Hallo! Ik vroeg me af of jullie wel eens weggaan met je kleintje in de avond? Ik wil eigenlijk een avondje langs bij vrienden en dan rond 9 a 10 weer naar huis. Maar mn zoontje gaat normaal thuis om 7 uur al naar bed voor de nacht. Dus dan zou ik hem in het reisbedje leggen en rond 9 uur even uit slaap halen, de auto in en dan naar huis in bed leggen. Hij is nu 9 maanden, en ik vroeg me eigenlijk af vanaf wanneer andere mensen dit doen.. ik ben erg benieuwd wie dit wel eens doet en hoe dit bij jullie gaat.. groetjes
Ik lees even mee... ben er nl ook benieuwd naar. Zit ook vaak te twijfelen of we 's avonds even op visite zullen gaan maar ben bang dat dit uitloopt op een lange nacht als ik haar uit haar slaap moet halen...
hoi als wij s'avonds weg gaan met onze dochter leggen wij haar ook te slapen. als we dan weer weg gaan hup in de auto en naar huis. thuis pyama aan en flesje en dan weer op bed. het geeft bij ons geen problemen. zo hebben wij het altijd gedaan als we s'avonds op visite gingen/ gaan groetjes rianne
hoi hoi, wat fijn zo snel reacties! Maar mn kleine krijgt na 7 uur geen flesje meer...dus slaapt normaal thuis gewoon tot de volgende ochtend door.. geef je dan een flesje om het opnieuw inslapen makkelijker te maken, of krijgt ze dan thuis normaal ook altijd een flesje?
ik geef de fles van 7 uur niet maar dan pas thuis als ze dat niet red geef je gewoon die fles van 7 uur en kijk je als je thuis bent of ze gelijk weer gaat slapen. doet ze dat niet kan je altijd nog even een flesje van 120 maken. even voor het idee voor de kleine. je moet je weg daar even in vinden maar dat lukt je alleen door te proberen. doe het op een dag dat je de volgende dag vrij bent als je werkt . als het dan mis is kan je in ieder geval de volgende dag een beetje bij slapen. meestal als ze normaal gesproken rond die tijdstip slapen slapen ze wel door als je ze weer op bed legt. ik hoop dat je mijn verhaal snapt succes groetjes rianne
ik leg haar gewoon op bed en dan als we weg gaan gewoon lekker in de auto. thuis even knuffelen en dan weer in bed geen flesje meer ofzo ze gaat gewoon weer slapen. alhoewel het nog niet zo vaak gebeurd is maar het gaat gewoon goed.
Hm hier is het eigenlijk van begin af aan gweest dat we anne overal mee naar toe nemen kan dr moeilijk alleen thuis laten tenslotte ze slaapt dan in de reiswieg en in de auto slaapt ze gewoon door meestal slaapt ze thuis dan ook zonder moeite en evt. krijgt ze nog wat borstvoeding voor het idee inderdaad
Mijn ervaring is dat het tot een maand of 8 heel goed te doen is, daarna werd het bij ons lastiger. Nu laat ik mijn dochter meestal op tot een uur of 9 en ga dan naar huis, zodat ze dan in bed kan. Haar ritme is dan wat door de war, maar het gaat wel goed. Als ik haar ergens te slapen leg en haar om 9 uur er weer uit haal, is ze vaak over haar slaap heen en duurt het een tijd voor ik haar weer in bed krijg. Maar elk kind is anders hoor, het is denk ik een kwestie van uitproberen.
hallo weer @ rianne: ik begrijp je verhaal ik hoop dat hij door gaat slapen dus denk dat ik die fles dan gewoon om 7 uur geef. Ik ga het inderdaad maar gewoon proberen, want denk ook dat mn kleine het beste antwoord gaat geven op mijn vraag haha.. bedankt voor alle reacties... ik ga zondag, dan zal ik het nog wel even vertellen hoe het gegaan is!
ik doe het eiegelijk niet zo snel. Van het weekeinde zijn we voor het eerste 's avonds weggeweest met Daan anders deden we het gewoon zo plannen rond zijn slapen. Nu eiegelijk nog wel. Hij had door het shoppen lang 's middags geslapen tot 700 en zijn tot 10 uur op visite geweest Daan kon nog wel maar ik had zoiets niet teveel uit zijn ritme gooien. Maar nemen jullie dan een campingbedje mee?
