ZO EXTREEM BLIJ!!!! Eindelijk een eisprong!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pancakes, 9 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Nee, was toen helaas ook altijd al zo.
    In verleden diagnose PCOS gehad, ben bang dat dat nu weer is... :(

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Pancakes, ik wil het toch even zeggen... wat een prachtige..uh..poes heb je 😜 Poezen, maar die rechtste heeft een prachtige tekening zeg!

Gefeliciteerd met je ovulatie, en nu hopen dat er eentje de juiste weg heeft gevonden daarbinnen haha.. succes!

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Gelukkig. :D

Haha lastig is dat he, om dan tot die datum te wachten. Probeer het zo lang mogelijk vol te houden! Al snap ik het heel goed als het niet lukt. :p

Oh joh, geeft toch niks! Heel moeilijk ja, maar ook heel blij en dankbaar met ons zoontje en omdat dat (met hulp) is goed gegaan, durven we het nog een keer aan. Hij doet het prima! Hij krijgt er nog helemaal niets van mee, maar dat vind ik eerlijk gezegd alleen maar fijner. (Dat ie het niet zou merken als het rot met me gaat tijdens de zwangerschap, of stel dat er weer iets gebeurt..) Ik hoop dat als het zover is, dat nog steeds zo is, eigenlijk. :) (al is zo'n kindje die over mama's buik zit te wrijven ook weer om op te vreten. :)
    Ik was vanmorgen een kort moment kotsmisselijk, herkende het en ja hoor, rood toen ik na de wc ging. :D (Sorry als je nu iets anders verwachtte. :p) Voel me wel een beetje lullig dat ik net eergisteren een afspraak heb gemaakt om dingen te bespreken, maar gelukkig niet weer 100+ deze keer!

4. Pitahaya

Hopelijk worden je cyclussen weer iets korter Micchan. Ga je nu nog wel naar die afspraak? Je hebt nu wel een ovulatie of dat ook niet?
    Balen zeg... want zo schiet het natuurlijk niet erg op dan he.

Dan mag ik mij niet aanstellen met mijn lange cyclussen....

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dankje, hoop het ook! Ja, wil alsnog gaan, een aantal dingen bespreken enzo. Of ik een eisprong gehad heb weet ik niet, ik dacht dat dat altijd zo was als je ongesteld wordt maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.. En met cyclussen waar geen pijl op te trekken is, worden ovulatietesten ook een dure grap.

Ah, maar jouw cyclus is ook lang! Is gewoon vervelend. :( Hoop voor je dat deze ronde raak is! Zou het wel leuk vinden als we weer tegelijk zwanger zijn. :D

6. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ha nou, supergezellige avond gehad bij vrienden van ons en nu toch nog even gluren of er nieuwe berichten zijn en ja hoor! Had bedacht dat ik geen wijntje ging drinken overigens vanavond, maar ik heb er toch maar 1 gedronken vanavond. Ach ja, anders kan het lang duren...

@Micchan, kan me voorstellen dat je op 2 gedachten hinkt mbt je zoontje. Lijkt me ook heel leuk om dat samen met je kindje te beleven maar ook moeilijk als hij merkt dat mama niet vrolijk is. Wat fijn dat je ongesteld geworden bent, kan me voorstellen dat dat een enorme opluchting is. Wel jammer dat je niet weet of je een ei hebt gehad. Sowieso denk ik goed dat je een afspraak hebt gemaakt hoor, ff alles bespreken.

@Pitahaya, wat balen zeg van je PCOS... Hoop echt dat het meevalt!

@moontje, dit zijn helaas helaas gewoon maar vh internet geplukte katten ;)

7. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Fijn dat je het zo gezellig gehad hebt Pancakes!

Ja, erg blij mee, al klinkt dat zo raar om te zeggen. :p Maar stiekem ook wel teleurgesteld hoor. We gaan vrolijk verder. :)

8. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ja hoor, gisteren weer een wijntje gedronken, whoops. Nu weer streng, ach ja, als het wel zover zou zijn, krijgt het er toch nog niets van mee. Anders kan het lang duren.

Is wel moeilijk hoor; de balans vinden tussen "helemaal leven als een zwangere" en "er niet mee bezig zijn en het los laten" ofzo, ik weet het niet. Ik probeer maar gewoon nog een beetje te genieten en we merken het vanzelf...

9. Noor31

Noor31 Actief lid

20 feb 2016
    230
    47
    28
    Vrouw
    Gefeliciteerd!! Wat moet dat geweldig zijn weten dat je in ieder geval aan de slag kan!! Gefeliciteerd!!,

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Doet iedereen anders Pancakes. De een van eisprong tot (hopelijk niet-komende) menstruatie, de ander bij een positieve test. Ik drink geen alcohol dus heb dat probleem niet, maar bijv. rood vlees laat ik pas staan bij een positieve test. :)

Gaan de dagen op het wachtbankje een beetje snel voor je of kruipt de tijd voorbij?

11. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Hee Micchan, ik laat eerlijk gezegd nog vrij weinig staan. Ik leef gewoon gezond en denk dan: ach, dat ene glas wijn... Ik ken mensen die helemaal laveloos waren en er later achterkwamen dat ze al vier weken zwanger waren. Niet dat ik dat als voorbeeld zie hoor, zeker niet, maar ik denk niet dat 1 glas wijn in dit stadium kwaad zou kunnen. Net zoals rood vlees idd :)

Ik vind het best lang duren. Ik zit nu minimaal op 7 dpo en ik heb met mezelf afgesproken dat ik pas volgende week vrijdag mag testen. Overigens ga ik er vanuit dat ik voor die tijd ongesteld ga worden hoor, niet dat ik krampjes heb, maar dat is nu ook juist het punt. Ik voel letterlijk niets. Ik voel me prima, eigenlijk precies hetzelfde als altijd. Heel af en toe misschien een steekje rond oksel aan zijkant van borst, maar dat is echt zwaar sporadisch. En ik denk stiekem dat ik dat vroeger ook al wel eens had, maar omdat je er nu zo op let... Verder voel ik me prima, is mijn eetlust in orde, ruik ik niets meer of niets minder dan normaal en voel ik me top. Bizar eigenlijk dat je je gewoon misselijk wilt voelen, hahaha. Ach, we merken het vanzelf. Ronde 1.. Hoe groot is die kans ook hè. (hele wijze woorden allemaal, maar weet zeker dat ik toch stiekem heel teleurgesteld zal zijn bij een menstruatie - ook al had ik me dat een paar weken geleden ook niet voor kunnen stellen)

12. Amch

Amch Fanatiek lid

21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    ja ik kwam er pas achter dat ik zwanger was toen ik al 5/6 weken zwanger was en ik heb wel wat afgedronken eerlijk gezegt ben gelijk gestopt met de positieve test was ook helemaal niet bezig met zwanger worden maar ik heb er een gezonde zoon voor terug gehad
    ik vind het leven loopt zoals het moet lopen en het kan zeker geen kwaad af en toe een wijntje

13. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Overigens heb ik dit bericht nog niet getypt en de eerste krampjes beginnen. Niet erg hoor, maar ik voel wel dat er wat gebeurt in mijn onderbuik, al een paar uur. Ik ga nog steeds uit van de eerste tekenen van menstruatie (of ik probeer daar heel hard vanuit te gaan iig ;)) Hoe ist bij jullie?

14. Pitahaya

Haha, spannend hoor, die dagen tot je nod. Wanneer was die nou ook alweer precies?
    Ik voelde op 9dpo mij toen al wat misselijk. Weet ik nog...

Hier nog steeds wachten op ei. Er lijkt weinig te gebeuren helaas.
    :(

15. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Hee Pitahaya, wat superakelig. Op welke dag in je cyclus zit je nu?

Mijn NOD moet 25 januari zijn, maar ik weet het natuurlijk niet helemaal zeker, omdat dit de eerste echte ronde is. Laat ik het zo zeggen: Eisprong was op dinsdag 10 of woensdag 11 januari. Dus in het allerlaatste geval zou mijn NOD op vrijdag 27 januari zijn. Dat is dan ook de dag dat ik ga testen.

16. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Nou, en ik heb dit nog niet getypt en besluit om even te gaan plassen op mijn werk en zo, hoppa, een veeg helderrood bloed. Niet dik of draderig, gewoon heel dun, helderrood bloed. HEEL GOED OM TE ZIEN TOCH WEL, haha. Hoe idioot eigenlijk hè, man.

Maar goed, zou dit nu al een voorbode van mijn ongi zijn? Lekker vroeg zeg... We gaan het merken. Misschien is mijn lichaam nog in de war van alles

17. Pitahaya

Ik zit nu op dag 13 van mijn cyclus (zie banner). Dus valt nog mee!

Huh, dat zou wel heel vroeg zijn. Dat is gek!! Je lichaam is zeker nog wel in de war dan.
    Even afwachten of het doorzet.

18. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ja hè, heel maf, maar ik ben toch elke keer nog steeds zo blij dat er IETS gebeurt na al die maanden radiostilte, haha. Het was ook maar echt één flinke veeg, daarna was het 'op'.

Nouja, geen idee, misschien was mijn baarmoeder er effe klaar mee en besloot ze er even lekker tegendraads wat uit te gooien, hehehe. Geen idee. We gaan het merken. The saga continues

19. Pitahaya

Of een innestelingsbloeding. ;)

20. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Dat is natuurlijk sinds die plas 20 minuten geleden al zo'n 36 keer door mijn hoofd gegaan, maar dan blijf ik de tekst "komt vaker niet dan wel voor" in mijn hoofd afgespeeld zien. Daarbij: ik voel verder niets, zoals ik al aangaf. Geen misselijkheid, mijn borsten voelen zich kiplekker (uiteraard krijg ik nu ik dit typ kramp in mijn rechterborst)

Jeetje, wat kan een mens veel hoop hebben. Ik probeer dat echt niet te doen, want het lijkt me zo'n teleurstelling. Aan de andere kant: ook een menstruatie heb ik al een beetje gemist, ook al heb ik er nog zo'n bloedhekel (leuke woordspeling) aan. En waarschijnlijk is de teleurstelling de eerste keer het grootste. Kan ik me tenminste voorstellen, dat je er wel soort van aan went. Alles is nu nieuw natuurlijk ook.

Deel Deze Pagina