Hallo allemaal, Ik zit even met het volgende. Ik zit nu in mijn tweede ronde met utrogestan in verband met een LF van 6/7 dagen. In mijn vorige rondes is het wel eens voorgekomen dat ik meerdere LH-pieken had in een ronde (vlg mij in ronde 2 en 4), rete irritant. De laatste cycli had ik dat niet meer. Met utrogestan was de cyclus voor deze bijna 40 dagen (late eisprong, heb ik altijd). Deze ronde had ik al een knaltest op cd 17. Ik blij, mooi op tijd. Maar ik bleef de dagen daarna het gevoel houden dat ik geen eisprong had gehad. Ik voel de groeispurt altijd behoorlijk en het bleef gewoon aanhouden. Zonder utro is het bij mij vrij kansloos dus ik ben een paar dagen na de vermeende eisprong toch maar begonnen, want stel dat hij toch wel gesprongen was... De testen zijn negatief, nu (uiterlijk) 12 dpo, dus ik ben gestopt. Wat ik me afvraag is, stel dat ik geen eisprong had, utro staat er om bekend dat het een eisprong kan uitstellen etc., komt het nu dan vanzelf weer opzetten? Of is ie er stiekem tussendoor gesneakt terwijl ik aan de utro was, kan dat? Of sla ik misschien nu een eisprong over nu ik de utro heb gebruikt? En als ie misschien nog weer terug komt, iemand enig idee wanneer dat gaat zijn? Moet dan alles opnieuw opstarten of zal mijn lichaam nu de utro er uit is zich meteen herpakken? Iemand ervaring? Ik denk dat ik sowieso maar weer begin met ovulatietestjes, als ik niet met een dag of twee ongesteld ben geworden...
Ik neem aan dat je de Utrogestan via de gyn hebt gehad. Kun je die niet telefonisch in consult vragen? Dit lijken me vrij legitieme vragen om te stellen aan je dokter. Ik kan je inhoudelijk helaas niet verder helpen.. Succes!
Is het in jouw geval dan niet sowieso een idee om te temperaturen, zodat je de volgende keer zeker weet wanneer je eisprong is geweest?
Ja, via fertiliteitskliniek inderdaad. Morgen vrij, dan kan ik het even voorleggen. Was benieuwd of iemand hier alvast een idee had 😉. Ja, klopt wb. Temperaturen, zeker een idee voor de volgende ronde.
Bij mij werd mijn cyclus gemonitord om zeker te weten dat de eisprong was geweest voor ik startte me de utro. Juist omdat progesteron de eisprong anders zou tegenhouden. Wordt bij jou de cyclus niet bijgehouden dmv echo's?
Ja, alleen de eerste keer. Nu krijg ik gewoon utro en kan na een half jaar terug komen als het dan nog niet gelukt is. Ik heb ook nog even zitten twijfelen om te vragen om een echo om het zeker te weten maar ja, wil ook weer niet zeuren haha.
Ik weet niet hoe het deze ronde zit met de eisprong en of die nog kan komen als hij niet geweest is. Maar de volgende ronde zou ik erbij temperaturen. En evt slijm in de gaten houden. Dat is de dagen voor je eisprong dunner en doorzichtiger (zoals eiwit) en je schijnt het ook aan je baarmoedermond te kunnen voelen. Die ligt dan hoger en is meer open. Als ovulatietest positief was, temperatuur 3 dagen hoger dan ervoor, je meer slijm had, dan kun je ervan uitgaan dat de kans groot is dat je een eisprong gehad hebt.
Kan het temperaturen er idd naast gaan doen, dan weet ik het iig zeker. Ik verwacht nu uiterlijk morgen ongesteld te worden, ben benieuwd .