Hallo, Ik ben afgelopen juli bevallen van een prachtige zoon. Toen ik zwanger was hadden we heel veel contacten. Iedereen stond klaar om te helpen en we hoefden het maar te zeggen als we hulp nodig hadden als de kleine eenmaal geboren zou zijn. Na mijn bevalling werd het ineens helemaal anders. Hulp hebben we nooit gekregen en begrip evenmin. We zagen en zien nu niemand meer. Voor ons is het nu iets lastiger geworden om maar overal heen te gaan, maar daar heeft niemand begrip voor. We hebben ook al vaker gezegd dat iedereen hier van harte welkom is, zodat de kleine s 'avonds lekker in zijn bedje kan blijven liggen. Maar nee hoor, niemand. Nu zijn wij de enige in onze omgeving met een baby. Onze vrienden hebben zelfs nog helemaal geen kinderen en zijn er ook helemaal niet in geïnteresseerd. Soms voel ik me wel eens alleen. Ik kan met niemand over het moederschap praten. Terwijl ik daar toch wel behoefte aan heb. Al is het maar om even mijn hart te luchten of om ervaringen te delen. Wie herkent dit?
Hier ook wel herkenbaar, had alleen al vrienden die ook kinderen hebben. Dat zijn dan ook de enige die zijn overgebleven, op 1 na, en zij is nu ook zwanger 😉 Tsja, levens worden anders en zij snappen vaak die verandering van prioriteiten niet, omdat ze het niet kennen.
Hmm, hier gelukkig geen last van! We waren altijd al vrij "selectief" met vrienden en blijkbaar hebben we de goede mensen overgehouden. Vrienden vragen altijd al vanuit hunzelf of ze naar ons komen of dat de kleine bij oma is. We zijn ook de eerste in onze vriendenkring met kinderen. Nu zwanger van nummer 2 en nu vraagt eigenlijk niemand waar we iets gaan doen maar is het standaard bij ons .... Lijkt me wel ontzettend jammer dat je vriendschappen zo verwateren maargoed zoals hierboven ook al eens gezegd wat doe je eraan? Nieuwe contacten opdoen lijkt mij persoonlijk een goede tip!
Weet je wat wel het meest prettig is? Ik had een telefoonlijst van 200 contacten ofzo en ik krijg een nieuw toestel dus moest alle nummers overnemen. Ik heb alleen de nummers overgenomen van iedereen die mij de laatste 1,5 jaar hebben gebeld/gesproken. BAM, 30 contacten Lekker opgeruimd!
Heel herkenbaar! Nou ben ik ook nog iemand die niet makkelijk contacten legt. Heb via hier heel veel leuke meiden leren kennen daar spreken we soms mee af. En 1 onwijs leuke meid die ook nog bij me in de buurt woont! Daar ga ik regelmatig wat mee doen hapje eten of met de kindjes wat leuks doen!
Hier ook herkenbaar. Heb hier nu op een oproepje gereageerd om een paar uurtjes naar Balorig te gaan. Ben er zo blij mee! Ik hoop dat het klikt met iig 1 iemand. Dat zou ik zo fijn vinden!
Tja hier was t een beetje passen en meten, maar een kleine kan ook prima in een campingbed slapen en daardoor gingen wij ook nog rustig naar anderen toe. Nu als we ergens heen gaan en deckinderen moeten naar bed leggen we ze vaak in het bed v h stel waar we zijn en halen ze eruit als we gaan. Ik vind altijd dat je van twee kanten flexibel kan zijn. Met onze oudste ging dat heel soepel, de tweede had iets meer meoite met ergens anders slapen, maardheeft t nu toch echt geleerd. En als we samen met vrienden ops tap willen regelen we een oppas.
herkenbaar!! over tijdje komen ze terug tenminste hebben wij wel of het worden gewoon kennissen die je af en toe ziet komt goed meis
helaas herkenbaar halverwege de zw waren de zogenaamde vriendinnen er al niet meer voor me , na dat ik bevallen was vonden ze het natuurlijk super leuk maar na 6 weken is dat gestopt en ik spreek of zie ze eigenlijk nooit meer. ik heb vaak geprobeerd af te spreken enz, maar telkens zeggen ze het af. ze begrijpen ook niet zo goed dat ik niet savonds om 22u nog met mijn dochter over straat ga als mijn man werk, dat irriteert me soms ook wel. wij zijn nu net verhuist , wonen in noord holland en hier ken ik dus al helemaal niemand ..erg saai
Dat hoor je vaak,totdat de anderen ineens ook kinderen krijgen, dan zijn ze helemaal vergeten dat ze zo gedaan hebben...succes en hopelijk kan je hier wat nieuwe contacten op doen!!
Hier hetzelfde hoor. Ben En ineens helemaal naar het oosten verhuisd en moeder geworden. Mensen vinden het te ver reizen, of het is niet leuk meer omdat ik niet meer zomaar nachten kan gaan stappen. Mijn beste vriendin heeft een dochter van ongeveer dezelfde leeftijd en ik mis haar echt heel erg. Maar gelukkig zien we elkaar snel weer. Mis dan toch iemand hier die ook moeder is.