Nee zo snel raken ze niet onveilig gehecht! Maar ik snap je gevoel wel hoor. Kan je oudste niet even wat vaker wachten? Of dingen zelf doen? Ik houd de baby trouwens altijd in de draagdoek als ik met de andere twee bezig ben. Nu wat minder vaak trouwens, want nu vindt ze het ook prima om zelf te spelen.
Nu ik dit lees snap ik je angst veel beter. Je wil het juist goed doen zodat zij later niet tegen dezelfde problemen aanlopen. Maar het feit dat je je er druk over maakt zegt al dat jij wel een goede moeder bent!! Dikke knuffel !
Dat is iets waar ik aan de ene kant me ook wel druk om maak hoor en aan de andere kant "yeaaaaaaah i'll wing it". Dochter kan bloed onder mn nagels vandaan halen geen idee wat nr 2 gaat brengen. Maar mocht je geen draagdoek hebben, ik vond t met een huilbaby van een dochter echt een uitkomst. Had in eerste instantie zoiets van "eeeeeeecht niet!" nou ik ben helemaal om. Enige voordeel wat wij hadden is dat de eerste zodanig veel herrie schopte de eerste weken dat mijn "ideaal plaatje" al vrij vroeg sneuvelde en ik overstapte naar een veel practischere kant,wat minder ideaal maar werkte voor ons allemaal dan maar die kant op. Vandaar "wing it" we zien t wel, doe mn best, heb twee handen en onze dochter hebben we van begin af aan ook geleerd dat ze soms gewoon even moet wachten. Niet dat er direct plannen waren voor een tweede maar gewoon omdat ze een onwijs temperament heeft en geen grijntje geduld. Dan roep ik gewoon "ik hoor je, even wachten!" heeft weinig nut nog allicht maar ze weet dondersgoed dat ik niet direct naast dr sta als ze roept. Ik bevestig dat ik dr hoor en bij de eerste gelegenheid is zij de volgende. En gilt ze echt moord en brand laat ik dingen uit mn handen vallen hoor maar 99% is dat echt niet t geval. Voor nr twee ga ik kijken naar een schommelwieg, zo'n versie met een veer. Mn dochter vond m helemaal t einde die had m op dr kdv en alle onrustige kindjes zijn er idolaat van.
Ik denk ook dat het niet zo’n vaart zal lopen, maar ik vind wel dat baby’s in principe eerder moeten voor gaan dan ouderen. Ik heb er nu drie, maar ik laat nog steeds mijn baby niet snel huilen
Ik heb nu twee baby’s en een peuter. Voelt soms heel lastig maar er moet er gewoon een wachten als ze allebei huilen. Of twee, wanneer ze alledrie iets hebben. Kan niet anders