droger en wasmachine

Discussion in 'De lounge' started by Alita, May 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Wel merk is nu goed? We hebben nu een droger die nooooit goed droogt:x om gek van te worden! Het is een whirlpool....dus dat merk komt er nooit meer in.
    En ik zoek een condensdroger....hebben nu eentje met slang.

De wasmachine is oud en verbuikt veel energie .. ook heeft deze maar een toerental van 1200...deze wil ik ook graag hoger.

Verder vraag ik me af of al die opties wat je vaak ziet op een wasmachine zoals babywas?, gebruik je dat nu echt? Of hou je het gewoon bij 30-40-60 graden...

2. mama4life

mama4life Bekend lid

Dec 20, 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Tja, mijn wasmachine-drogercombi-ding ging vorig jaar kapot... Dus wij hebben bewust gekeken naar n apparaat wat alles kon (met gelijk n grotere trommel)... Wat blijkt... k Gebruik nog steeds alleen de `standaard`programma`s... ;)

Weet je hoe ontzettend lang t zou duren als k genoeg babywas heb voor dat ene programma? Dan zou k de kleertjes, hydrofieltjes, beddengoed e.d. van mn kleine man nog maar 1 keer 1 a 2 maanden wassen... :)

En zoveel kleertjes heeft ie dus wel (fijn zoveel te krijgen :cool:), maar zoveel beddengoed e.d. dus niet... En om nou te zeggen k ga extra dingen bijkopen zodat k dat programma op de machine kan gebruiken... :$

Droger hebben we niet meer, alles wordt nu gewoon opgehangen en dat gaat prima... ;)

Succes met kiezen!

P.s. Hebben wel n whirlpool, maar hij doet t super... :)

3. Alita

Alita Niet meer actief

haha dus geen zin al die programma`s...had ik me ook wel bedacht idd....

Ja mijn whirpool is echt 100x niks......

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier een wasmachine van indisit en een condens droger van wirlpool.

merk dat afvoer drogers snel niet goed meer dropen heel raar

5. Niboma

Niboma Fanatiek lid

Nov 20, 2008
    1,439
    0
    36
    Female
    Veluwe
    Wij hebben een wasmachine van Samsung ( 7 kilo, 2 jaar oud) en een condensdroger ook van Samsung ( 8 kilo, bijna 1 jaar oud), en tot dusver ben ik er super tevreden over. De droger gaat alleen aan bij regen en in de winter, anders hangt het aan de droogmolen in de tuin. En onze condensdroger hebben we trouwens wel op de afvoer aangesloten, dus ik hoef geen erg meer in de waterbak te houden :D. Ook zijn allebei de machines de zuinigste energieklasse.

Ik gebruik eigenlijk enkel het korte wasprogramma van een half uur/30 graden. En als het wat vuiler is draait de machine een uur/40 graden. Overige programma's gebruik ik nooit. Toerental van de centrifuge is 1600.

6. chocotof

chocotof Bekend lid

Dec 28, 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik heb een zanussi droger, hartstikke tevreden over. Ook een wasmachine van zanussi maar die willen we toch wel gaan vervangen. Heeft maar 1200 toeren en is oud (ooit tweedehands gekocht van een oud besje die er weinig mee had gewassen) ik wil dan een zuinige met veel laadvermogen en 1600 toeren:cool:

7. Alita

Alita Niet meer actief

ja dat moet ik dan ook doen op de afvoer aansluiten...dat is helemaal fijn!
    Ja nu hangt het ook buiten hihi..alleen in de winter geen mogelijkhied om het ergens binnen te hangen helaas

8. Alita

Alita Niet meer actief

precies...wij hebben een wasmachine van schoonmoeder ooit gekregen want onze was plotseling kapot....maar energieverbuik is te veel en idd te weinig toeren

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik heb ze beide van samsung

Machine past 7 kilo in en de droger ook en 1600 toeren

10. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    Hier nog el een oude miele wasmachine die t nog goed doet maar klein 6kg en met 5 man is dat een hoop wasbeurtjes.

