Hier ook een flinke voorkeur en uiteindelijk een helm. Wat super dat je de fysio in gaat schakelen en als ik je een tip mag geven zoek ook een goede osteopaat. Na 2 behandelingen ging het hier stukken beter. Ik kreeg trouwens van de fysio te horen dat de voorkeur pas helemaal verdwijnt als kindjes gaan staan en lopen. Laat je even weten wat de fysio heeft gezegd?
Hai even een update... sinds ik er heel erg mee bezig ben, is zoonlief heel meegaand...heb het matrasje iets schuin staan..de tip over de zwaartekracht helpt heel goed... Tref meneer nu ook vaak genoeg liggend naar de "goede" kant...dus heb het idee dat ik de voorkeur kan wegkrijgen...maargoed heb alsnog het CB gebel, deze adviseerde gewoon alleen maar stimulatie...en kon zonder verwijzing fysio bellen(mocht ik het nodig vinden) Heb ik dus net gedaan bij mijn HAP zit dat erbij, maar de Kinderfysio was er nite, ik word ma teruggebeld...tot die tijd gaik em gewoon goed stimuleren. Het is namelijk niet zo dat hij die spieren aan de andere kant niet gebruikt, of pijn heeft ofzo, ik denk gewoon gewenning..mss zo ontwikkelt toen zijn nekje nog niet zo sterk was... in elk geval thanks voor de adviezen, ik hoop dat de kinderfysio hier ook langs kan komen of een meting kan doen...weet ik in elk geval òf het ernstig is!
Weet natuurlijk niet of dit bij elk kindje zo is maar over het algemeen genomen zeggen ze dat bij ongeveer 3 mnd de voorkeurshouding weg gaat, bij Chloé was dit dus wel zo!
hier ook een voorkeurskant; naar links. Vooral in de box en de wipper neigt ze naar links.Maar ze kan ook gewoon goed op haar achterhoofdje liggen om bijv naar de mobiel te kijken. In bedje leg ik haar altijd naar rechts kijkend neer om dat te 'compenseren', maar soms haal ik haal uit bed en dan kijkt ze toch stiekem weer naar links. Ik zie (nog) niks van een afplatting ofzo, maar moet ik er dan ook wat mee? Op haar buikje kijkt ze ook het liefst naar links. Ze kan zich al een beetje oprichten, maar nog niet zo goed en lang en met dus een voorkeur naar links...
Blijven stimuleren is natuurlijk altijd goed maar ja ieder kind is anders dus dat weet je natuurlijk nooit! Laat hem gewoon duidelijk weten dat de andere kant net zo intressant is en wie weet
even een update! Was naar de kinderfysio geweest en zij benoemde zijn voorkeur "MIld" ....het was voldoende om hem goe dte stimuleren, wnat hij kon heel goed beide kanten omdraaien en leek niets aan de hand.. Ze zei dat met slapen de voorkeur meestal blijft en dat je daar niet veel aan kunt doen... Moet zeggen sinsd het stimuleren gaat het heel goed...hij slaapt nu ook heel vaak gewoon met zn hoofdje recht.. bedankt voor de tips allemaal!
Hoi Fafje, Wat fijn dat het allemaal meevalt en dat stimuleren voldoende is. Met Mirza gaat het ook goed vooruit en de afplatting is zo goed als weg. Hij moet alleen nog de nachten op zijn zij liggen, maar dat vindt hij wel prettig.
ohjaa?? deze mirza dus niet, in het begin vond ie het heelrijk, maar nu ligt ie graag met zn armen helemaal wijd of met zn armpjes naats zn hoofd haha... ik hoop ook dat het stimulerne dat kleine afplattinkje weg zal halen...ben benieuwd, mag over 2 weken terug naar fysio om de stand te bekijken xx