zo! en nu ben ik er klaar mee!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door petty, 25 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shraron

shraron Actief lid

31 aug 2007
    129
    0
    0
    sorry een beetje vaak geplaatst.

2. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    ik gebruik ovulatietesten om mijn ei op tesporen maar ook om te weten wanneer ik ongi wordt aangezien ik mega cyclussen heb is het ook niet fijn om al op dag 30 met maandverband in te lopen en dan wordt je het pas op dag 92.

het maakt mijzelf ook een stuk rustig dat ik nu weet wanneer ik ongi moet worden.
    tot nu toe altijd een positieve ovulatietest gehad, dus heb er alleen maar goede ervaringen mee.
    en om er zeker van te zijn temp ik de dag na positieve test en dan is mijn temp altijd gestegen.

3. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Mijn HA had ook z'n twijfels over die dingen omdat sommige vrouwen een erg korte LH piek hebben waardoor het net lijkt of er geen ei is. Moet ze ook niet meer die dingen....

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ja, maar dan ligt het toch niet aan de ovulatietesten? Dan ligt het eraan hoe de testen gebruikt worden. Er wordt aangeraden om twee keer op een dag te testen omdat de LH-piek heel kort kan zijn en je die met één keer testen zou kunnen missen. Dus met de testen op zich is niks mis, hoor! ;)

5. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik ben er zo één met een korte piek, maar idd 2x per dag testen vanaf de dag dat ik een lichte, maar duidelijke 2e streep heb; heb op die manier al 4 rondes toch een positieve test gehad (terwijl ik de eerste maand ovutesten mijn ei niet kon vinden).

6. Marieke21

Marieke21 Bekend lid

1 sep 2006
    959
    0
    0
    vandaag heb ik gezien dat die testen toch wel werken (waarschijnlijk), vanmorgen een lichte 2e streep. Dus we wachten morgen nog even af.
    Mocht de test morgen nog steeds negatief zijn, dan wordt ik weer bij de fert. arts verwacht voor een echo en dan krijg ik Pregnyl. Maar we zitten nu op dat 15, het kàn dus nog wel.

7. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    ik heb in mijn laatste cyclus ovulatietests gebruikt...ik ben er ook zo eentje met een hele korte piek, dus had 1 test met een licht streepje en de volgende dag al niets meer (en ik weet dus wel zeker dat ik een eisprong heb gehad ;) )
    en oh ja, ik had een cyclus van 31 met eisprong op CD 19 a 20 dus petty ben je niet gewoon te vroeg begonnen met testen ?

8. April

April Actief lid

27 sep 2007
    357
    0
    0
    Haaai,

Zelf heb ik jarenlang mijn eisprong gevoeld, maar op een gegeven moment niet meer. Waarschijnlijk doordat ik nogal druk in mijn hoofd was met mijn werk en dergelijke.
    De laatste maanden voel ik mijn eisprong wel weer duidelijk aankomen en afgelopen keer heb ik het weer heel duidelijk, zoals vroeger, gevoeld.

Maar wat ik eigenlijk even tegen je wil zeggen, wat mij heel erg helpt, let op je afscheiding. Je ziet het heel duidelijk veranderen gedurende je cyclus. Ik heb zelf een redelijk regelmatige cyclus (27 dgn), maar ik zie mijn afscheiding veranderen en dan weet ik op een bepaald moment dat ik mijn vriend als een gek mee moet sleuren om te klussen! :)

Even serieus, zodra je in je eisprongperiode komt zie je je afscheiding veranderen. Het is dan heel anders, doorzichtig en plakkerig. Lijkt een beetje op slakkenslijm. (klinkt ranig, maar dat valt best mee, hihi)
    Ik hou dit vaak in de gaten en ik vind het een goede houvast. Natuurlijk is op deze manier niet de exacte datum vban je eisprong te herkennen, maar dan moet je maar tijdens deze periode wat vaker je man verleiden! :)

Lang verhaal, maar wie weet heb je er iets aan!

liefs

9. Eef16

Eef16 Bekend lid

7 aug 2007
    510
    0
    0
    Midden-NL
    Hallo Petty,
    ik moest wel lachen toen ik je frusti berichtje zag: ik herken mezelf! Ik ben inmiddels in de 17e ronde en heb na de 9e besloten ovu testen te doen, maar na een aantal rondes was ik dat ook spuugzat! Zo -niet-romantisch klussen op die manier.

