Ik ben op zoek naar wat inspiratie geloof ik. Ik zou graag wat vaker vegetarisch willen koken en nu kan dat al snel als je aardappels met groenten eet en geen vlees, maar dat bedoel ik niet Lasagna zonder vlees is erg makkelijk en lekker natuurlijk en spaghetti/macaroni zonder vlees en met veel groenten is ook heerlijk natuurlijk. Ik ken wat soepjes waar verder geen vlees in hoeft en vanavond ga ik boerenkool maken. Niet met spek en worst, maar met krokant gebakken tofu. Daar zijn we gek op. Tofu gebruik ik ook weer vaak bij rijst gerechten. Veel meer variaties ken ik niet, maar wellicht jullie wel? Eigenlijk de makkelijke recepten, waarbij je niet teveel afwijkende producten voor nodig hebt zeg maar. Ik ben benieuwd!
Ik ben ondertussen 20 jaar vegetarisch, en nu in de supermarkt vind je zoveel vleesvervangers, anders dan vroeger! Ik gooi bijv. vega gehakt door de pasta of lasagne. Bij AH zijn er echt veel vervangers te koop, zelfs mijn vriend, ondanks dat hij een echte vleeseter is, vindt het heerlijk! Burgers, groentesticks ipc vissticks, vales schnitzel is heel lekker, naja ik zou zeggen neus een beetje rond. Je hebt zelfs vega beleg in de vorm van filet american, smeerworst etc. Goed voornemen!
trouwens de wokstukjes zijn echt een aanrader voor bij bijv. rijstgerecht. Er is vega shoarma, even serieus, je kan het zo gek niet bedenken
Ja, de vleesbervangers ken ik inderdaad en daar zitten heerlijke dingen bij. Maar ik zou ook wel eens zonder willen zeg maar. Sja..het vlees gaat me meer en meer tegen dtaan en bovendien scheelt het nog geld ook.
Ratatouille vind ik fijn - met aubergine, courgette, tomaat en dan eventueel wat knoflookbrood ernaast. Verder: - Aglio e olio - Vegetarische hamburgers of falafel - Paddenstoelenrisotto - Groentecurry met rijst - Wraps of enchilada's met groente, kaas, tomaat en eventueel vegetarische kipstuckjes van het merk De Vegaslager bijvoorbeeld (Laatst een fijn recept tegengekomen op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZOWEUKrxX6k). En soepjes zijn ook fijn: tomatensoep, pompoensoep, wortelsoep, courgettesoep... Ik vind altijd fijne recepten op de site van Ikbenirisniet: Vegetarisch Archieven | IKBENIRISNIET of de Groene Meisjes: Hoofdgerechten - De Groene Meisjes
Heb jij geen last van tekorten? Als je alleen vleesvervangers eet? Ben zelf ook al bijna 20 jaar vegetarisch maar ik probeer er wel rekening mee te houden qua uitgebalanceerd eten, dus vleesvervangers maar zelden hier.
Ik heb in mijn zwangerschappen er eigenlijk alleen last van gehad bloedarmoede had ik dus kreeg ijzertabletten daarvoor ver de heb ik wel altijd een iets lagere weerstand gehad maar ik wijt dat vooral aan de perioden van ondergewicht. (Te weinig eten teveel sporten). Nu nergens last meer van! Ik eet wel vleesvervangers bij mijn maaltijden maar haal ook elke week op de markt verschillende soorten noten, zit ook veel goeds in! vega filet American kun je kopen bij de appie Heijn
Is die vega filet echt een beetje vergelijkbaar met gewone? Ik doe op het moment namelijk een moord voor een broodje filet nu ik zwanger ben en het niet mag
Haha ik heb geen idee, heb de echte nooit gegeten. weet wel dat het er ong hetzelfde er uitziet hahaha.. Proberen waard dan dacht ik
Vegetarische nasi met een gebakken eitje erbij. Of wraps (vullen met spinazie,ui en paprika en kidneybonen (even kort roerbakken). Kaas erover. Wrap dichtrollen en in de oven. Lekker met knoflooksaus.
Ik gebruik als 'shoarma' ook wel de gekruide tofureepjes van de AH, met een pitabroodje en knoflooksaus net zo lekker
Boerenkool kun je trouwens ook lekker maken met boursin en zongedroogde tomaatjes. Gewoon de aardappels en boerenkool koken, water afgieten, lekker stuk boursin in de pan en wat melk, zout, noodmuskaat, peper enz en dan stampen tot puree. Uitjes en zongedroogde tomaatjes een tijdje bakken in een koekenpan en er dan doorheen mengen.
Nou mijn valesjes liggen weer klaar hier voor vanavond. Blijf die toch echt het allerlekkerste vinden.. Brocolli, aardappelen, kaassausje, en dan maakt dat het wel af. Yum krijg trek ervan hahaha