Wanneer start je cyclus na curettage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Roze78, 13 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Ik ben gisteren gecuretteerd. Nu ben ik benieuwd vanaf welke dag ik moet beginnen te tellen met mijn cyclus? Is dat gewoon vanaf de curettage dag? Want daarvoor vloeide ik ook al twee weken. Of telt dat niet mee?

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Fijn dat die vervelende ingreep achter de rug is! Hoe voel je je?
    Ik ben gaan tellen vanaf de dag van de curettage en daarna duurde het 7 weken voor ik weer ongesteld werd.
    Maar van wat ik hier heb gelezen, duurt het bij de meeste meiden iets korter, zo'n 5 of 6 weken.
    Sterkte!

Groetjes, Anakin.

3. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hey roze, hoe is het nu met je?
    ik ben ook gaan tellen vanaf de dag van curettage, 5 weken later was ik ongesteld.
    veel sterkte, liefs van bianc

4. sancho

sancho Actief lid

13 apr 2006
    391
    0
    0
    Hey,

Ik ben 4 dagen voor de curettage gaan vloeien. Ik denk ook dat je van de curettage uit moet gaan. Dan word tenslotte alles schoongemaakt en zodra het hcg hormoon uit het lichaam is gaat het lichaam weer een nieuw eitje rijpen logsch eigenlijk anders zou je geduurende je zwangerschap ook gewoon een eisprong hebben. Het hcg hormoon zorgt er namelijk voor dat het lichaam(weet) dat er geen eitje hoeft te rijpen.

Wat een verhaal he ik hoop dat je er iets aan hebt.

Miss ov testen gebruiken dan weet je wat meer.

Veel liefs sancho

5. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Hallo Roze78,
    Hoe gaat het nu met je?
    Ik was daar eigenlijk ook erg benieuwd naar. Ik ben 28 augustus (ruim 6 weken geleden) gecurreteerd. Daarna heb ik anderhalve week gevloeid.
    Nu heb ik nog steeds geen menstruatie gehad.
    Afgelopen dinsdag ben ik voor controle bij de gynocoloog geweest en ze zag dat er verdikking was van het baarmoeder slijmvlies, dus dat betekent dat de menstruatie er aan zit te komen.

6. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Ja, het gaat lichamelijk heel erg goed. Ik heb niets van de ingreep gevoeld en daarna ook niet. Ik vloei nu ook al zo goed als niet meer, terwijl het pas twee dagen terug is. Ik ben alleen een beetje down merk ik, maar dat is denk ik wel logisch. Ik zou vanavond een verjaardag hebben, maar die heb ik maar afgebeld. Ik zit er niet echt op te wachten om heel gezellig te doen. Het gekke is dat heel veel mensen iets aan schijnen te voelen, ik hoor de laatste twee weken steeds wanneer wij aan kinderen willen beginnen. Een hele pijnlijke vraag nu... Maar ik vind dat heel erg gek dat ze dat juist nu doen, normaal vroeg nooit iemand ernaar...
    Maar ja, verder gaat het dus erg goed. Ik ben heel erg benieuwd naar mijn cyclus. Mijn vriend is vaak een paar weken van huis, dus ik hoop dat mijn eisprong deze maand dan gunstig valt, wie weet lukt het meteen weer. Ik hoor van veel meiden dat ze meteen weer zwanger zijn. Ik hoop het zo! Ik vond dat hele zwanger zijn echt geweldig, ik mis het nu heel erg. Het voelt gewoon heel leeg...

7. Divi

Divi Fanatiek lid

22 jul 2006
    4.915
    0
    36
    ergens in Nederland
    Ha Roze78,

Ik begrijp het echt dat je je down voelt. Het is allemaal niet niks. Bij mij is het nu ruim 6 weken geleden en ik moet eerlijk zeggen dat ik me nu nog steeds een klein beetje down voel. Ik ben nog steeds niet helemaal de oude Divi. Maar het gaat langzamerhand steeds beter me.
    Ja idd het is net alsof de duivel er mee speelt. Iedereen vraagt wanneer je aan kinderen begint, overal zwangere meiden, overal baby's. Maar dit wordt langzamerhand minder.
    Gun jezelf wel de tijd om het te verwerken meis. Bij mij hielp dit door goed te praten met mijn vriend, (schoon)ouders, vrienden, kennissen. Gelukkig geven de meiden van het forum ook veel steun.
    Ik hoop dat mijn cyclus (na 6 weken) gauw weer op gang komt zodat we opnieuw kunnen beginnen.
    Als je cyclus weer opgang is en je voelt je stukken beter, veel succes met klussen ;) . Ik hoop het voor je. Ik ga voor je duimen.
    Meis, ik wens je met alles heel veel sterkte en ik denk aan je!

Heel veel liefs

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hoi,
    Fijn dat je je lichamelijk goed voelt!
    Je zegt dat je er meteen weer voor wilt gaan deze maand, maar heb je dat met je gyn. overlegd? Die van mij zei namelijk dat ik 1 maand moest wachten, omdat er anders een probleem kan ontstaan met de innesteling van een eventueel bevrucht eitje. Je baarmoeder is met een curettage toch met een soort 'geweld' schoongemaakt, vandaar.
    Succes ermee.
    Groetjes, Anakin.

9. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    hoi Roze78,

ik heb vanaf de dag van curettage gerekend en werd 5 weken daarna heel erg ongesteld.
    heb met de eerste ronde niks gedaan ben
    er pas de volgende ronde weer voor gegaan.
    moest eerst verwerken.
    wil je heel veel sterkte wensen en doe het rustig aan.
    liefs chantal.

10. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Anakin,
    Ja, bij mij zeiden ze dat als je lichaam er weer klaar voor is, je gewoon zwanger kunt worden. Als je lichaam nog niet klaar is word je ook niet zwanger zeiden ze. Ik mocht alleen zolang ik nog bloedverlies heb geen 'gemeenschap' hebben, zoals ze dat zo mooi zeiden... Tja, t klinkt heel logisch wat jouw gyn zei. Is ook wat voor te zeggen. Maar ik lees hier op het forum ook weer van heel veel meiden die nog voor de eerste ongesteldheid alweer zwanger waren. Ik weet het dus niet. Ik denk dat ik de natuur zijn beloop laat gaan. Als het niet goed zit, zal ik ook wel niet zwanger worden denk ik?

11. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Chantal87, ik zie dat je nu gelukkig weer zwanger bent. Hoe lang duurde het bij jou voordat je weer zwanger was?

12. Piet

Piet Actief lid

26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Mijn ongesteldheid kwam 2 weken (raar he) na mijn laatste curettage op 24 september, dus ongi kwam op 3 oktober en ik heb nu mijn ei alweer gehad. Het kan dus allemaal ook snel weer op orde zijn.

Sterkte ermee!

13. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik ben de 5 ronde weer zwanger geworden.
    heb de ronde na curettage over geslagen was
    er nog niet aan toe.

14. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    hoihoi

Over cyclus gesproken ,volgens mij komt mijn ei er weer aan of hij is vannacht/vanochtend geweest (heb wel geklust vanmorgen)Ik voel het gewoon op de een of andere manier weer.Heb alleen mijn ei op zich niet gevoeld.Wel mijn eierstokken die aan het rammelen waren,
    heb 7 oktober het eerste echte bloed en stolsels verloren van mijn miskraam.Het zou dus kunnen.Temp stijgt behoorlijk en gevoelige tepels.

Ik houd het in de gaten

groetjes irissie

Deel Deze Pagina