Wij zijn alleen in het begin toen Jelle net geboren was wat vaker weggeweest 's avonds omdat hij toen nog niet sliep. Nu gaat hij om 19.00 naar bed, en wil ik eigenlijk gewoon thuis zijn. Met sinterklaas heeft hij 's avonds wel bij mijn schoonouders geslapen, en toen we weer thuis waren heb ik hem idd ook een flesje gegeven, en toen is hij eigenlijk vrij vlot gaan slapen. Met kerts eten we bij mijn zus, en ik hoop dat dat ook goed gaat. Wat ik wel doe is zijn eigen ritme aanhouden, dus hij gaat dan ook gewoon daar in bad, een flesje en naar bed... (ik ga 's avonds dus ook alleen naar mensen waarvan ik weet dat hij daar in bad kan.) Mijn schoonouders habben standaard een bedje staan voor de kleinkinderen, en mijn zus en moeder hebben allebei zelf een campingbedje. Ik neem wel altijd het losse matrasje van Prenatal mee (zo'n opvouwgeval) dat heeft zijn eigen geur, maar dat is misschien meer mijn idee..
Wij zijn altijd gewoon weggegaan. Kinderen sliepen toch wel, en als ze bij de auto wakker werden, even borst en ze sliepen weer. Eigenlijk sliepen ze gewoon overal, als er maar een borst in de buurt was.
Hier is het helaas nog altijd geen succes... Joris was een inbakerbaby en had echt zijn bed nodig om te slapen. Bij mijn ouders en schoonouders heeft hij een eigen bedje, maar dat heeft ook een dikke maand geduurd voordat hij daar overdag in sliep. Hij had echt behoefte aan zijn eigen bedje. Dus nu als we ergens op visite gaan slaapt hij er absoluut niet (nemen dan het campingbedje mee) en is dan alleen maar moeilijk aan het doen omdat hij doodmoe is! We hebben 2x geprobeerd hem gewoon even te laten huilen, maar dit eindigde in een behoorlijke driftbui. Dus als we naar een verjaardag ofzo willen gaat Joris uit logeren bij opa en oma zodat hij toch zijn nachtrust heeft. Over een tijdje proberen we het wel weer opnieuw uit... Als we op visite gaan bij mijn ouders of schoonouders in de avond en we halen hem daarna uit bed om naar huis te gaan is Joris altijd klaarwakker en duurt het minstens een uurtje voordat we hem thuis weer in bedje kunnen leggen.
Ik ben 's avonds ook gewoon het liefst met haar thuis als het even kan. Ze gaat meestal rond een uur of half 8 slapen en als ik haar dan weer wakker moet maken, omdat we naar huis gaan (tenminste, ze wordt gewoon wakker als je haar in de maxicosi zet), gaat ze echt heel histerisch gillen en is vervolgens helemaal uit haar ritme. Dus als het even kan, doen we het niet. Anders nemen we in ieder geval de wandelwagenbak of het campingbedje mee. Overdag maakt het haar niet zoveel uit waar ze slaapt.
mijn eerste ging ook wel eens mee en dat ging altijd goed nu met twee kids heb ik sneller oppas aan huis met bv verjaardagen kunnen ze lekker in hun bedje blijven liggen en geen gesleep
Wij nemen kim gewoon mee, slapen in campingbedje in pyama en slaapzak, als we weg gaan, slaapzak uit in maxi-cosi, dekentje over haar heen, (doe dan geen jas aan, dat is teveel gedoe, dan word ze wakker) thuis in slaapzak in bedje meestal slaapt ze gewoon door, soms opent ze haar ogen om vervolgens weer door te slapen. afgelopen zaterdag waren we op een verjaardag waar de muziek erg hard stond er geen deur is naar de gang en trap, Kim lag boven in een kamertje (daar wel een deur) te slapen. nergens last van
volgende week vrijdag hebben mn partner en ik allebei een feestje vh werk. ik ga sophie dan naar mn ouders brengen 's avonds, ik haal haar dan 's avonds ook weer op, ben idd benieuwd hoe dat gaat. om haar die nacht daar ook te laten vind ik nog te lang.
toen bridgett nog wat jonger was ging het wel makkelijker als nu moet ik zeggen,ik e ook zei houdt van regelmaat,als ze maar even uit haar ritme is slaapt ze gewoon niet goed en dat ontneem ik haar dus ook niet,ze gaat thuis dus gewoon om 8 uur naar bed,anders is ze de volgende dag echt uit haar doen,wij gaan hier dus niet op visite. groetjes miranda
Afgelopen zaterdag zijn we voor het eerst 'savonds op visite gegaan. Dat ging prima! Boven de kinderwagenbak neergezet, Yara erin gelegd, even jengelen en ze sliep als een roosje. Tegen 0.30 gingen we naar huis, dat vind ik dan wel wat vervelend. Uit de slaap halen, in de maxicosi en naar huis rijden. Gelukkig was het maar een korte rit. Thuis de borst, schone pamper en slapen maar! Ik was er erg blij mee
wij kunnen wel met evy weg savonds, tot een uur of 9. ze blijft dan gewoon op (ze geeft niet toe aan de slaap bij een ander) en zou zeker niet bij een ander gaan slapen.. dus voor 9 uur, hop de auto in en thuis een fles en naar bed.. de ene keer gaat het zonder problemen en de andere keer word ze een paar keer wakker snachts..