Mmm, als ik dit allemaal lees dan denk ik dat ik geen hoop hoef te koesteren . Die van mij sliep na een maandje of drie al nergens anders meer in dan in bed, terwijl hij toch ook in draagdoek heeft geslapen in het begin. Wandelwagen zal hij binnen een maand wel uit zijn, daar vindt hij nu al echt niks meer aan, tenzij de kap naar beneden staat. Nou, met mooi weer geen probleem, maar anders is het niks, want meneer kan niks zien dan. Soms valt hij in wandelwagen sof mc in een lichte slaap, maar dat is altijd als we alweer bijna thuis zijn helaas. Gelukkig slaapt hij op kdv ook goed in het bedje en bij mijn ouders ook. Maar op stap gaan met een baby slapend in de wagen....ik zie het ook nooit gebeuren hier. Het is dan wel jammer dat hij op een gegeven moment niet meer zo gezellig is en gaat jengelen, dus wat dat betreft kijk ik uit naar de tijd dat hij zonder morren wat langer wakker kan zijn .
als het in de kinderwagen wel soms lukt zou ik dat voor de vakantie als slaapplekje gaan gebruiken. Daar is ze dan al enigszins aan gewend. Of een buggy als je die meeneemt op het strand enz. Maar het dus niet op verschillende plekken proberen maar voor uitjes 1 vaste plek en dat is dus dan de kinderwagen/buggy. Misschien dat dat duidelijker is voor haar?? Hier leg ik bij onze zoon sowieso een spuugdoekje over zijn oogjes zodat hij de prikkels van buitenaf niet heeft. Maar dat is hij van baby af aan al gewend omdat hij dat als mini in bed ook nodig had.
Hier ook hoor! Onze dochter slaapt eigenlijk alleen in bed. Gelukkig niet alleen in haar eigen bedje, maar ook in een ander bedje (bij oma bijvoorbeeld) Al slaapt ze dan wel minder lang. In de wandelwagen slaapt ze ook weleens, maar dat noem ik meer een kunstmatige slaap want zodra we stil staan heeft mevrouw haar oogjes weer op Maar in de box, in je armen of in de auto slaapt ze nooit! Ik probeer haar weleens in mijn armen in slaap te wiegen, maar zodra ze door heeft wat ik aan het proberen ben gaat ze protesteren
In ieder geval is onze meid niet de enige, haha. Wat de vakantie betreft gaan we het wel zien. Ik maak me er ook niet heel erg druk om. In haar bedje slaapt ze heerlijk, dus dat zal daar na 2 nachten wennen ook wel zo zijn. In de auto slaapt ze sowieso wel drie kwartier en voor de rest zien we het wel. We hebben nog nooit zo lang met haar gereden, dus we moeten het toch afwachten. Iig passen we de rij-tijden op haar aan. En misschien verrast ze ons nog. Op het strand enzo moeten we ook maar zien. Als ze echt heel moe is, wil ze nog wel eens de ogen dicht doen bij het drinken van een flesje melk, dus wie weet wordt dat ons geheime wapen Het probleem daarbij is alleen altijd het overleggen, want dan is ze meteen weer klaarwakker, haha (hier is recht leggen voordat wij naar bed gaan er dus ook niet bij) Anders toch maar lang wandelen/terug naar het huisje. Het loopt vast wel los!
De kinderwagenbak past ze qua lengte niet meer in, dus snachts zal ze sowieso in haar campingbedje moeten, maar de buggy mee naar het strand en dan plat gaan we sowieso proberen. Tot nu toe werd ze meteen wakker als je stil stond (met kinderwagen of auto), wat ik hierboven van meerdere mensen lees, maar misschien dat het wel lukt door de zeelucht enzo? Afwachten. We gaan het proberen in ieder geval! Ook van dat spuugdoekje, al weet ik niet of ze dat zal pakken, maar voor het vakantie is zijn we ook al weer een aantal maanden verder.
Onze oudste is ooit een keer in slaap gevallen in de buggy en ooit een keer in de box. Oja, en nog een keer op de bank met een hele club visite om haar heen. Alledrie die keren was ze ziek, met koorts en dus echt goed ziek. Onze jongste zelfde verhaal. Bij haar gebruik ik geweven draagdoeken, (oudste ook wel gedragen, alleen enkel in rekbare doek, dus vanaf 8-9 maanden niet echt meer gedragen), en daarin valt ze dan nog wel eens in slaap. Op een dagje uit vorig jaar wilde ze in de wandelwagen uiteindelijk wel even in slaap vallen, maar na 3 kwartier weer wakker. Een paar weken later in het openluchtmuseum in de doek een kleine anderhalf uur geslapen, terwijl ze toen dus thuis nog twee keer sliep overdag. Voor af en toe een dagje maakt dat ook niet uit, dat haalt ze dan vaak wel weer in. Maar ik kan ook wel eens jaloers zijn op al die kids die gewoon overal en altijd in slaap vallen....
