Voorgevoel tweeling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door PDaphne, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Dames,

Even een vraagje aan de tweeling moeders. Ik ben 11 weken zwanger van mijn derde kindje, maar sinds ik het weet heb ik het gevoel dat het een tweeling is. Ik weet dat de kans super klein is en het komt ook niet in onze families voor. Vrijdag heb ik pas een intake+echo bij de vk (vind ik zelf wel laat eigenlijk) dus dan weet ik het pas. Maar mijn vraag is: hadden de tweeling moeders een voorgevoel dat ze zwanger waren van een tweeling? Of was het een pure verrassing? En waten er andere symptomen waaraan je al eerder merkte dat het een tweeling was?

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik heb een terugplaatsing van 2 gehad dus wist dat het kon. Toch stond mijn cb niet heel snel op 3+ dus dacht 1.. Was verrast toen ze zeiden twee hartjes en nog verbaasder toen ik hoorde 1 eiig! Mijn gevoel zat vooraf dus fout maar dit keer ook over het geslacht😁

Symptomen, was eerder misselijk en het zuur. Oh en mijn borsten waren erg vroeg al erg gegroeid. Mijn buik gaat nu ineens, had dat eerder verwacht bij twee..

3. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Voor ons pure verassing. Tweelingen zitten eigenlijk niet in de familie, maar wisten wel dat ik vaak twee eitjes had die sprongen. Is schijnbaar iets van mijn kant, twee-eiig? :( Maar ken eigenlijk niemand aan mijn kant die een tweeling heeft/is etc. Ik werd ook altijd verteld dat de kans miniem was dat ze beide een match zouden hebben met zijn deel en dan ook nog eens zouden nestelen. Nou dat hebben ze dus wel gedaan haha! Vinden het harstikke leuk natuurlijk. Ben nu 18w 2d en gaat lekker. Apart om ze op een scherm te zien en begin ze te voelen volgens mij.
    M'n broek zat wel snel te strak en moest al gauw zw-broeken en onderbroeken halen, met 9/10w. Dacht toen wel van, is dat niet vroeg? En hoorde rond die tijd dus dat het er twee waren. :D Maar kijken er naar uit. :D

4. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik wist het instinctief wel. Ik testte vrij vroeg positief, vrijdag de 20e mijn eisprong en maandag een week verder positief, dat is 9dpo. En hoefde daar niet enorm voor te turen. Dus toen kwam er langzaam iets in me wat zei; hou maar rekening met een tweeling. Dat komt ook doordat er twee-eiige tweelingen in onze familie voorkomen. Dus ik verwachtte dat als het een tweeling is, het twee-eiig zou zijn. Uiteindelijk werd mijn gevoel steeds sterker, en net als jou had ik alleen een termijnecho met ruim 11 weken ipv een vroege echo en termijnecho. Met 7,5 week daarom zelf naar een echobureau gegaan en daar werd mijn voorgevoel bevestigd! Alleen het is eeneiig en heeft dus niets met tweelingen in de familie te maken.

Ik ben ontzettend benieuwd meid!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier was het een enorme verrassing, geen tweelingen in de familie's en zwanger door de pil heen. Hier geen voorgevoel dus :).

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat niet gehad maar mijn zus wel. Vanaf haar positieve test riep ze al dat het een tweeling zou zijn..wij hadden zoiets van ja Jaaa komt ze weer met d'r zweverige gedoe ( daar is zij nogal van) maar het is dus echt een 2ling geworden. Ze zijn nu 9 jaar.

Ik had dat gevoel niet maar was er wel "bang" voor. Het zit wel erg in de familie. Oma tweeling moeder tweeling en m'n zus kreeg een tweeling

7. sieppie

sieppie Niet meer actief

Had echt gevoel dat we 2ling zouden krijgen. Maar het is er toch echt maar één...;)
    (Of er moet ons nog een hele grote verassing te wachten staan bij de bevalling:D)

8. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Haha Sieppie, dat kan natuurlijk ook! Als het er vrijdag 1 blijkt te zijn ben ik waarschijnlijk wel verbaasd :) Het is ook wel opmerkelijk dat iedereen die ik vertel dat ik zwanger ben gelijk grapjes over tweelingen maakt, m'n vader zegt zelfs vanaf het begin 'hoe is het met de baby's? 😳 Maar goed, een voorgevoel zegt zo te lezen vaak ook vaak helemaal niets!

Snan vindt dit leuk.
  9. Bregje90

Bregje90 Lid

7 jan 2016
    26
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Hier werd druk gespeculeerd over een tweeling, had er zelf over gedroomd een paar keer en familieleden hebben zelfs weddenschappen afgesloten. Zeker omdat ik aan mijn moeders kant 2 tweelingen in de familie heb zitten.

Ben nu 12 + 3 en had vandaag pas mijn eerste echo, bleek er toch maar eentje te zitten :)

10. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Mijn schoonzus had echt totaal geen idee. Normaal de eerste weken al gelijk misselijk en spugen. En met de zwangerschap van de tweeling zeer lang geen last gehad van spugen. Dus voor mij zegt voorgevoel vrij weinig. Maar het kan altijd!

11. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier geen voorgevoel maar een angstgevoel hihi om een tweeling te krijgen. Zowel ikzelf als mijn man zijn een tweeling, mijn moeder en oma zijn ook een tweeling en ook de moeder en oma van mijn man zijn een tweeling.

