stuit hoe voelt dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hettie, 26 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    dames

even een vraag. hoe kun je voelen of de baby in stuit ligt? bij alle controles lag hij steeds met zn hoofd beneden maar nu heb ik donderdag de liggings echo en opeens ben ik bang dat hij in stuit ligt? ik voel geen harde trappen onder in alleen soms onder in de zijkant wat gekietel of een bult komen. boven in voel ik ook iets 'duwen' en soms het idee dat er iets tegen mn rib trapt. maar ik voel geen harde schoppen meer als eerst. is dit normaal omdat hij minder ruimte heeft?of merk je het echt wel als de kleine in een stuit ligt?
    pff ben opeen zo onzeker misschien kunnen jullie helpen..

2. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Als je gepor of geduw in je ribben voelt, ligt hij waarschijnlijk niet in stuit hoor.
    Bij mij lag de kleine rond de 35/36 weken ook ineens in stuit, maar ik merkte dat niet echt. Een aantal dagen later was hij zelf weer terug gedraaid gelukkig.
    Ik voelde toen hij in stuit lag wel de hik onderin. Iets wat je dan juist niet zou verwachten. Nu voel ik het meer in het midden van mijn buik als hij hikt.
    Maar ik zou me maar geen zorgen maken als ik jou was.
    En hij gaat sowieso natuurlijk wat minder bewegen nu hij minder ruimte heeft.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Mijn baby is al ingedaald en ligt al vast. Ik voel de trappen ook tegen mijn ribben. Onderin voel ik ook flinke duwen of wat het mag zijn, denk de ellebogen ofzo?

4. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Die van mij ligt ook al zo'n week of vier in een stuit, gelukkig heeft ie nog tijd om te draaien, dus dat hoop ik van harte ;) Ook hier als de baby de hik heeft onderin het gevoel en ook de schopjes zitten laag. Hier geen geschop in mijn ribben ;)

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm pin je niet teveel vast op dat hikken...

Kleine lag hier niet in stuit en alsnog de hik gewoon onderin :)

6. Illy30

Illy30 Actief lid

15 mei 2012
    220
    0
    16
    Mijn dochter heeft zeker al vanaf week 28 in een stuit gelegen. Ik voelde bovenin duidelijk hef hoofdje, echt een bolletje. Ik voelde haar niet echt trappen, wel veel bewegen, maar inderdaad onderin wel het hikken.

7. Lamb

Lamb Lid

28 dec 2011
    74
    34
    18
    Zelfde vraag hier. Mijn kindje was van dwars- naar hoofdligging gegaan. Maar sinds gister voel ik hem ineens heel ergens anders! Zelf denk ik dat hij naar stuit is gedraaid. :( Heb ook het idee dat ik z'n bolletje net onder mijn ribben voel (kan hem als het ware over zn bolletje aaien) en het getrappel heel erg onderin. Op het pijnlijke af. Iemand die dit herkent als stuit?

8. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Mijn baby ligt al een tijdje in stuit, ligt inmiddels ook vast.
    Wat mij opviel:
    - Hik meestal onderin
    - getrappel links of rechts (hij wil nog wel eens om zijn as draaien)
    - een duidelijk hoofd bovenin. Volgens mijn vlk voelt een hoofd hard en een kontje veel zachter.
    - hoofdje is bijna niet weg te duwen, schijnt met een kontje makkelijker te gaan.

9. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    mijn vorige VK's hebben tijdnes de vorige zwangerschap de stuit volledig gemist. Mijn kindje golfde in mijn buik en draaide veel om haar as. ik had wel veel last onder mijn ribben, net of er iets klem lag, gaf dat ook regelmatig aan, maar hoorde erbij zeiden ze. Met 41 wk zagen ze in Zh op echo dat het in stuit lag en heel groot was. had ook volgens Zh altijd in stuit gelegen!
    heb nu een andere VK en krijg extra echo's voor grote en ligging met 30 en 34 wk.

10. Kylie1986

@Douglas: wat erg!
    Ik kon het hier al snel merken, hoe hij lag..
    Had een keer een stagaire die eerst ging voelen. Volgens haar lag hij mooi met het hoofdje om laag (was met 27 weken of zo). Dus ik zeg dat ie volgens mij in stuit ligt. De vlk gevoeld, ja hoor in stuit. De week daarop heeft ie 2 weken goed gelegen en is rond de 30 weken weer naar stuit gedraaid en er niet meer uitgekomen.

11. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    hmm ja omdat ik eerst echt heel veel trappen voelde tegen mn ribben en nu eigenlijk bijna niet meer. voel alleen iets duwen maar weet niet of het zn kont of hoofd is. vanmorgen kreeg ik wel weer flinke trappen in mn ribben en ging mn buik ook flink alle kanten op maar sinds toen weer helemaal niks meer gevoelt. misschien zijn het ook wel mn angsten weet het niet... hik voel ik ook onder in. heb vandaag met angelsound geluisterd en het hartje hoor ik ook helemaal onderin best laag...

12. Kylie1986

Denk dat je er dan wel vanuit kan gaan dat hij gewoon netjes met het hoofdje omlaag ligt..Als je vanmorgen trappen tegen je ribben had en het hartje laag hoort..
    Ik heb trappen in mijn blaas en tegen mijn banden en het hartje zit hoog :)

13. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    dat is ook snel als hij nu al vast ligt.

ik denk ook niet dat hij in stuit ligt als je getrap voelt.en anders draait hij vast weer van zelf

14. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    ja voel soms van onder iets uitsteken en dat doet ook pijn geen idee wat ie dan aan doen is... donderdag zal ik echt moeten afwachten. maar als ie in stuit ligt dan hoor je het hartje dus bovenin??

15. Kylie1986

Doorgaans wel :)

16. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    gister bij VK en hier ook de beeb in stuit. had het zelf nog niet gemerkt, maar lag de laatste week wel onprettig in bed. Had wel schopjes onderin en nog steeds.

17. Hettie

Hettie Bekend lid

23 aug 2010
    956
    0
    0
    vanmorgen de echo gehad en hij lag met zn hoofd naar beneden zelfs al een beetje ingedaald!

Deel Deze Pagina