Qua vakantie: toen de oudste anderhalf was, zijn we ruim een week in Frankrijk geweest en planden we de dagen zo dat we halverwege de dag even een rit in de auto hadden. Dan sliep ze iig wel even een kleine drie kwartier en kon ze de rest van de dag wel even door.
Hier ook een mannetje die het liefst slaapt in een bedje. In de auto valt hij ook in slaap als we lange afstanden rijden, maar de laatste keer dat hij in de wandelwagen in slaap viel, kan ik me haast niet meer herinneren..... Als jonge baby sliep hij heerlijk in de reiswieg (wat zeg ik, ik heb me de benen onder m'n gat uit gelopen aangezien hij ALTIJD wakker werd zodra ik stopte met lopen....).
Tja, het zal misschien deels gewenning zijn, maar toch voornamelijk karakter denk ik. Hier ging het inderdaad de eerste 5 of 6 maanden prima in de bak. Maar daarna was het rekken en erbij blijven. Dan kun je het proberen tot je een ons weegt, maar wat niet gaat, dat gaat niet. Ik vind het zelf niet erg om onze activiteiten om slaapjes heen te plannen. Inmiddels kan ze ook haar slaapje overslaan, dan is ze alleen wel stikchagrijnig aan het einde van de dag.
Mijn dochter heeft dat ook nog nooit gedaan. Alleen in haar eigen bed of in de auto.. Heel af en toe na uren buiten zijn in de wagen. Maar voor de rest echt niet! Mijn zoon daarentegen slaapt echt overal.
Mijn dochter is nu 13 maanden en heeft dit nooit gedaan, en doet het dus nog steeds niet. Een heeeeele enkele keer in de auto als ze erg moe is, maar dat is echt sporadisch. Ze heeft nog nooit in de wandelwagen ofzo geslapen, ze wilde alles zien. Consequentie was dat ik veel met haar thuis geweest ben, aangezien ze alleen in bed slaapt. Ze slaapt heel goed, maar wel in bed. Je went eraan, ik hoop echter wel dat mijn 2e (als ik die mag krijgen uiteraard) daarin wat makkelijker is want ik voelde me soms enorm opgesloten. En er zijn mensen die zeggen dat je je kind eraan moet laten wennen...blablablabla, is niet waar want mijn dochter deed/doet het gewoon niet!
Eens met Wappie! Mensen waarvan de baby's het wel doen: geweldig handig en fijn natuurlijk!!! Maar je kunt het niet altijd maar wegschuiven met: gewoon doen, dan went hij/zij er wel aan.
Idd! Als we het wel deden zaten we met een oververmoeid en krijsend kind. Nou dan weet ik het wel, gewoon thuis blijven en slapen in bed. Het wordt nu al veel makkelijker omdat ze nog 1x slaapt overdag, soms 2x...ik ga nu lekker vaak op pad met haar dus we halen alles ruimschoots in
Yep. Hier exact hetzelfde met de 1e en nu ook met de 2e. Ik merkte het ook meteen, want als je bij mensen op kraamvisite bent slapen die ukkies ook vaak in je armen, dat lukte onze ukkies echt alleen de eerste 2/3 weken (net als de kinderwagen), daarna was het voorbij. En in de box al vanaf dag 1 niet. Bij de 1e werd het steeds erger en kon hij niet eens op een vreemde kamer slapen, behalve bij opa en oma en op het KDV ging het ook nog (die kamers sliep hij dan ook wekelijks). Zo rond het jaar sliep hij ineens wel tijdens een uitstapje in de kinderwagen, en ook in de auto en ook in vreemde bedden. Ik blij!!! Konden we ook eens op feest of op visite in de avond als we geen oppas hadden. En nu valt hij dus ook zomaar overal in slaap als hij moe is. Maar nog steeds niet zomaar op een handdoek op het stand of op de fiets ofzo hoor, maar wel in de kinderwagen! De jongste moet nog blijken, maar die doet het net wat anders, kan ook nergens slapen, maar wel in een vreemde omgeving op een rustige kamer (dus op visite etc. is dan toch wat makkerlijker). En in de kinderwagen duurt het wel ff voordat hij slaapt, maar lukt het wel maar dan max 3 kwartier. Het is echt geen gewenning daar ben ik van overtuigd, ik heb gewoon twee prikkel gevoelige maar vooral nieuwsgierige kindjes.
