Mijn dochter heeft een zeer gevoelige huid en heeft vooral in de zomer snel last van eczeem in knieholtes en holtes in de arm. Als het echt warm is breid het nog wel is uit dus ze is wel wat jeuk gewent helaas. Nu begon ze gisteren wat bultjes te krijgen en na een dagje in aan aan het water gisteren is ze helemaL onder de jeukende bultjes komen te staan. Sinds vandaag is de jeuk extreem. Ik smeer der altijd in met zonnebrand en gebruik geen ander merk ofzo en pas zijn we op vakantie geweest en had ze nergens last van. Nu was ik vandaag even langs de Etos en die vrouw zij dat het duidelijk zonnealergie was? Kun je dit ineens krijgen? En beter nog wat kun je er tegen doen. Ze had momenteel niks op voorraad enkel iets wat na 6 jaar gebruikt mag worden en ze is pas 4 dus nee dat werd het niet. Heb er ingesmeerd met Menton wat goed zou zijn maar ze vond het totaal niet leuk en zelfs prikken. Toen met koude washAndjes gedept en ondertussen ligt ze nu naast me in bed zich totaal open te krabben in der slaap en te mompelen. Ligt dus helemaal niet lekker. Kun je hiervoor de huisarts bellen en kunnen ze iets voorschrijven? Of is het komen, bevestigen en kunnen ze er helaas niks aan doen. Iemand verder nog tips. Thanks
ik had hetzelfde met mijn dochter twee jaar terug en werd weggestuurd bij de ha post. Heb je een nacht apotheek in de buurt? Daar kun je spul van kidsclinic krijgen tegen de jeuk. Hier word alleen nog maar gesmeerd met ultrasun. Is het enigste waar ze tegen kan. Je kan natuurlijk altijd de ha post bellen om advies
Ik zou ook gewoon bellen. Gek worden van de jeuk is niet fijn. Kan het ook niet door het zwemwater komen?
We hebben gezwommen bij de beekse bergen en dat was veilig zwemwater ( gelezen op site van de gemeente voor veilig zwemwater) . We zwemmen er regelmatig maar nooit eerder last gehad. Controleer dit altijd heel streng doordat ik een Keer zo ziek ben geworden van besmet water dat ik in het ziekenhuis kwam te liggen en een mk kreeg. Eerder had ze misschien irritatie wat ik dan zweetbultjes noemde maar nu is het echt extreem met kleine blaasjes. Ultrasun heb ik eerder advies over gekregen omdat ze ook eczeem heeft. Is die zonnemelk ook in winkels te verkrijgen? Ik ga morgen vroeg denk ik maar gewoon de huisarts bellen voor een middeltje. Wilde eerst sudoctene doen of uierzalf maar dit werd je streng afgeraden door dat vrouwtje van de Etos. Eventueel ga ik morgenvroeg met der naar een apotheek voor ze naar school gaat. Hebben vast meer op voorraad en is al vroeg Open. Kan der zo echt niet naar school sturen met die extreme jeuk.
Ga zo de waaier boven zetten, dit moet ook helpen een koude droge lucht. Proberen waard. Lang leven Google
Koud water met talkpoeder, papje maken, helemaal insmeren, oplaten drogen en afspoelen. Jeuk met 75% minder en na 2 dagen is de eczeem/ zonneallergie weg! Kreeg dit in gran canaria bij de apotheek te horen, en het werkte echt! Suc6, hier ook zo'n huidgevalletje rondlopen van 2,5 jaar oud! Qua zonnebrand is die van Laroche Posey ook erg goed, wel prijzig maar voor je kindje heb je alles over om geen jeuk te hebben.
Heb trouwens zelf nu ook last van hitteallergie, gelukkig jeukt het hier niet.. Goed dat je het controleerd, mijn zwager werkt bij het waterschap, veel mensen denken dat je blauwalg altijd ziet, maar dat hoeft dus niet.. Ik gebruik bij jeuk altijd menthol poeder..