Tweede zwangerschap was een tweelingzwangerschap, maar een van de twee kreeg ik een miskraam van. Had daar geen andere kwaaltjes als bij de eerste zwangerschap

12. Baanaanaa

Baanaanaa Lid

10 sep 2015
    71
    0
    0
    Precies dit! Aan man's kant ook tweelingen en ik had zelf ook een heel bizar voorgevoel dat het er twee waren... maar het is er hier ook maar eentje.

Spannend hoor PDaphne! Wat hoop je zelf? :)

13. 2xwonderlijk

2xwonderlijk Actief lid

9 dec 2015
    177
    2
    16
    thuis mama
    meppel
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik had vanaf 8 weken het gevoel dat dit wel eens een 2ling kon zijn... Zit in de familie, maar ook door duidelijk ergere klachten dan bij de andere 2.... extreem vermoeid en misselijk...

En bij de echo met 11 weken; inderdaad! Manlief en ik zeiden tegen elkaar; als t niet zo was geweest, dan waren we pas verbaasd geweest ;)

Maar hier dus een 1- eiige twin, dus niks erfelijk...:D

14. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Allereerst gefeliciteerd!

Ja, ik had wel degelijk een voorgevoel voor een tweeling.. Hier mijn 'symptomen' op een rij..

- Ik voel elke maand mijn eisprong. De maand dat ik positief testte heb ik 2x een eisprong gevoeld. Uiteraard ging ik erover twijfelen.. 'heb ik het de eerste keer wel goed gevoeld'.. dat soort dingen.
    - Ik deed een test een dag voor NOD, met avondurine, en met een goedkope en ongevoelige action test.. De test was ZO duidelijk.. 'hmm misschien wat meer HCG?'...
    - En het zit in de familie.. Mijn oma is 2x zwanger geweest van een tweeling, vrouwen kunnen het doorgeven en het slaat 1 generatie over.. Mijn moeder heeft het overgeslagen en nu dus aan mij gegeven..

Dus ja.. ik had wel een vermoeden, maar schrok me alsnog kapot toen het bevestigd werd :D

15. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties dames! Ik hoop eigenlijk dat het er 1 is want ik ben nogal klein en bang dat een zwangerschap van een tweeling erg zwaar zal zijn lichamelijk... Aan de andere kant, tis wel heel bijzonder en dan weet ik wel zeker dan m'n gezin in 1 keer compleet is met 4 kinderen 😁 Ik zal het laten weten vrijdag!

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik dacht altijd 2. mijn buik groeide van begin af aan zo gigantisch hard, maar was er toch echt maar 1. kan dus alle kanten op ;)

17. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    PDaphne wat spannend zeg! Kan me voorstellen dat je niet kunt wachten tot vrijdag! Zoals je in m'n banner kunt zien ben ik ook zwanger van een tweeling, alleen voor ons was het een grote verrassing! Nu is het ook mijn eerste zwangerschap dus je weet sowieso al niet goed wat je kunt verwachten/voelen, maar in mn achterhoofd hield ik er wel rekening mee, mn man helemaal niet en die was echt in shock haha. Ik moet zeggen dat ik het ook niet aan had kunnen voelen achteraf, want ik ben gewoon helemaal niet misselijk geweest en had relatief weinig klachtjes! Ik hoop het voor je, zou wel erg leuk zijn natuurlijk:) Wij hadden trouwens al bij 8 weken de eerste echo waarop het er 2 bleken, met 10 weken de tweede echo en met 12 weken de derde echo, dus het heeft wel z'n voordelen een tweeling zwangerschap:)

18. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    O ik lees dat je stiekem toch een beetje hoopt op 1:) hoe dan ook, het is dus een verrassing! Succes vrijdag!

19. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik ben ook maar 1.60 hoor, en nu 25 weken. Tot nu toe echt niks te klagen gehad.. Nu begint het wel zwaarder te worden :) maar nog 7 weken tot mijn verlof!

20. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Voor mij was het een complete verassing, er komen geen tweelingen voor van beide kanten en dacht dat deze zwangerschap zou uitmonden in een miskraam omdat ik bloede; vroege echo gehad met 6 weken, bleek een hematoom te zijn en toen zagen we ook dat er 2 hartjes klopten, ik ben zwanger van een 2eiige tweeling :D

Die zag ik even niet aan komen ik ben een bewust alleenstaande moeder en mijn moeder was erbij die gilde: zeg dat het niet waar is!

Nu na de schrik zijn ze meer dan welkom, ik heb geen ergere symptomen gehad dan een eenling, erger nog ik voel mij nu nog beter dan de eerste keer dat ik zwanger was die ook uite op een missed abortion, toen was ik doodziek kwam me bed niet uit..

Nu ik terug kijk had ik wel 2 weken lang een felle pijn aan de linkerkant van mijn eileider, bij de gynaecoloog was de uitslag dat ik net een eisprong had gehad, de eerste na mijn curettage...bleek gewoon het groeien van 2 eitjes te zijn geweest en ook meteen gepakt en het resultaat is nu 10 weken en 2 dagen :D

Kwa symptomen is het makkelijk te doen, wel heb ik al grotere broeken aan en ik ben ook maar 161 maar life finds a way, mijn lichaam past zich wel aan.

Deel Deze Pagina