Hier wel een 2 jaar oude warmtepompdroger is er enrgie zuinig en is een condens droger (kan ook op de afvoer) merk AEG ben erg tevreden duurt wel wat langer maar dat is omdat hij dus energiezuinig is geloog 40% minder energie verbruik als een gewone condens droger.

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik heb een Whirlpool condensdroger, al 12 jaar en hij doet het nog steeds goed. Soms droogt hij niet goed maar dan zit er gewoon niet genoeg in qua gewicht (sokken en wat donkerblauw ondergoed) en stopt ie vroegtijdig. Maar de normale witte laken en handdoekenwas droogt ie prima.

Maar goed, niet jou merk dus.

Denk dat Miele de beste is en gaat ook lang mee. Maar is erg duur natuurlijk. AEG en Bosch komen volgens mij op de tweede plaats en daarna alle Whirpools en Zanussi's. Ligt ook een beetje aan je budget.

Charlie

12. Islah

Islah Niet meer actief

Als je het toerental van de wasmachine te laag vindt (zoals 1200) dan kan je nadat het programma klaar is de machine op enkel centrifugeren instellen, dat duurt zo'n kwartiertje. Doe ik sinds kort ook meestal. Het gewone wasprogramma op 1400 toeren, daarna nog 1000 toeren er achteraan. Dan is dat dus totaal 2400 toeren en hoeft het veel minder te drogen. Mocht je wasmachine bv. 1800 toeren aankunnen dan kan je dus 2x 1800 = 3600 toeren draaien, neem aan dat het er dan zo goed als droog uitkomt... Misschien een alternatief voor het gebruik van de droger, want de drogers zijn allesbehalve goedkoop in verbruik!

13. wazigsnuitje

wazigsnuitje Bekend lid

Dec 12, 2011
    855
    3
    18
    NULL
    NULL
    ik heb beko en ik ben zeer tevreden ;)

14. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Ik kan je zeggen, ik heb een heel simpele AEG-droger en dat ding droogt niet normaal! Om die redenen hebben we ook een AEG-wasmachine gekocht en ben er héél héél tevreden van. Echt een oerdegelijk merk.

AEG is al jarenlang bekend als een heel goed merk voor wasmachines en droogkasten.

15. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Hier een Miele droger,een goede 2de hands van een familielid die
    het ding hooguit een keer of 10 gebruikt heeft.
    Hier gebruiken we hem ook eigenlijk alleen voor de handdoeken,de rest hangen we aan de lijn.

Wasmachine,vorig jaar een LG gekocht met een grotere inhoud
    (7kg) en nog geen minuut spijt van gehad.
    De vorige leek wel een straaljager wb het geluid maar deze hoor je dus bijna niet wat wel lekker is omdat deze naast de kinderkamer staat.
    Het extra babywas programma gebruik ik dus wel regelmatig.
    Met 2 meiden van bijna 3 en 6maanden heb ik genoeg te wassen
    om hier gebruik van te maken.
    Ook de overige programma's gebruik ik wel regelmatig dus voor mij is het wel handig al die extra programma's.

Dit is degene die wij hebben:
    LG F1368QDP - Wasmachine - Modern.nl

16. Alita

Alita Niet meer actief

en wat vindt je ervan? Want daar was ik naar opzoek eigenlijk naar ervaringen:D

17. Alita

Alita Niet meer actief

dus de warmtepompdroger doet er langer over als ik het goed begrijp?

18. Alita

Alita Niet meer actief

ja maar hier heb ik helemaal geen zin in hahahaha.....:cool:

19. Alita

Alita Niet meer actief

maar wat is het verschil eigenlijk zo`n babyprogramma met een gewoon programma?

20. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben beide van miele en op allebei zitten veel programma's

Share This Page