Bv. en kv combineren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door pepe, 4 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Goedemorgen,

Na de bevalling op 21 nov. Ben ik begonnen met bv. te geven, door mijn ingetrokken tepels een tepelhoedje gebruikt en dit ging goed, alleen bleek dat ze te weinig binnenkreeg. Na een week ben ik gaan kolven en dit uit het flesje te geven. Na een paar dagen, mijn dochter was toen 10 dagen oud ben ik even gestopt me bv. Omdat ik een rustig maker had geslikt, toen dit uit de borst was verdwenen ben ik weer bv gaan geven en tussendoor dus kv. Toch zat het hele gedoe me niet lekker en heb toen alleen maar kv gegeven. Gister heeft ze 2 flessen bv gehad en de rest kv. Nu wil ik eigenlijk gaan afbouwen met de bv omdat ik het kolven ook niet zie zitten etc. Maar als ik ga afbouwen kan ik dan nog wel die bv geven of is het beter het bij 1 soort voeding te houden? Dus kv ivm darmpjes ofzo? Of mag je in principe altijd als extra bv geven?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je mag altijd combineren, als je genoeg hebt geef je een volledige fles borstvoeding, heb je straks minder, dan kun je zelfs borstvoeding bij de kunstvoeding voegen. Dan moet wel de kunstvoeding al bereid zijn, dus geen poeder en water toevoegen aan je borstvoeding.

In principe krijgt je kindje nog steeds al je goede stoffen die in jouw voeding zitten, dus gewoon blijven geven!

Succes!

3. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Dankjewel voor je reactie. Ik ben nu toch doorgegaan met bv, zelfs aan de borst lukt het. Mijn kleintje heeft nu last van diarree, het is gelig maar ook groen zit er doorheen. Ook zie ik soms slijm in de luier maar niet altijd. Bij t consultatie buro zeiden ze dat dipt pseudo menstruatie is. Ik weet zelf alleen niet zeker of slijm uit de vagina of anus komt.
    Verder heeft ze goede plasluiers en drinkt ze goed, althans goede drinklust. Moet ik me zorgen maken om de diarree en kleur? Diaree is overigens niet veel, lijkt meer op dat het met een windje naar buiten komt.

4. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Nee hoor, geen zorgen.

Goed dat je het op de rit krijgt! Geniet er van!

5. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Aan de borst drinkt ze toch te weinig na mijn idee en wilt ze om de haverklap drinken. Ik ben weer gaan kolven, maar wilde eigenlijk afbouwen. Wat is de beste manier om af te bouwen, wat ik nu eigenlijk aan het doen ben, is gister kolfde ik om de 4 uur en vandaag om de 5 uur en morgen dan om de 6 uur etc. is dat een goede manier?
    Op zich vind ik om de 5 uur kolven niet eens zo erg dus ik wil het ook nog wel een paar dagen aankijken hoe dat gaat. Is dat voldoende, de rest vul ik aan met kv. Ik kolf gemiddeld 100 cc per sessie, soms meer maar soms ook 50. Ik kan dus 5 voedingen geven en dan nog eventueel een 6e met kunstvoeding.
    dus 2 vragen:
    Wat is de beste manier om af te bouwen?
    Mocht ik toch doorgaan, mag ik dan gewoon om de 5 uur kolven?

Groetjes, Pepe

6. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ja hoor, kijk maar of je op 5 of 4 kolfmomenten kun blijven zitten. Evt. vul je aan met kv.

afbouwen: in principe laat je een voedingen (of kolf) moment vallen, die sla je dan over en als dat goed gaat, (geen rode plekken, harde schijven etc.) kun je na een dag of 3 het volgende moment laten vervallen.

Zoals jij doet kan ook, geef je lichaam waar nodig extra rust om aan te passen: merk je dat je stuwt, plekken krijgt etc. dan een paar dagen wachten met weer een uur er tussen.
    Blijf soepel!

Veel succes, goed dat je zo investeert en hier je vragen stelt! Geniet van je kindje

Deel Deze Pagina