speen of toch duimen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mariska1976, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Vandaag hebben we kraam bezoek gehad.Bij het bewonderen van onze dochter viel hun op dat onze dochter haar duimpje probeerde in haar mond te stoppen.
    Hu...duim?????? Ook wij zagen het,dat ze het deed.

Nu was mijn vraag,kan een baby ook het allebei doen.Zowel de speen,als de duim.
    Want ze pakt de speen wel en zuigt erop.

Mijn oudste,was heel anders.Zodra die de speen in haar mond kreeg,spugde zij die uit.Maar het was zo hard,dat het echt op mijn schoot belande;)

Wie is er dan ook bekend met dat fenomeen.

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Toen Ayla net geboren was wilde ze alleen maar op mijn pink zuigen. Daarna pakte ze ook de speen, toen ging ze ineens duimen, dat heeft een paar weken geduurd en toen was het klaar en wilde ze weer de speen. Hoezo wispelturig ;):D.

3. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    hahahahahahah,wie weet is mijn jongste dat ook.

4. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier heeft ze tot een maand of 5 de speen gehad en toen is ze hardnekkig gaan duimen en niet meer gestopt :)

5. mamavanfay

mamavanfay Actief lid

14 nov 2009
    151
    0
    0
    Docent PrO
    Gelderland
    Toen Fay net geboren was en de borstvoeding niet wilde, hebben we haar een speentje aangeboden. Die wilde ze wel maar na een paar keer zuigen, viel die weer uit haar mondje. Soms probeerde ze wel te duimen maar op de een of andere manier kreeg ze haar duim niet in haar mondje....zo grappig, haar hele hand je lag dan over haar hoofdje...

Met een week of tien zat ze lekker te sabbelen op haar speentje, trekt hem er uit mer links en stopt haar rechterduim in haar mond!! en sindsdien wilde ze eigenlijk de speen steeds minder, en ging ze almaar meer duimen. Naar haar speen kijkt ze niet meer om. Ben blij ook want ik vind het er niet uitzien zo'n fopspeen. (maar dat is natuurlijk persoonlijk!!:D)

Nu met 11 maanden duimt ze alleen nog 2 tellen als ik haar in bedje leg. Verder doet ze het eigenlijk niet!

6. liefjuh4you

22 dec 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze dochter had ook in het begin de pink
    toen de speen en nu sinds ze haar duim heeft gevonden slaapt ze door!!!!

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze oudste wilde de speen. Omdat ik zelf heel lang geduimd had was ik dus meteen voor de speen want die kun je beter afleren. Onze 2e nam de speen ook direct maar begon af en toe haar duim in haar mond te doen. We zijn toen de speen blijven aanbieden omdat ik niet wilde dat ze zou gaan duimen en dat hielp. Onze 3e meteen een speen aangeboden en weken aan blijven bieden maar dat wilde ze absoluut niet. Nu is ze 2 en duimt nog steeds....niks aan te doen hahah

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter duimt en heeft ook een speen maar daar kauwt ze tegenwoordig meer op..

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier heeft ze een speen en in het begin duimde ze af en toe en heel soms zie ik nog een duimpje in haar mond, maar dat is echt een uitzondering.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Beide een speen. Dochterlief toonde verschijnselen om te gaan duimen maar toen hebben we heel snel een speen gegeven. Beide hebben de speen tot 9 maanden overdag gehad. Zoonlief tot 2,5 jaar voor het slapen. Dochterlief krijgt 'm ook alleen met slapen nog, soms in de auto en aan het einde van de dag als ze een beetje moe is.

11. misa

misa Niet meer actief

Onze zoon is geboren als duimzuiger. Dat deed hij in de baarmoeder al..! Na de geboorte vond het het toch erg moeilijk om steeds zijn duim te vinden en vast te houden. Dus toch maar een speen gegeven. En nu begint hij sinds een paar weekjes weer duim te zuigen en heeft niet altijd meer de speen nodig. Vooral in bed doet hij snel de speen uit. Maar soms vind hij de speen (bijvoorbeeld als hij beneden is of na fles fles) nog wel erg lekker.
    Herkenbaar dus!

