Kleine beer is zo naar..........snik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loe, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Hhet gaat gewoon helemaal niet goed met onze kleine beer. Hij is al twee weken niet lekker en drinkt weinig melk. Blijft wel lachen, en heeft verhoging (37.6) en braakt omdat hij moet hoesten. Zit vol met slijm. Bij de huisarts en cbarts geweest en moest het nog even aankijken, wel fluimicil gebruiken.

Zoveel beer is er nu na een week niet meer over, tis een zielig hoopje met af en toe een lachje. Vannacht heeft hij heeeel veel liggen huilen, speen in speen uit. En veel hoesten en slijm braken. Zo ontzettend zielig. Nog een keer de puf gedaan en de fluimicil. En neusdruppels en luuf. Meer kon ik niet doen voor mijn mannetje dan hem maar op schoot nemen en knuffelen. De zielepiet.:(

GElukkig is de enige melkfles die hij nog wel drinkt, de ochtendfles. Die drinkt hij bijna slapend. Vanochtend de fruithap, kwam er zo weer uit, met een hele hoop slijm! Hij helemaal onder, kinderstoel onder en hij sip kijken. Alles schoongemaakt, hij opnieuw in de kleren en nog maar een keertje geprobeerd, nu met een potje. Na een uur kwam ook dit eruit met een grote hoestbui. Er zit zoveel kracht achter die hoest, niet normaal zeg.

Alles onder opnieuw. Na een uur broodje jam erin gegaan, die zit er nog in, hij slaapt nu. Drinkt dus nauwelijk, heeft wel plasluiers, maar niet veel. Beetje diksap erbij en dat is alles wat hij wil. Zo vaak ik ook de melk aanbiedt, of het is een paar slokjes of helemaal niet. Het slijm zit hem waarschijnlijk in de weg voor melk.

Zo sneu. Inmiddels ruikt het hele huis naar braaksel heb de deur maar opengegooid. Zo zielig voor kleine beer.
    Heb ondanks dat we gisteren bij de hap zijn geweest en ventolin gekregen hebben (werkt nauwelijks,maar heel even, omdat hij meteen weer begint te hoesten) toch maar naar de kinderarts gebeld. Hierheen, omdat L. nog bekend is bij hen ivm vroeggeboorte en als er wat was moesten we altijd bellen.

Ik uitgelegd, L. heeft inmiddels een blafhoest en klinkt als echt een asmatisch iemand (heb zelf astma) en het braken wordt erger. Word ik na een half uur teruggebeld. Ja ik moest maar naar de huisarts, want die wilde ook graag op de hoogte blijven he en als het dan nodig was, stuurden ze wel door naar de kinderarts.
    Ik vond t belachelijk! Eerst moest ik perse altijd daarheen bellen en mocht de huisarts zich er niet mee bemoeien bij wijze van en nu lijkt t net alsof IK de huisarts passeer door de kinderarts te bellen. HEb een beetje het idee dat omdat hij geen enorme hoge koorts heeft, het niet zo serieus wordt genomen, telefonisch gezien.

TErwijl ik me nu echt wel zorgen maak over kleine beer, die nauwelijks nog 300 cc drinkt op een dag, minimaal 5 poepluiers heeft op een dag (komt door het slijm zegt men) en natuurlijk niet blafhoest als hij bij de dokter is en de dokter ook nog aanlacht. Ik maak me echt zorgen.......

VAnmiddag om 15.50 pas een plekje bij de huisarts. Hij slaapt nu, maar wat is hij ziek....... (biggel, biggel):(

2. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Wat vervelend en zielig voor je kleintje. Heel veel beterschap gewenst! En voor jezelf opkomen bij dokters hoor.

3. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Volgens mij is 300cc wel een beetje weinig voor je kleine man. Gewoon blijven aandringen bij HA want die kan je bij twijfel gewoon zonder probleem doorsturen. Anders vanavond naar de eerste hulp van het ziekenhuis bellen. Gewoon je angsten en twijfels aangeven. Moedergevoel is vaak goed. ( Ik heb dat op een gegeven moment ook gewoon gedaan vaak willen ze wel even naar je luisteren dit was wel een kinderziekenhuis.

Heel veel succes.

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik weet niet wat ik in je situatie zou doen maar een te vroeg geboren kindje mogen ze wat mij betreft wel wat beter in de gaten houden. Ik zou misschien wat dringender gaan eisen dat er iets gedaan moet worden. 300 cc is inderdaad aan de weinige kant ... hoop dat ze je wat serrieuzer gaan nemen. Sterkte en veel succes

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Het is zielig he, als ze zo zijn..

Het lijkt wel of ik het verhaal van mijn dochter hoor toen ze een half jaar was. Ze hield toen helemaal niks meer binnen. Het verschil is wel dat ze ook niet meer plaste of poepte. Ze hoeste ook heel erg, waardoor ook alles er uit kwam. Uiteindelijk is ze door uitdroging opgenomen in het ziekenhuis. Het was een virus, het RS virus. Dat is een verkoudheid maar kleintjes kunnen er soms wat slechter tegen als volwassenen. Het nadeel was dat ze er niks aan kunnen doen (aan het virus zelf niet, wel de uitdroging natuurlijk). Het duurde ook heel lang, ze is nu nog steeds heel vaak verkouden, de kinderarts zei toen al dat het makkelijk ruim een half jaar kan duren.

Dus als ik jou was zou ik heel goed in de gaten houden dat er nog plasluiers zijn, anders direct bellen. Verder is de kans groot dat ze niks doen...

6. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ach jeetje bah wat een narigheid. Heel veel beterschap. hopelijk kunnen ze jullie vandaag wel helpen, klinkt idd een beetje rs virus of bronchitis achtig....

7. Loe

Loe Niet meer actief

Bedankt voor jullie meelevende reacties. Ben inmiddels met L. bij de huisarts geweest. Natuurlijk heeft hij niet 1 kuchje geslaakt, laat staan een hoestbui. Toch nam ze me erg serieus en zei ze dat hij voller zat in de longen dan vorige week. De luchtweginfectie is naar beneden gegaan en hij stevent af op een longontsteking. Hij krijgt nu antibiotica en heeft net de eerste gift door zijn eten gehad. Hopelijk blijft het erin.
    ORS heb ik ook maar gehaald, wat hij dan drinkt, drinkt hij dit in elk geval.

De huisarts had tegen de kinderarts trouwens gezegd dat dat inderdaad de afspraak was dat ik hen zou bellen. GElukkig maar hihi. Heb ook tegen haar gezegd dat ik hen nooit zou passeren maar dat ik van mening was dat dit de goede route was.

8. Loe

Loe Niet meer actief

Wel moet hij over twee dagen terugkomen. Mocht dit niet helpen, wordt hij opgenomen in het ziekenhuis.

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    he meid wat vervelend dat hij zo ziek is!
    (als ik jou was en je vertrouwd het 's avonds niet gewoon naar de HAP bellen en door laten sturen hoor...)

10. Loe

Loe Niet meer actief

Ik ga hopen dat de antibiotica helpt, mijn gevoel zegt van wel. Maar ik vind toch wel een volgende keer niet zo lang wachten.....

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ja gewoon naar je gevoel luisteren! Kuur moet trouwens binnen 2 dagen echt goed aanslaan!

12. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hee meid wat rot....hoe gaat het inmiddels met je kleine beertje? Hopelijk slaat de kuur aan. Sterkte hoor, ik hoop dat het snel beter gaat!!

Deel Deze Pagina