Gewoon even naar de assistente van je huisarts bellen en vragen om een poedertje dat je oplost in water. In het zh hebben ze dat ook. Weet even de naam niet meer, maar ik kreeg een hele doos mee. Ik heb het bij mijn vorige twee zwangerschappen ook gehad, zelfs zo erg dat ik zat te huilen op de wc. Een klisma van de apotheek hielp niet eens...
Pffft still nothing, alle glazen warm water, roosvice en Yakult ten spijt Om half 9 kan ik de huisarts bellen en dan vraag ik of iets kan krijgen om het geheel weer op gang te brengen. Béééééhhh wat voelt dat naar zeg!
Ik hou het op een paar flinke scheppen lijnzaad door de yoghurt heen, werkt bij mij als een tierelier. Verder genoeg drinken en beweging. Wat ook kan helpen is op bed gaan liggen, benen 90 graden buigen en ze van buiten naar binnen toe bewegen, 1 voor 1. Geloof dat dat het gebied daar prikkelt. Verder moet ik zelf altijd na het eerste kopje koffie smorgens....
Hoera! Het is gelukt ik stond telefonisch in de wacht bij de huisarts en opeens moest ik, ik ben zo opgelucht! Kennelijk moet ik mijn darmen gewoon bedreigen voordat ze wat gaan doen haha Straks ga ik nog wel even op pad voor lactulose en dan hopen dat alles blijft werken. Whoehoeh!!
Ik ging ook zo ongeveer 1x per week. Gebruik nu een eetlepel lijnzaad door mijn yoghurt 's ochtends. Werkt echt perfect, ga gewoon weer iedere dag. Het duurt wel 2 dagen ofzo voordat het effect heeft, maar als je het daarna iedere dag gebruikt gaat het echt goed. En lijnzaad is erg gezond, allemaal gezonde vetten e.d.
ook ik heb alles geprobeerd van roosvisee tot pillen, fruit, enz, enz maar het enige wat bij mij werkt is s'morgens 1 of 2 bakken koffie en dan ga ik wel binnen een uur. s'avonds doe ik dat weer en vaak moet ik dan ook gewoon. heb zelf bijna 10 weken met dit probleem gezeten dus weet hoe je je voelt hoor alles proberen en niks dat er werkt.
Heel herkenbaar probleem, nu tijdens de zwangerschap, maar eigenlijk altijd al. Wat mij nu goed helpt is 2 eetlepels lijnzaad per dag, gewoon door een bakje yoghurt roeren. Ideaal is het nog steeds niet, maar er blijft in ieder geval iets van beweging in! Sterkte!
psylliumvezels helpen ook heel goed! Even een recept vragen bij de HA en iedere dag 1 of twee zakjes nemen....dat mag je veilig gebruiken. Wel 1 tip: als je het zakje met water mengt moet je wel meteen drinken anders wordt het snel een dikke brei. Smaakt naar sinaasappel dus dat is wel te doen! (alleen 's ochtends lukt het me niet want dan moet ik kokhalzen hahah)