misschien ligt het aan mij hoor dat ik het niet snap maar misschien kunnen jullie mij helpen. gisteren zijn mijn vriend en ik met 2 vrienden naar duinrell geweest naar het tikibad... nou wouden wij van een glijbaan afgaan maar dat mag niet omdat ik zwanger ben ik heb toen aan het personeel gevraagd hoe lang je zwanger moet zijn om niet meer van een glijbaan af te mogen gaan. het enige wat die zei was je mag als je weet dat je zwanger bent niet meer van de glijbaan af. kunnen jullie mij uitleggen waarom je niet meer van een glijbaan af mag? ik baalde natuurlijk wel want ja we gingen daar heen om te glijen en hebben we dus eigenlij bijna 20 euro per persoon betaald terwijl ik niet mag glijden...beetje zonde van ons geld dus... dank jullie wel alvast groetjes
hmmzz raar hoor want zou niet weten waarom je niet van een glijbaan af zou mogen gewoon op je kont er worden zulke verschillende dingen verteld de 1 zegt mag wel de andere zegt mag niet ik zou gewoon kijken wat jij op dat moment wilt. moet wel zeggen dat die glijbanen bij duinrell nou niet bepaald de veiligste glijbanen zijn qua draaiingen en al die dingen een gewone zou denk ik geen probleem zijn
Ik zag op tienermoeders dat dat ene meisje met een hoogzwangere buik nog steeds op glijbanen ging! Dat zou ik ook niet meer doen, maar je bent 13 weken, je baarmoeder komt net boven je schaambot ongeveer, dus ik zou niet meer op wildwaterbanen ofzo gaan, maar op 'rustige' glijbanen op je rug zou toch geen kwaad kunnen? Je kleintje voelt daar toch nog niets van. Maar als het niet mag dan mag het niet zeker
soms knal je tegen anderen op als ze een verstopping in de glijbaan doen, of met het eruit komen. Stel dat je een harde trap tegen je buik krijgt...Ik kan me er iets bij voorstellen. Het glijden zelf is natuurlijk geen probleem..
Het lijkt me dat het glijden zelf niet gevaarlijk is, maar als er van die grappenmakers ergens blijven hangen en je botst erop of je komt wat ongelukkig neer in het badje onder aan de glijbaan (of iemand trapt per ongeluk in je buik) dat dat een risico kan zijn. Maar met 13 weken is je kindje nog zo goed beschermt dat het volgens mij ook niet veel kwaad kan. Maar toch, het zou maar net mis gaan! En dat willen ze daar niet want ze willen geen claim of aansprakelijkheid daarvoor! Soms is het wel goed om mensen op gevaren te wijzen omdat niet iedereen er goed over nadenkt! Geniet van alles wat wel mag en vooral van je zwangerschap! Nog even en je gaat die kleine voelen en dan wil je echt niet meer in zo'n mensenmassa gaan zwemmen hoor!
DE reden waarom die bordjes daar hangen is omdat een zwembad geen verantwoordelijkheid wil nemen mocht er iets mis gaan. Zij maken geen onderscheid tussen iemand die net zwanger is en iemand die 35 weken is. Dit soort dingen zijn toch echt een beetje naar eigen inzicht. Als jij je er nog goed bijvoelt dan moet je het gewoon doen. Het bordje geeft aan dat er een (klein) risico mogelijk is. Je ziet dit soort bordjes ook bij attracties in Disney en Walibi. Deels staan ze er vanwege g-krachten en onverwachte bewegingen maar ze staan er altijd omdat die beugel nog naar beneden moet kunnen over je buik heen. Als je wat verder bent, is dit niet mogelijk of het is gevaarlijk strak. Maar ben je 10 weken zwanger dan kan het natuurlijk best (als je het zelf ziet zitten). Belangrijkste boodschap: laat je niet koeieneren en blijf vooral goed zelf nadenken. Wat vind jij dat wel en niet kan. Dit geldt eigenlijk voor alles tijdens je zwangerschap. Enne.. weet je het echt niet.. vraag het een deskundige: verloskundige of huisarts!
ag bij glijbanen met camera's zoals in sommige zwembaden kan je dus zien of er verstoppingen zijn in de glijbaan en bij sommige glijbanen kom je niet in het gewone zwembad terecht maar in een grote bak waar dus niemand in staat. doe gewoon waar jij je goed bij voelt iedereen heeft een andere mening dus aan jou gewoon de keus of je het wel of niet doet .
nou dank je wel voor jullie antwoorden. ik vond het zelf ook echt wel onzin dat ik helemaal niet meer een glijbaan zou mogen... ik zat er zelfs over te denken om te vragen of ik van een kinder glijbaan af mocht maar heb het maar niet gedaan had waarschijnlijk toch niet gemogen maar goed ons dagje was aardig verpest want het enige wat ik dus mocht was rond zwemmen maar toen heb ik wel een trap in me zij gehad.. ik snap wel dat ze geen risico willen nemen maar idd ben 13 weken zwanger en zou het me zelf ook niet echt vergeven hoor als ik het wel gedaan had en er was iets mis gegaan...
mijn moeder is voor een jaar terug op verkantie geweest en ze wist dan niet dat ze zwanger was totdat ze van de glijbaan kwam en enorm hard op haar billen stuiten, kreeg ze ineens hele erg krampen en moest ze naar haar hotelkamer ze had bloedingen ze ging naar de wc en de rest kunnen jullie zelf invullen, ze had een miskraam.
Gatver.... zou er niet aan moeten denken dat zoiets gebeurd terwijl je al weet dat je zwanger bent.. dan zit je helemaal met een schuldgevoel.... Vandaar die bordjes denk ik en om de reden die EllenY zegt... om niet aansprakelijk gesteld te kunnen worden.... Ik vind die bordjes eigenlijk wel goed, want dan denk je er WEL overna... en t blijft je eigen keuze of je wel of niet eraf gaat natuurlijk..... Heb trouwens vaak zat voeten in mn rug etc gehad, omdat de mensen na mij veel te snel eraf gingen....
hielden de mensen van het zwembad je echt tegen? of ben je er gewoon zelf om gaan vragen? want lijkt me sterk dat als je 13 weken bent niet meer mag glijen van die mensen, het is gewoon op eigen risico... je kindje zit nu nog onder je schaambeen en voelt wss nergens iets van. maar het risico dat er iets gebeurd is er altijd. ps. als jij gewoon in die glijbaan wil dan ga je toch gewoon...
nou ik zag een bordje hangen waar een zwanger poppetje opstond. dus ben ik gaan vragen van hoe lang moet je zwanger zijn om niet meer van een glijbaan af te mogen en toen zeiden ze dat als je zwanger bent je helemaal niet meer van een glijbaan af mocht. maar goed ik baalde er natuurlijk al flink van dat het niet mocht en toen ze zeiden dat je niet mocht baalde ik nog meer... maar ik wou idd wel gewoon van de glijbaan af maar ja er is altijd een risico dat het fout kan gaan maar dat is met bijna alles. heb het uit eindelijk niet gedaan maar vroeg het me gewoon af groetjes
Deze vraag heb ik gevallig vanmorgen aan mijn VK gevraagd omdat wij in september naar CP gaan. Ik heb gevraagd of je daar van de glijbaan af mag en van de wild waterbaan. Zij zei dat het wel mag, maar denk er om dat je nie van je buik af gaat glijen of dat je ergens tegan aan komt of een duw krrijgt. Dus als je voorzichtig doet mag het gewoon.