Ik laat het gebeuren. Wat hij wil. Het is allebei niet heel goed en ze hebben beiden voor en nadelen.
    Duimzuigen: heb je altijd bij je, maar kun je niet afpakken.
    Speen: Kun je afpakken en makkelijker afleren straks, maar je moet 'm niet vergeten of kwijtraken..!

12. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Nou zeg Jois, het is precies hetzelfde hier!

Op alle echo's (en we hebben er veeeeel gehad!!!) was te zien dat onze dochter aan het duimen was (vanaf 13 weken zagen we het gebeuren....hihihi)

Toen ze geboren werd had ze heeeeel veeeeel behoefte aan haar duim, maar kon hem inderdaad niet goed vinden. Omdat ik toen nog probeerde borstvoeding te geven heb ik geen speen gebruikt, maar ze bleef er wel om vragen en naar zoeken.....uiteindelijk bleek dat ik geen voeding had en ben toen gelijk met een speen gevonden.....ow wat was ze blij!

Sinds twee maanden kan ze prima haar duim/vingers vinden en in haar mond stoppen....maar ik bied ook nog steeds de speen aan.

Ze vindt het beide prima.....

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier alleen een duimpje als de speen kwijt was.

Ik zou wel proberen die speen te geven want dat leer je makkelijker af dan een duim ;)

Aiden bliefde opeens geen speen meer en hoefde ook geen duim dus dat scheelt.

14. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Mijn oudste is nog 4 en wordt dit jaar 5.....En helaas duimt ze nog steeds:(
    Ik hoop echt,dat ze er snel mee stopt.want ik duimde zelf tot ik 11 jaar was.

15. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Ja ook hier zag ik bij de oudste,dat ze op haar duim aan het zuigen was.

Mijn dochter haar achternichtje(schelen 2 maanden met elkaar)
    Heeft een fiepje gehad en is daar vanaf.

Mijn dochters nicht heeft het leuk gedaan.
    Ze vertelde aan haar,dat als ze klaar was met spenen,de spenen in de avond op de vensterbank gelegd moest worden.In de nacht kwam de spenen fee ,die neemt de speen mee voor een babytje die de speen nu heel hard nodig heeft.En als dank je wel krijgt zij van de spenenfee een cadeautje terug.Dit heeft ze zo vaak verteld,tot de dag dat ze aangaf niet meer te willen spenen.

16. misa

misa Niet meer actief

Grappig he, dat sommige kinderen beide prima vinden..! Ach weet je, ik denk dat ze uiteindelijk toch zelf bepalen wat ze prettig en nodig vinden. Ik vind het best, als dat betekend dat hij nu tevreden is! Straks zien we wel weer verder. :)

17. Bri

Bri Niet meer actief

Beide kinderen wilden niet veel weten van een speentje, en ik heb nooit aangedrongen. Zoontje deed het wel eens op het kdv, maar voordat hij een jaar oud was was hij er ook weer klaar mee.

Dochter duimt wel eens, maar echt heel af en toe. Deed ze trouwens ook vanaf geboorte (en waarschijnlijk daarvoor, maar daar heb ik geen echo's van). Ze doet het niet eens dagelijks. Heb zelf héél erg lang geduimd; ben pas definitief gestopt toen ik een jaar of 25 was :)
    Het ziet er niet naar uit dat mijn kinderen zo'n soort 'verslaving' hebben, ben ik blij om.

18. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Wie weet zijn je kinderen er met 10 of vanaf.
    Mijn oudste doet het alleen als ze moe is.Voor de rest niet

19. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sammy sabbelt op dat wat ze in de buurt heeft...haar vingertjes, handje of speen. Als haar speen uit haar mondje valt gaat ze gewoon rustig verder op haar vingertjes....

Deel Deze Pagina