De ene maand vond ik mijn ei wel, maar ook meermaals niet gevonden, ondanks dat lijf zei van wel!
    En ach nu doe ik het de ene maand wel en de andere niet als ik er geen zin in heb. Maar ja, ik merk dan ook eigenlijk wel heel goed aan mijn lijf wanneer er een ei aankomt, aan mijn slijm dan en aan de zin!

Joh, doe wat je hart je ingeeft, vertrouw als het kan op je eigen lijf en voorkom frustratie!
    Liesf Eef

10. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ik ben, na een aantal maanden 'niets' gedaan te hebben, gaan tempen om m'n eisprong te vinden. Natuurlijk, de eerste keer ben je te laat maar de cylussen daarna weet je dan wel ongeveer wanneer je je eisprong hebt (natuurlijk wel als je, zoals ik, een regelmatige cyclus hebt).
    Vervolgens heb ik een cyclus daarna de meeste goedkope ovu-testen gebruikt. Ik vond ze vaag... Dus daarom de cyclus daarna de duurdere gebruikt. Die werkten bij mij perfect! Ovutesten kwamen precies overeen met m'n tempcurve bij FF. Nu ik een aantal cylcussen telkens m'n ei heb gespot op dag 15 ben ik er gewoon mee gestopt. Ik weet nu genoeg.
    Dus ik zou zeggen: temp in ieder geval en gebruik daar de wat duurdere ovutesten bij. Het kost even wat geld maar je spot je ei!

11. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    jaah het voelt heerlijk haha, het kwam misschien wat raar over hoe ik het hierboven had geschreven, ik bedoel er niks mee naar anderen toe hoor, maar het kwam recht uit mijn hart! ben er zo klaar mee, stomme testen..plus daar komt nog bij dat ik onregelmatig ben en misschien daarom ook wel er steeds naast zit...dus nou we zien het allemaal wel weer deze maand.. ;) nu wil ik er gewoon ff niet teveel mee bezig zijn..dat werkt ook allemaal averechts voor het zwanger worden..

12. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    hai meid, dankje, klopt ik denk dat ik dat maar es ga proberen..temperaturen...moet me er alleen nog iets meer in verdiepen hoe dat nou allemaal werkt...maar die testen kosten handen vol geld, en als het dan ook nog es geen resultaat boekt tjah, dan is het gewoon zonde...tis letterlijk over je geld heen piesen! :)

13. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    geeft niet meid, dankje! precies, ik laat het nu ook even voor wat het is, en nogmaals ik wil niemand hier aanvallen die het wel gebruikt, ik ben juist heel blij voor diegene die wel hun ei vinden, maar voor mij werkt het gewoon nu nog niet..misschien over een paar maand als mijn cyclus hopelijk regelmatig is en ik dan nog niet zwanger ben dat ik het weer es zal proberen...en wat ik hier veel lees dat het via internet een stuk goedkoper is...kijk, dat is dan wel weer een lichtpuntje van dit hele gedoetje.. ;)

suc6 met zwanger raken! :D

14. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    ja en het gekke is, ik moest vorige maand naar de gynl voor wat onderzoeken en zo kreeg ik een inwendig onderzoek met zo'n cameraatje zeg maar, en ze zei goh kijk je ei komt er aan :rolleyes: je zag al een kleine opening ofzo? en wat slijm zag je zitten wel mooi om te zien, dus toen dacht ik goh, zie je dan heb ik toch wel een eisprong...en misschien is het bij mij alleen niet mogelijk dit te vinden door die testen? :(

15. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    hai! dankje, ik moet zeggen eerst was dat slijm verhaal me nooit zo bewust opgevallen maar deze maand leek het er wel op, echt van die klonten en het is drillerige slijm en als ik het tussen mijn vingers hield en mijn vinger uit elkaar deed kon je er draden me trekken van 2 cm ofzo :oops: sorry voor de ranzige details...dus toen dacht ik goh zal dit het dan zijn?

Deel Deze Pagina