onze kleine meid van bijna 15 maanden gaat een nieuwe fase in... als ze het ene moment rustig zit te spelen begint ze het volgende moment keihard te gillen... met haar vuistjes te slaan en loopt ze helemaal rood aan... ik heb geen idee waar het vandaan komt en kan haar dan ook niet kalmeren.. herkent iemand dit??
heeft onze dochter ook gehad, ik haalde dr weg bij dr speelgoed, en ging dan wat anders met haar doen. En soms legde ik het speelgoed waar ze gefrustreerd van werd even een paar dagen weg. Als ze gewoon ineens gefrustreerd werd dan zette ik haar eventjes weg en negeerde haar voor 5 minuutjes als ze te overstuur ging dan probeerde ik haar af te leiden met een boekje ofzo! Succes! is een lastige fase (vond ik)
Afleiden met een ander speelgoed oid. Het is een fase (wel eentje waar je je af en toe rot schrikt idd).
Wij zitten er ook midden in Zoals vanavond tijdens het eten: het ene moment zit ze rustig te eten, het andere moment gaat het het niet zoals zij wil en gooit ze de lepel door de kamer en vliegt het bordje er met een noodgang achteraan Je schrikt je idd af en toe rot Ik probeer haar ook af te leiden. Soms zet ik het object waar het om gaat bij haar weg, soms haal ik haar uit de situatie weg. Het helpt hier in ieder geval heel erg om haar even in de emotie te laten en daarna meteen haar aandacht te trekken door rustig haar naam te noemen en te vragen wat er aan de hand is. Meestal reageert ze dan door aan te geven wat ze wil of door nog even na te mopperen
Fijn om te lezen, mijn zoontje heeft dit soms ook. Ik dacht al dat het uit frustratie was dat iets niet ging zoals hij wil en jullie ervaringen bevestigen dat. Hij wil graag zoveel dingen zelf doen, maar dat lukt nog niet en soms kan hij daar behoorlijk pissig van worden. Als ik er niet al teveel aandacht aan besteed wordt hij meestal vrij snel weer rustig en speelt hij verder met iets anders. Tijdens het eten gaat dat niet en dan laat ik hem zelf maar aanrommelen met bord en bestek. Het wordt dan een flinke troep, maar hij zal het toch moeten leren en hij wil het zelf heel graag leren.