Ik weet niet of mijn vraag hier goed staat maar onze kleine meid van 10 weken heeft een redelijk goed ritme. Als ze wakker wordt doen we altijd de drie R ritme en het gaat goed ze slaapt goed in...alleen naar een uurtje soms iets langer wirdt ze wakker en dan is ze onrustig en maakt dan hazeslaapjes. En meestal pak ik haar dan maar voor een voeding. Ze krijgt borstvoeding gekolfd in de fles. En ze slaapt in een puckababy Ik ben op zoek naar tips om haar langer te laten slapen...
De cyclus is 45 min per keer. Dat is iets natuurlijks. Het boek baby in droomritme heeft volgende tip: Ga rond 35/40 min naar je kindje. Geef evt speen en knuffel, aai over bol en buik met sshhhtt te zeggen, evt muziekje aan en ga weg. Dat heeft hier geholpen tot 5 maanden opngeveer
Bedankt voor de tip..ik heb het boek van Ria Blom gelezen en daar kon ik niet echt een tip vinden. Maar je gaat dan al uit voorzorg naar haar toe en rustig maken maken en dat doe je elke keer ( dus eigenlijk voordat ze wakker wordt?)
Idd, je moet het moment vinden wanneer ze net wakker gaan worden... Hier de babyfoon erbij gehad en zodra Siem begin te schuiven in bed, naar boven. Geruststellen en weer in slapen. Kindjes moeten zelf nog leren dit te doen nadat ze wakker worden. Heel typisch maar de nachten gingen goed maar overdag niet.
Lees wat over de the happiest baby on the block! Heeft hier perfect geholpen, the five S. Meneer was ook snel overprikkeld en sliep heel slecht.
Dat deed mijn dochter ook en sinds 2 weken ineens 2 uur per slaapje, heeerlijk heb er niets voor gedaan.