Welk winterjasje dochter (7mnd)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ProudMom, Oct 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Welk jasje hebben jullie gekocht voor de komende koude wintermaanden?
    Mijn dochtertje zit in de wandelwagen met voetenzak, nu nog met een warm vestje en dekentje. Ik vind het nu al zo snel kouder worden en zij blijft ook niet altijd meer stil liggen onder haar dekentje, dus ben opzoek naar een leuk warm jasje/dik vest. Waar zijn jullie goed geslaagd?
    En ze draagt nu maat 68, zou ze dan met maat 74 uitkomen de winter? Of is maatje 80 handiger om te kopen.

2. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Gymp zijn erg leuke!
    Op mp veel keuze die worden nieuwe snel uitverkocht helaas
    Ik zou maat 68 nemen of 75 maar zeker geen 80.

Mijn dochter draagt jassen 74 en 80 nu en ze is 83cm!

3. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Mijn dochtertje is 4 maanden en 58 cm. Maar wel een propje haha...Ze zit nu in 62. Heb voor haar via mp twee winterjasjes gescoord. Allebei 68, de een is zoooo ruim, die is echt voor tegen het einde van de winter. En eentje van bfc, dat is een lang model, zou net over de billen vallen, maar valt nu tot aan de knietjes. Geeft niets is lekker warm. Ze ligt nog in de bak en eigenlijk meer in draagzak. Daarom heb ik ook een skipak via mp gekocht al is die al meer dan een week onderweg en vraag me af of die uberhaupt nog wel komt..........
    En ik heb een draagjas voor over mijn dragers.

4. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

May 3, 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Mijn zoontje 8 maand. Heeft een gevoerd vest maat 74 voor in de draagdoek en een jas maat 68 voor in de fietskar hij is 70 cm maat 80 ligt wel klaar in de kast maar die valt klein.

5. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Toen mijn dochtertje net geboren was had ik dit vestje/jasje van Feetje. Ik vond het echt ideaal, niet te dik maar wel warm genoeg omdat ze ook nog in een voetenzak/onder dekentje liggen. Ook leuk vond ik dat je aan 2 kanten kan dragen.

Ze is een flinke baby en toch heeft ze maat 56 vanaf de geboorte tot maat 68 aan gehad. In het begin gewoon de mouwen omgeslagen.

View attachment 424814

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Bakkaboe winterjas - Baby - Tuunte

Ik heb deze voor mijn dochter, ik vind dat de bewegings vrijheid enorm beperkt word in een dikke winterjas dus ik heb dit lekkere jasje gekocht ;)

7. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
  8. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Leuk en betaalbaar winterjasje dit!

Ik zou voor een niet-lopend kindje in de wandelwagen geen echte winterjas adviseren, niet fijn voor de bewegingsvrijheid. Een dik (borg)vest volstaat op bijna alle winterdagen als ze in een lekker warme voetenzak zit. In de auto is een dikke winterjas ook niet fijn. Hooguit op de fiets, als je dat van plan was.

V&D/Frendz heeft borgvesten voor 25 euro (weet niet of ze dit jaar ook hebben). Mijn dochter heeft er een aan op de foto vorige winter. Die was toen wel nog te groot, met mouwen omgeslagen. Ik zou niet groter dan 74 aanschaffen als je dochter nu 68 draagt. Hier staat er ook zo 1 nieuw op marktplaats in maat 74, kwam ik toevallig tegen ≥ TK splinternieuwe winterjas v Frendz, mt 74 meisje - Babykleding | Maat 74 - Marktplaats.nl
    Z8 heeft ook leuke borgvesten maar wel prijziger.
    Bij H&M heb ik een extra dik fleece vest gekocht voor in de auto deze winter.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zou inderdaad voor maatje 74 gaan en niet voor 80.

10. ProudMom

ProudMom Niet meer actief

Zo'n gevoerd vest lijkt me wel wat, en dan lekker in de voetenzak met dekentje.
    Hoe warm is zo'n borgvestje??

11. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Best warm! Bijna gelijk aan een echte winterjas, maar dan een stuk soepeler, niet zo michelin-popperig. Mijn dochter had ook altijd de capuchon op in de wandelwagen, geeft ook extra warmte omdat baby's de meeste warmte verliezen via het hoofd. En zeker met een warme voetenzak hebben ze het lekker comfortabel.

Afgelopen winter was natuurlijk relatief zacht, maar ik heb nooit een ander jasje nodig gehad. De paar dagen dat het vroor deed ik gewoon de voetenzak tot haar kin ;)

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female

Dat is redelijk warm, mijn oudste draagt nu zijn borg vest en gaat er ook mee op de fiets en hij heeft het nog warm , oké een baby zit nog in de wandelwagen maar die heeft nog een voetenzak,

Mijn dochter moet wel mee op de fiets omdat ik de kinderen naar school moet brengen en weer halen dus voor onze dochter komt er straks nog wel een echte winterjas

Share This Page