Zo extreem moe moe moe

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Emma2, 5 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Hallo,

Sinds november heb ik ontzettend last van mijn bekken, onderrug en bovenrug, waarvoor ik mensendick en manuele therapie krijg. Dit alles helpt helaas niet veel en mijn bovenrug is nog altijd even pijnlijk als in het begin. Het lijkt zich zelfs uit te breiden.

Het schijnt dat er een paar ribben vastzitten en dat zou gekraakt moeten worden maar zwangerschap is een contraindicatie, dus kunnen ze enkel masseren en mobilisatieoefeningen geven. Hierdoor heb ik sinds die tijd (dus nu 3 maanden) gebroken nachten. Er is geloof ik 1 nacht geweest dat ik doorgeslapen heb. Liggen doet gewoon vreselijk pijn.

Dit maakt, en ook natuurlijk de laatste fase van de zwangerschap, dat ik extreem, echt extreem moe ben. Ik ben echt radeloos. Overdag probeer ik bij te slapen, maar het advies van mijn therapeuten is juist in beweging blijven, maar ik kan gewoon echt niet meer.
    Ik zit te denken aan een second opinion voor mijn rug, maar ik vraag me ook af of dat in dit stadium nog nut heeft.
    Moet ik het gewoon uitzitten? Hoe kan ik me toch enigszins goed voorbereiden op de bevalling? Ik wil toch "fit" zijn.......

Hellup, kben t zo zat

Alvast bedankt weer, Emma
    :cry:

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi emma,

Ja dit is heel vervelend zeg!
    Waarom mag je eigenlijk niet gekraakt worden in de zwangerschap?
    Geef nogmaals aan hoe dit je leven op dit moment beinvloed, misschien willen ze het toch een keertje proberen..

Groetjes imke

3. Emma2

Emma2 Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Van wat ik begrepen heb, mag je tijdens de zwangerschap niet gekraakt worden omdat al je gewrichten door met name het hormoon relaxine veel laxer worden en het risico van blessures door het kraken veel groter wordt. Als er dan iets mis zou gaan ben ik verder van huis.
    Zij durven het dus niet zo goed aan (en ik ook niet).....
    Erg complex allemaal......de oplossing is niet eenvoudig te vinden.

Groetjes Emma

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi emma,

Dat is inderdaad waar, had ik even niet aan gedacht.
    oplossing is nu zeker moeilijk te vinden.
    Zet m op!

Imke

Deel Deze Pagina