Ik geloof ook niet in wennen. Dat was namelijk voorheen hoe ik er zelf ook over dacht, haha. Dacht dat mn kindje hierin maakbaar was. Gewoon lekker overal mee naartoe nemen. Nou, na een paar keer ben je daar wel van genezen. Je loopt dan toch niet rustig en bovendien kwam hij dan ververmoeid thuis en kon hij alleen nog maar huilen (lees: krijsen:x) Als we een keer een verjaardag hebben o.i.d. dan regelen we dat bijv. mijn zus komt oppassen, of één van ons blijft thuis. Ik vind het dan altijd heel irritant als mensen vragen waar mijn man en de kleine zijn. Nou, thuis dus! En dan die opmerkingen: ah joh, die kleintjes slapen zo makkelijk! Die leg je ergens neer en dan zijn ze weg! You wish!!! Grrrr. Alsof ik een buitengewoon bijzonder kind heb, omdat hij nou eenmaal niet overal slaapt. Gedoe. Ik heb liever een leuke avond én een uitgerust (niet overprikkeld) kind.
Jaa precies! Onze vriendengroep ook, wij zijn de eerste met een kind, en dan horen we ook vaak, ach joh, neem lekker mee! Je zet ze in de maxicosi in de hoek en dan slapen ze toch. Nou, die van ons is erg onrustig en slaapt alleen als ik eerst met haar in een donkere slaapkamer ga zitten zodat ze rustig wordt en niet wordt geprikkeld en dan kan ik haar pas in bed leggen. Ze slaapt echt niet in een drukke omgeving. Maar blijkbaar doen 'alle andere' kindjes dat wel, volgens mijn omgeving.
Mijn dochter van bijna 22 mnd is een superslaapster!! In bed... In de auto als ze heel moe is maar zodra je stilstaat gaan dr oogjes open, in de wandel sliep ze soms n half uurtje bij n dagje weg maar de laatste keren ook niet, op de fiets, op de bank of op je schoot ook niet (Laatst een keer toen ze ziek was is ze op mn schoot in slaap gevallen ooow wat heb ik daarvan genoten!) Maar in bed slaapt ze van 19.30/20.00 tot 8-9 uur en smiddags meestal 2 uur, behalve op kdv dan ben ik blij als ze n uurtje slaapt maar 20 min is niet vreemd... Ze is gewoon lekker nieuwsgierig! En ook al heeft ze maar weinig geslapen dan is ze nog vrolijk
Hier 3 kindertjes. Nr1 deed af en toe een slaapje. Moest ik wel een half uur met de kinderwagen gaan lopen. Nr 2 die vond het geen probleem. Die sliep zowat overal. Nr 3, nou nee. Ik kan lopen wat ik wil, hij vertikt het. Hij slaapt ook bijna nooit in de auto, ook niet als het eigenlijk tijd is voor zijn slaapje. Alles is te interessant, ook al is ie eigenlijk heel moe. Dus ik denk echt dat het wel aan het kind ligt. Wat betreft het wennen, en dat het dan wel zou lukken, dat is niet mijn ervaring. Alleen toen ze hele kleine baby's waren werd er wel eens geslapen in de kinderwagen. Daarna was daar eigenlijk geen sprake van. Behalve bij jongste dochter dus. Die vond het wel prima allemaal.
Ik durf wel te stellen dat het volledig karakter is, of iig: sommige kinderen doen het wel en anderen niet. Volgens mij heeft dat geen donder te maken met wat ouders wel of niet doen. Ik kon/kan slaaprituelen inzetten wat ik wilde, maar slapen op een andere plek gaat gewoon niet gebeuren. Ze zijn/waren gewoon veel te nieuwsgierig, willen alles meemaken, ongelovelijk ondernemend en actief... en beide meiden hebben altijd voor hun leeftijd weinig geslapen. Toen de oudste naar school ging, verwachtte ik gek genoeg wel dat ze dan vast na schooltijd op de bank in slaap zou vallen, net als alle kinderen toch doen, die net op school beginnen? Nou, niet dus. Ze viel 's avonds wat eerder in slaap en dat was het wel
die van mij slapen ook overal Sowieso in de auto maar ook op schoot, gedragen tegen de schouder aan, op de fiets (de oudste achterop ook nog steeds gewoon), in de fietskar, op de bank, in de buggy... Onze jongste slaapt nu ook nog wel eens plat in de buggy wanneer we de stad in gaan. Heel handig en toen ze klein(er) waren sliepen ze altijd bij mij op het voedingskussen verder na de voeding Onze oudste leeft heel 'intens' en slaapt gewoon makkelijk. Onze jongste slaapt gewoon makkelijk zonder die intensiteit ik denk dat het een stukje aanleg is in combinatie met goed/moeilijk om kunnen gaan met prikkels. Hun vader kan ook overal slapen Hahaha dus dat hebben ze gewoon van hem