dat geeft me wat meer rust. Belangrijk is om in de gaten te houden of je bloedverlies hebt. Dit heb ik gelukkig niet gehad, anders moet je direct je verloskundige bellen. Ik vind het nu nog steeds spannend of ik 'gewoon' kan bevallen of dat het toch wel een keizersnede wordt... volgens m'n verloskundige gaat dit 9 van de 10 gevallen 'gewoon' goed, dus daar houd ik me nu maar even aan vast....

    Gewoon afwachten op je echo, je kan er toch niets aan doen!

    Groetjes,
    Dana
     
  6. Dana75

    Dana75 Lid

    23 apr 2006
    44
    0
    0
    Hoi,

    Hier precies hetzelfde. Ik kreeg bij 30 weken nog een echo en de placenta bleek nog steeds laag te zitten. Het zit op 8 mm voor de uitgang. Volgens m'n verloskundige is het geen probleem, maar ik ga voor de zekerheid wel in het ziekenhuis (polyklinisch) bevallen, dat geeft me wat meer rust. Belangrijk is om in de gaten te houden of je bloedverlies hebt. Dit heb ik gelukkig niet gehad, anders moet je direct je verloskundige bellen. Ik vind het nu nog steeds spannend of ik 'gewoon' kan bevallen of dat het toch wel een keizersnede wordt... volgens m'n verloskundige gaat dit 9 van de 10 gevallen 'gewoon' goed, dus daar houd ik me nu maar even aan vast....

    Gewoon afwachten op je echo, je kan er toch niets aan doen!

    Groetjes,
    Dana
     
  7. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm bij mij zat hij ook te laag.

    bij 32 weken de "placenta-echo" gehad
    (dit bleek een inwendige echo te zijn *grom* dat had ze er even niet bijgemeld.. )

    maareh.. helemaal top nu :)
     
  8. Ready

    Ready Actief lid

    31 okt 2006
    265
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde. Morgen naar het ziekenhuis om te kijken hoe het er nu voor staat. Zal je nog even berichten wat de uitslag was!
     
  9. joey26

    joey26 Actief lid

    15 feb 2007
    143
    0
    0
    bij mij hebben ze ook met de 20 weken echo geconstateerd dat ik een laagliggende placenta had, lag er toen zelfs een stukje overheen.
    met 28 weken heb ik weer een (inwendige) echo gehad en toen bleek hij er pal naast te liggen. het is nog niet zeker of ik natuurlijk kan bevallen, maar waarschijnlijk wel. daar komt over een paar weken meer duidelijkheid over. moet in ieder geval in t ziekenhuis bevallen.

    ik heb wel in week 28 een lichte bloeding gehad, mocht toen nog naar huis, maar moest wel rust nemen. met 29 weken heb ik flinke bloeding gehad en moest toen gelijk blijven. heb 4 dagen in t ziekenhuis gelegen. mag nu niet meer werken en weinig inspanning hebben.
    ook mag ik geen geslachtgemeenschap hebben. dat werd al bij die 2e echo gezegd. dat kan nl de baarmoeder prikkelen waardoor je een bloeding kan krijgen.

    gelukkig is alles goed met de baby, maar de schrik zit er erg in met die bloedingen. hoop nu ook dat ik geen bloeding meer krijg.

    ik hoop voor jou (en voor mezelf) dat die placenta nog omhoog trekt. ze zeggen dat dat meestal wel gebeurt. pas vanaf de 32ste week kan echt gezegd worden of die placenta goed ligt of niet.

    Succes!
     
  10. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik had ook een laagliggende placenta. Zelfs een klein stukje er overheen.

    Mijn verhaal is een beetje zoals dat van Joey. Verschillende bloedingen vanaf week 22. Uiteindelijk met week 32 met een bloeding en weeen opgenomen.
    Placenta was mooi omhoog getrokken en ik ben met 36 weken normaal bevallen!
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @joey: hmm spannende tijden dus!
    maar inderdaad.. ik zou de echo met 30 weken krijgen dacht ik.. en uiteindelijk werd dat pas met 32 omdat ze het dan 100% zeker konden zien.

    omdat de groei niet helemaal duidelijk was is toen ook daar op ge"echo"t
    en gister met 34 weken dus nog een echo om de groei ten op zichte van 2 weken terug te controleren.

    bleek dat de placenta nog net even iets verder was geschoven en dat bovendien het ukkie eignelijk gewoon een gezond ukkie is ;)

    ergens is het wel leuk hoor 2 van die bonusechoos
    alhoewel ze natuurlijk enkel maar bonus zijn als ze achteraf prima blijken te zijn.
    vantevoren was het wel eventjes stress :)

    overigens geen bloedingen of wat dan ook hier.
    buiten dat ik sinds vanochtend ineens onwijze pijnscheuten in mn heup heb (geen idee waar dat spontaan zo vandaan komt.. misschien gister toch te druk geweest met gordijnen naaien.. ?) heb ik echt een modelzwangerschap.
    niet misselijk, ziek etc
    enkel wat moeier dan normaal en af en toe last van maagzuur en ergens rond 20 weken een ietwat lager ijzergehalte dat inmiddels gewoon weer is zoals het hoort.
     
  12. 26Lotte26

    26Lotte26 Actief lid

    2 jan 2007
    149
    0
    0
    hallo,
    Ik heb ook een laagliggende placenta en krijg straks bij 33 weken ook een extra echo. Ben wel benieuwd of hij mee omhoog is gegroeid. Ik heb gelukkig nog geen bloedingen gehad.

    Groetjes Lotte
     
  13. joey26

    joey26 Actief lid

    15 feb 2007
    143
    0
    0
    @pinguin: kijk zo hoor ik t graag! ga er bij mij ook wel een beetje vanuit dat het zo zal gaan.

    @saskia78: idd spannende tijden de komende weken. hoe de bevalling gaat worden is voor mij nu t minst belangrijk. als ik maar geen bloedingen meer krijg en daardoor weeën. maar idd het enigste voordeel van dit alles zijn de extra echo's die je krijgt. heb er nu al een hele hoop gehad en vind het echt ontzettend leuk om dat kleine mannetje elke keer weer te zien!
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja g ister moest het buikje weer opgemeten worden.
    maar babybeer heeft lekker 1 been opgetrokken en ligt dus met het knietje tegen de buik

    oftewel ik heb daar dik 20 minuten gelegen omdat het buikje niet opgemeten kon worden *grin*
    en uiteindelijk is er dan wel wat uitgekomen gelukkig
    maar het is toch even 20 minuten "feest" :)
     
  15. Ready

    Ready Actief lid

    31 okt 2006
    265
    0
    0
    Nou, ik kom net terug van de gyn en het is nog steeds onzeker hoe ik ga bevallen. De placenta ligt namelijk nog steeds laag, echt op het randje.

    Thuisbevalling, poliklinische natuurlijke bevalling of keizersnede, het kan nog allemaal. Over 4 weken terugkomen voor een nieuwe echo.
     
  16. joey26

    joey26 Actief lid

    15 feb 2007
    143
    0
    0
    @ready. goh vervelend dat je nu nog niks weet zeg!
    nog ff een paar weekjes afwachten dus.
     
  17. Ready

    Ready Actief lid

    31 okt 2006
    265
    0
    0
    Jah, ik baalde ook wel een beetje (veel).

    Maar jah, je kan er zelf zo weinig aan doen he... moet het maar aan moeder natuur overlaten.
     

Deel Deze Pagina