Met 7 weken had ik een echo. Daar was een kloppend hartje. En de lengte kwam ook over een met het aantal weken dat ik was. Maar de echo gaf een vaag afgebeeld vruchtje aan. Beetje onduidelijk. Een soort wazig vlekje Als ik dan op google kijk en andere echo's van 7 weken zie. Die zie je echt mooi helder Wat vinden jullie?
Hij is bij de verloskundige gemaakt waar ik mn vorige zwangerschappen ook mooie duidelijke echos had ..
Zou dan idd zeggen dat het aan de apparatuur ligt.. weet niet waarom het deze keer onduidelijker is dan de vorige keren. Misschien kun je het de volgende keer navragen.
Ik zou ook zeggen dat het aan de apparatuur en misschien ook de ligging van je kindje ligt. Misschien stelt het je iets gerust; onderstaande echo's zijn allebei met dezelfde apparatuur gemaakt, door dezelfde persoon, maar ik vind het verschil ook enorm..
Misschien ligt het vruchtje nu dieper. En weet niet hoelang geleden de andere echo's zijn gemaakt? misschiwn nieuw apparaat en nog niet goed ingesteld ofzo. Zou het anders volgende keer vragen. Nu lekker genieten je hebt een kloppend hartje gezien!
Heeft idd te maken me waarop de echo is scherp gesteld als het ware. Vruchtje ligt waarschijnlijk wat dieper. En je bent natuurlijk nog niet zo ver, dus er is ook nog niet veel te zien...
Mijn echo met precies 7 weken was niet meer als een klein streepje. Bij mijn schoonzus was het echt veel duidelijker. Het verschilt gewoon per persoon , apparatuur , echoscopiste enz. Niet zo druk om maken
Verschil in echo's kan komen door: - ligging baby - beweging van baby - beweging van moeder (ademhaling, peristaltiek darmen, kloppen bloedvaten, aanspannen spieren; een bewogen 'gewone' foto is ook vaag) - diegene die de echo maakt - echoapparaat - instellingen van echoapparaat Belangrijkste is het kloppende hartje, veel is er bij 7 weken verder toch niet te zien, het is nog maar een 'wormpje' zonder armpjes/beentjes! Foto's die je op internet vind zijn vaak ook gephotoshopt (contrast verhogen, ruis verwijderen) om een beter beeld te krijgen... Geen zorgen maken dus!
Onze 1e echo was ook heel wazig en vaag (uitwendig) en gemaakt bij VK. Onze 2e echo (week later) is bij speciaal bureau gemaakt en veel scherper. De inwendige die we daar gemaakt hebben was haarscherp. Waarschijnlijk ligt het aan het apparatuur. Daarbij moet je blaas bij die 1e echo's goed vol zitten om duidelijke beelden te kunnen maken, dat zou het dus ook nog kunnen zijn.
Dat dacht ik dus ook en kwam met een volle blaas voor de echo. Maar de verloskundige vertelde me dat bij een inwendige echo de blaas leeg moet zijn. Dus moest eerdt na de wc. En bij een uitwendige echo moet de blaas vol zijn
Inderdaad blaas moet juist leeg zijn bij een inwendige echo. Bij 8 weken zei de gyn tegen mij dat hij niets zag. Ik in de stress "Kijk" zei hij, "dat komt omdat je blaas zo vol is, die zit in de weg, ga eerst maar even plassen..."
Mogelijk lag je vruchtje bij je andere zwangerschappen anders, mogelijk heeft ze hem duidelijk gneoeg in beeld gehad maar op het printje is hij gewoon wat minder goed te zien.. Mag ik nog wat zeggen.. Ik heb het idee dat je ieder keer iets anders zoekt om je druk over te maken? Hier zou ik nog niet op gekomen zijn namelijk.. succes met het vooral NIETdruk maken en genieten! En, je hebt er al 2 las ik ergens anders, dus je zou moeten weten dat iedere zwangerschap anders is enz..
haha bjanc, ik wilde dat ook al zeggen.. komt vast doordat ze zoveel stress hebt over alle zogenaamd slechte dingen die je gegeten hebt
Bij een inwendige echo moet de blaas leeg zijn, omdat hij anders in de weg ligt. Maar dit heeft wel invloed op je echo beeld. De geluidsgolven bewegen zich door vocht. Daardoor zijn inwendige echo's wel vaker niet zo scherp. Ik heb het met de 10 weken echo precies hetzelfde gehad. Ik moest een inwendige echo, omdat ik na heeeeel lang wachten in de wachtkamer naar de wc was geweest en direct daarna aan de beurt was. Op de uitwendige echo was vrijwel niets te zien en inwendig was het nauwelijks beter. De vk legde bovenstaand verhaaltje toen aan me uit. Maak je geen zorgen.