21 weken is idd pril maar kan wel bij ons uit de kerk was een vrouw bevallen van een tweeling met 5 maanden 1 heeft het overleefd de ander niet
Het vroegst waarop een baby levensvatbaar is, is met 24 weken en zelfs dan overleeft het grootste deel van hen niet. Wie weet hebben ze de baby e rom een andere reden uit gehaald, maar echt niet om het kind te redden. Maar goed, dit is niet de plek om daarover te discussieren, het is al erg genoeg wat er gebeurt is.
met 21 wkn gaan ze echt geen keizersnede doen om een kindje ter wereld te brengen. Het is heel erg verschrikkelijk wat er met die moeder is gebeurd, waarschijnlijk heeft zij het syndroom van marfan gehad. Daarbij kunnen dit soort dingen gebeuren, een baby is op die leeftijd sowieso niet levensvatbaar dus dat snap ik gewoon ff niet. Hoe dan ook zullen ze in de ambulance zelf geen keizersnede toepassen om de simpele reden dat ze daar de benodigde apparatuur niet voor in de auto hebben en dat er heel veel bij komt kijken bij een keizersnede. maar dat maakt het verlies dat die mensen hebben moeten ondergaan niet minder, vindt het wel treurig en dat is mijn persoonlijke mening, dat dit soort dingen altijd zo opgeblazen verteld wordt (niet naar de ts bedoelt want die krijgt het ook maar te horen en neemt het voor waar aan)
Nou dat vind ik dus ook... echt zoveel mensen beginnen ineens te praten over helse bevallingen met totaal rupturen, 30 uur weeen wat uiteindelijk uitdraait op een ks etc. etc. Of ze moeten inderdaad inwrijven dat je toch wel snel veel aankomt.. TSJA, dat gebeurd wel eens bij vrouwen die zwanger zijn Vind het ook erg onbeschoft om zulke verhalen tot vervelens toe onder je neus geschoven te krijgen...
Nee toch? Is je buik dikker geworden tijdens je zwangerschap?! Ik dacht juist dat je er slanker uit zou komen! Maar precies, die irritante verhalen, die en die is compleet uitgescheurd tot haar oksels na 3 dagen weeen en de baby is ook nog eens niet goed daardoor bladiebla. Hou je mond!
Het scheuren van de Aorta kan natuurlijk in een zwangerschap sneller gebeuren omdat er gewoon simpelweg meer bloed te verwerken is. Toch is dit een zeeeer uitzonderlijk verhaal. one in a million... Niet druk om maken dus. Als mensen van die drama verhalen gaan vertellen maak ik over het algemeen echt een klote opmerking zodat ze direct stoppen. Ga ff lekker iemand anders onzeker maken! Een opmerking in de richting van "zoek je sensatie?" is dan nog een aardig voorbeeld... Heel vervelend dat soort gasten. Wij krijgen gewoon allemaal een droom bevalling! En klaar uit
Jaa oke maar het verhaal zal ook echt wel flink aangedikt zijn (as usual) want sowieso dat deel van dat kindje halen met ks is al onzin bij 21 weken.. plus als de moeder het niet heeft gehaald, door zoveel bloedverlies omdat haar aorta gesprongen is, leeft die baby ook niet meer hoor...
Het heeft idd niet zoveel zin om hier te discussieren of ks wel of niet kan in een ambu of dat het wel of geen zin gehad had omdat het kindje wel of niet 21 weken was. We weten de details immers niet. Het kan zijn aangedikt, maar het kan ook echt zo zijn gegaan. Uiteindelijk maakt het niet uit voor de (zeer dramatische) uitkomst van het verhaal.
wat een vreselijk verhaal. Kan me voorstellen dat je het even van je af wil schrijven. Zo'n verhaal blijft altijd hangen en zeker dan als je zelf ook zwanger bent...
Wat een naar verhaal inderdaad. Vreselijk om het te horen tijdens je zwangerschap. Alleen denk ik niet dat ze een baby van 21 weken in leven zouden kunnen houden. Wat ik weet is dat het kind pas na de 26ste week levensvatbaar is. Maar wel fijn voor de vader dat ze het in ieder geval geprobeerd hebben.
Ik lees veel zinnetjes van baby 21 weken niet levensvatbaar... Maar hoe zit dat met die baby (en ik dacht in amerika,weet het niet zeker meer) die nog geen 22weken was en een grote had van een balpen maar wel mooi heeft gered. Ik vind het de proberen waard... Vind het wel erg voor die familie in 1 klap 2 leden kwijt
Ze was geen 21, maar 32 weken zwanger... (Ik neem tenminste aan dat het om hetzelfde gezin gaat als ik bedoel, lijkt me sterk dat zoiets 2x in één week gebeurt)
ha meiden, Vreselijk verhaal zeg. Het kan je idd erg bezig houden. Denk er aan en leg het daarna naast je neer.
-------------------------------------------------------------------------------- Ze was geen 21, maar 32 weken zwanger... (Ik neem tenminste aan dat het om hetzelfde gezin gaat als ik bedoel, lijkt me sterk dat zoiets 2x in één week gebeurt) ik weet niet waar jij dat gehoord hebt maar ze was toch echt 21 weken zwanger denk niet dat de familie niet weet hoe ver ze zwanger was want ik heb het van een familielid van het gezin gehoord dus die zal heus wel weten hoever ze was