Hoi allemaal, Sinds vorige week heb ik dus pijn in bovenrug, straalt soms uit naar nek/ schouderbladen, ene keer meer links, dan weer rechts, dan weer iets naar beneden. Na het werken (vakantiebaan huishoudelijke hulp thuiszorg, sinds 2 weken weer begonnen) is het erger, maar ik voel het bvb ook erger als ik heel diep inadem of soms bij het eten (doorslikken). Ik heb nogal wat last van hypochondrie, dus probeer mezelf af te leren meteen naar de huisarts te rennen Denken jullie dat ik mezelf kan geruststellen door te denken dat het bvb gewoon wat last is van spieren sinds ik weer begonnen ben met lichamelijk werk? Verder ben ik student dus is wat minder actief
Herkenbaar ( ook dat hypochonder zijn, ) Ik heb er maanden mee gelopen En wat blleek: vastzittende ribben De fysio rolde 1 keer over me heen ( methode) en knak en klaar. Heerlijk. Bij mij straalde het dus ook uit naar nek en schouders...terwijl het in mijn middenrug zat. Op een gegeven moment kreeg ik ook last van mijn borstbeen. Bij het ademen vooral last. Dat zit allemaal aan elkaar verbonden heb ik me laten vertellen.
@bosi bedankt ! Dat klinkt vervelend, maar iig niet ernstig! Lastig he hypochondrie? Het ging echt een hele tijd goed met mij, kon steeds beter relativeren, nu privé weer wat spanningen/stress, dan komt het weer opwaaien
Nou inderdaad... Hier is het sinds een paar weken ook weer heel erg. Ik zit ook al weken in een paniekaanval. Ik ga dus weer in therapie Ik was 10 jaar geleden ook geweest en toen is het lang goed gegaan.
@bosi pfff heftig joh!! Zo erg is het gelukkig niet bij mij, ik merk ook wel dat ik nu minder snel in paniek raak. Nu overweeg ik ook minder erge diagnoses maar als iemand in mn omgeving ziek is raak ik daar zo van in paniek das precies mijn angst
Heb ook last van nek, schouderbladen en rug. Heb hiervoor fysio en moet sporten om mijn spieren te versterken. Komt bij mij voornamelijk door verkeerde houding. Dus misschien bij jou ool wel door je houding en dat je bepaalde spieren nu weer gebruikt door het werken?
Ja zou kunnen. Maar als ik google op pijn in dat gebied staat er allemaal: hartklachten, alvleesklierontsteking, etc, maar ik heb verder helemaal geen symptomen in die richting en voel me verder prima, dat zal dan toch niet?
Ja dat heb ik ook... Ik blijf alleen heel erg hangen in iets. Als ik iets heb dan is het zeker ernstig en ook eigenlijk al zeker dat het nooit meer goed komt. Alles wat daar omheen nog meer kan dat zie ik niet. Ik hoor ook alleen maar de slechte dingen en geloof zelfs de dokter niet als hij zegt dat het niks is. En google is mijn vijand. Ik hoop voor je dat het bij jou nooit zo ver zal komen. Vast niet...je relativeert nu ook al en dat is heel goed. NIET googlen hoor...
Als je pijn in je bovenrug hebt, is dat heel vaak spanningspijn. Als ik gespannen ben, ga ik al mijn spieren in mijn bovenrug, schouders, ribben en nek aanspannen. Dat resulteert in spierpijn, wat voelt alsof het vanuit je longen of bij je hart en lever vandaan komt. Dat levert weer stress op, waardoor je alles nog meer aanspant. Hoe is het 's ochtends als je opstaat? Heb je dan ook last? Of wordt het erger naar mate de dag vordert? In het laatste geval, lijkt het mij spanning. Probeer eens bewust na te gaan of je bepaalde spieren aanspant. Vaak doe je dat onbewust en op momenten dat je zelf denkt dat je het niet doet. Probeer je bewust te zijn van je lichaam en wat je ermee doet. Als je door hebt wat je doet en wanneer, dan neemt dat vaak al een stuk spanning weg. Omdat je op zo'n moment ook bewust kunt ontspannen. En dan weet je ook dat je klachten daar vandaan komen, wat stress weg neemt. Laat je voor de zekerheid nakijken door de huisarts. Is er niks aan de hand, dan is het wellicht spanning. Sterkte ermee!
Klopt hoor bosi, google is niet handig!!!! Maar kan het niet weerstaan Ik heb met mezelf afgesproken dat ik naar de dokter mag als ik een klacht 6 weken heb. Of het moet bvb wel iets heel duidelijk acuuts zijn, dan ga ik wel eerder, maar tot nu toe was het altijd wel over in die 6 weken. Ik moet er ook niet teveel aandacht aan schenken
klopt..niet teveel aan denken ( dat is moeilijk) En Jippie zegt het ook al...stress kan het ook zijn. Houding of inderdaad een rib.
@Jippie ja 's ochtends is het een stuk minder dan 's avonds. Ik denk ook spanning. Vorige week donderdag erg sleecht nieuws gekregen, heel het weekend erg veel emotie etc , en het is ook sinds donderdag/vrijdag de klachten, dus ik kan het er wel aan linken op zich.
Dan denk ik dat het spanning is. Gezien het feit dat je het 's ochtends niet hebt en je de klachten na de gebeurtenis hebt gekregen. Als er iets met je hart, longen enzovoort zou zijn, dan zou je de klachten constant moeten hebben. Dus ook 's nachts en dan zou het ook geleidelijk aan moeten verergeren. Maar ik ben natuurlijk geen arts. Ik herken alleen wel het een en ander.
ik denk dat het stress is. ik heb dat ook regelmatig. ik zou even een bezoekje brengen aan de fysio om het lekker los te laten masseren.