koorts bij doorkomen kies

Discussion in 'Baby en dreumes' started by rodelief, Aug 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rodelief

rodelief Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    1,527
    0
    0
    Mijn kereltje krijgt zijn eerste kies.
    Sinds maandag merkte ik dit aan de koorts die hij kreeg, en toen ik in zijn mondje voelde was het linksboven raak. De eerste kies komt door.

Maar hoe langt mag die koorts aan houden want hij heeft nu nog steeds koorst.
    Hij is overdag best happy. En als ik hem een paracetamolletje geef knapt hij weer helemaal op.
    Wat denken jullie , morgen de huisarts bellen of nog even aankijken?

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    als je er gerust op bent en denkt dat het vd kies weg komt zou ik het even aankijken denk ik. Marit heeft vd 2 kiezen ook koorts gehad 2 daagjes...

Maar als je het niet vetrouwd bel je toch even je ha? Die kan je beter gerust stellen als hier :D

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier krijgt ons mannetje ook twee kiezen tegelijk. Onder is aan de beurt. Wel raar omdat hij verder onder pas twee tanden heeft hahaha.
    Maar ook hij had een dag koorts ervan. 39,1 graden. Ik heb m ook een zetpilletje gegeven en hij is lekker gaan slapen. Verder geef ik m als ie 's avonds wakker wordt (van t doorkomen denk ik dan) wat druppeltjes Dentinox op zijn gebobbelde tandvlees.
    Is het niet wat vroeg dat hij al 2 kiezen krijgt?

4. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier dacht ik vorige week ook dat er 2 kiezen doorkwamen. Sverre had koorts en gebobbeld tandvlees. Maar bij hem bleek het toch de 6e ziekte te zijn. Dus als de koorts aanhoudt en hoger wordt kan het ook iets anders zijn.

Maar als hij zich verder goed voelt, zou ik ook geen paracetamol geven. Tenzij het echt veel pijn doet. En dentinox idd.

Bij Sverre zijn de kiezen trouwens nog steeds niet door... :(

Mowtom: Het kan best hoor, dat hij nu al kiezen krijgt. Of dat het lijkt alsof ze eraan komen. Ieder kindje is anders in de volgorde van kiezen en tanden krijgen. Sverre kreeg telkens 2 tanden tegelijk. En een oorontsteking erbij. :(

5. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hmmm nou als ik n zijn mond voel moet het haast wel zijn dat ze doorkomen. Het zijn zulke knoeperds die ik voel..ik voelzelfs de groeven al..dan kan het toch niet lang meer duren?
    Verder lijkt ie er nu helemaal geen last meer van te hebben.

6. imke

imke Actief lid

Sep 26, 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Het verbaast mij dat het zo lang duurt die kiezen. Bij Saar voelde ik een aantal weken geleden al een grote knobbel in haar kaak lionks onderin. Wist niet zeker of het een kies was maar nu sinds een week geleden komt hij door, echt onmiskenbaar. Nu is er een rand door en een paar puntjes maar in het midden zit nog tandvlees, duurt al een week nu arme meid! En andere andere kant komt ook een kies! Ik heb een paar keer s avonds een paracetamol gegeven maar is nu niet meer nodig. Saar heeft gelukkig helemaal geen koorts gehad!(Alleen pijn.... :( )

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars kreeg er 4 tegelijk, en was daar 1 dag heel beroerd van en had hij koorts, toen voor het eerst in zijn leven maar een pcmmetje gegeven. volgende dag was het over. hij had nog wel last van zijn bekkie, maar de koorts was weg en hij was weer gewoon vrolijk

Share This Page