Het was de laatste dagen schering en inslag: op elke zender, in vrijwel elk programma was er wel een politiek debat dan wel een politicus te zien. Laat ik bij deze zeggen: KLAAR ERMEE! Ga lekker regeren en blijf nu maar lekker van de buis af!
Nu krijg je misschien nog maanden de besprekingen van de formatie, dus of je er echt vanaf zal zijn Terese?
....hihi voorlopig zijn we er nog niet mee klaar, misschien wel in lichtere mate zoals Zorra al aangaf de formatie zal nog wel wat voeten in de aarde hebben!
Ik denk CDA/SP/CU ... ?! Ben benieuwd! En nee voor mij hoeft het ook nog niet van de buis, vind het allemaal reuze interessant
Ik vind het ook erg interessant ...we hebben er tenslotte allemaal mee te maken Gisteren hoorde ik echt met verbazing aan dat het voor m'n partner (=37 jaar) echt de eerste keer was dat hij naar een stemlokaal is gegaan. Ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen... Je maakt toch gebruik van je stemrecht, het gaat ook om jou (jullie) ..ieders leven/toekomst. Zo zie je maar... Ohja Caithlin79 ff off topic wat heb je een mooie kinderwagen zeg super Mirre
Haha herkenbaar. Ik vind het het meest storend als mensen wel commentaar hebben op het beleid en wat de regering besloten heeft etc. etc. maar dat later blijkt dat ze helemaal niet gestemd hebben. Dan heb je ook geen recht van spreken vind ik persoonlijk Enne thnx Ik ben er ook erg blij mee, dat we nog zo'n leuke wagen hebben gevonden met weinig keus!
ik moet zeggen dat ik echt verbouwereerd ben door de 9 zetels van Wilders. Wie stemt er in Godsnaam op extreem rechts? Ikke niet snap hoor. t Kan ook niet komen door zn geweldige sexy look (tenzij poedels tegenwoordig ook stemrecht hebben. Dan zullen we wel een half miljoen poedels in NL hebben)
Extreem rechts is ook wel wat overdreven hoor. Hij is wel rechts ja, maar ik denk dat je het meer kan vergelijken met de vroegere LPF en niet met Jan Maat ofzo
Nou ik vind het raar dat er een partij voor de dieren is. Als belangengroep is het perfect, net als Amnesty, maar als partij? Ik zie daar het nut niet van in. Mijn hond daarintegen vertelde me net er wel erg blij mee te zijn,
Nou, dan kan ik je vertellen, dat Janmaat destijds niet zo sprak, maar alleen aangaf dat ie tegen "buitenlanders" was. Wilders is verrekte duidelijk en ik vind het ronduit vreselijk dat ie zo praat over Islamisering. Wat een onzin! En als je dan verdeeldheid wil zaaien, dan doe je t idd goed met dit soort krachtuitspraken. Ik vind het echt fouter dan fout. En wat voorheen als extreem rechts werd gezien, dat is nu genormaliseerd. Daar snap ik helemaal niks meer van. Ik ben dus echt n beetje in de war hiervan. Groeten van een katholiek meisje, die geleerd heeft dat je ander gelijk is aan jezelf.
Ik zie het als 'gewoon' rechtse uitspraken die hij erg duidelijk brengt. Echt net een beetje hetzelfde als Pim Fortuyn indertijd. Extreem rechts zou zijn dat alle buitenlanders er als het aan de partij ligt zsm uit zouden moeten en Wilders wil juist dat de buitenlanders (en hij noemt vooral de niet geintegreerde moslima) die hier al zijn nu extra aandacht krijgen ipv dat er steeds van alles bijkomt. Niet dat ik voor Wilders heb gestemd (voor CDA) maar wil het wel ff nuanceren
Nee ik heb het stil gehouden. Anders krijg je weer een chagrijnige hond de hele avond, en daar zaten we niet op te wachten, Maar over geert wilders, Ik ben het met je eens minni dat een ander gelijk is aan een ander. Ook het beleiden van je geloof moet gewoon kunnen. Overal. Ik ben niet van een kerk of geloof, omdat ik daar niet in geloof. Wel in god, maar niet in een geloof. Klinkt stom: ik geloof niet in een geloof, Ik geloof dat iedereen en alles 1 is en ook eigenlijk in hetzelfde gelooft.
Ik heb het partijprogramma van Wilders gelezen om te kijken wat ie nou precies zegt. Met een boel dingen ben ik het niet eens maar een aantal dingen heeft ie echt wel gelijk vind ik (en dan bedoel ik dus niet dat punt van islamisering enzo). Zo heb ik meer partijprogramma's gelezen, wilde niet automatisch CU stemmen vanwege mijn achtergrond. Maar bleek dat hun programma me toch het meest aansprak en overeenkwam met mijn visie dus is het toch CU geworden! Wel was ik verbaasd dat Wilders negen zetels heeft... das wel erg veel vond ik. Heb trouwens voor het eerst met het rode potloodje gestemd. Is ook wel leuk voor een keer.
Wat mij tegen de borst stuit, is niet dat zo'n mesjokkenaar iets roept en dat t dan ook gedaan wordt, maar dat ie dingen roept over Islamisering, waar mensen "bang" van worden. Dat werkt 2 kanten op: niet Moslims worden bang gemaakt omdat ze idd zouden gaan denken dat Moslims hier de boel over gaan nemen en we de vrijheid die we in NL kennen kwijt zouden raken en dat t hier een terroristenstaat zou worden. En Moslims worden bang, omdat er blijkbaar een half miljoen Nederlanders (en miss wel meer) het eens zijn met die radicale ideeën. En dan krijg je meer discriminatie (ik vind die termen van Wilders al discriminerend) en mensen komen van beide partijen op voor hun belangen en ook daarin heb je altijd weer geradicaliseerde groepen tussen en uiteindelijk wordt ons mooie multi-culti landje opgesplitst in 2 partijen en wie wil dat? Ik wil gewoon dat iedereen zich veilig en op zn gemak voelt hier in NL.