mijn dochtertje heeft dat ook vaak niet dat ze flauwvalt of iets maa dat ze even geen adem haald voordat ze begint te krijsen ik blaas dan een keer hard in der gezicht en dan hapt ze weer naar adem maar jeetje wat zul je geschrokken zijn ik ben daar heel bang voor dat er iets gebeurt en dat ik dan alleen ben
Ohhh eng he als ze dat doen! Het lijkt idd heel erg op BHS, Mijn jongste dochtertje heeft dat regelmatig gehad vanaf dat ze een maand of 3/4 was tot een jaar of 4, de eerste keer ben ik me ook doodgeschrokken, sowieso omdat ze toen nog een heel jong baby'tje was natuurlijk! Ze is toen ter observatie opgenomen en ze verzekerden me dat er nog nooit een kindje aan overleden is, toen dacth ik jaja, voor alles is een eerste keer! Ik heb het elke keer doodeng blijven vinden, hoe vaak het ook gebeurde, je went er niet aan. Wat heel goed hielp was zodra ze zo overstuur begon te doen heel hard in haar gezicht te blazen. Wij liepen wel eens vanaf de supermarkt terug naar huis en dan was ze laaiend omdat ze geen snoep kreeg, lag ze weleens achter me op de stoep ineens, flauwgevallen Tis echt een bizar iets om mee te maken. ps. ze zeggen dat hele pittige kinderen dat vaak hebben, nou trust me, ze is een klein heksje! hahahaha, maak je borst maar nat dus
Oh wat schrikken zeg. Mijn zusje heeft dat als kind ook gehad. Ze hebben haar nog onderzocht op epilepsie, maar daar kwam niet heel veel uit. Uiteindelijk is ze er overheen gegroeid. Maar ook zij viel dus regelmatig flauw als ze overstuur raakte.
Zo snel als je ziet dat ze dr adem in gaat houden, oppakken en een ferme tik onder de billen. Niet om te straffen maar om te laten schrikken. Als ze schrikken happen ze ineens naar lucht. Ben geen pak-slaag-typetje maar mijn broertje was ook zo, en mijn moeder sloeg nooit, dus als ze erop tikte was hij flink uit zijn doen.
Hier op het KDV werd me verteld dat je je kindje als het gebeurd in het gezicht moet blazen...en niet zachtjes maar hard. Door de wind schrikken ze en gaan ze ademhalen....tikken onder de kont kan soms averechts werken...dat ze er juist nog bozer van worden! Mijn dochter doet het ook wel eens, ze is nog niet van zichzelf af gevallen...maar als ze huilt dan is dat zonder geluid...en dan weet ik al genoeg...fftjes blazen en net voordat ik denk ze valt an haar stokkie omdat ze blauw word....haaaaaappp..lucht!
Mijn broer deed dat vroeger ook altijd en mijn neefje (zijn zoontje dus) ook al. Dat is heel eng ja, maar ze komen vanzelf wel weer bij.
Brrrr jeetje meid wat zul jij geschrokken zijn! Luca kon ook heeeeel lang zijn adem ophouden als hij boos was. Ik werd toen al gewaarschuwd op het cb dat hij dan weg kan zakken, maar dat het geen kwaad kan en hij weer vanzelf bij zou komen. Gelukkig is het nooit zover gekomen. Een dikke knuff voor jou.
Oeh, wat zul je geschrokken zijn! Het ziet er ook eng uit. Onze kleine boef doet het al vanaf hij een paar dagen oud was. Gelukkig niet zó erg dat hij out gaat, maar wel echt blauwpaars worden door het niet-ademen. Zó hard gillen (van pure gif) dat hij het lijkt te vergeten ofzo. Raar, vind ik het, maar het schijnt erbij te horen. Wij blazen inderdaad heel hard in zijn gezicht, en dan schrikt hij zó dat hij een diepe ademteug haalt. Hier in huis heet het 'de paars doen'. -nu ik erover nadenk: hij heeft het al een poos niet meer gedaan...-
Hoi lieve meiden, Bedankt voor al jullie geruststellingen en ervaringen! Ze heeft vanaacht heerlijk geslapen. Het is net of er nooit wat gebeurd is (behalve dan dat mama gister de hele avond van slag was ), ze is hartstikke vrolijk en relaxed Veel meiden zijn er dus wel bekend mee, lees ik. Heb vanmorgen de HA gebeld en uitgelegd, ze heeft me gelukkig helemaal gerustgesteld. En idd dat je er niks aan kunt doen en het altijd vanzelf goed komt. Voor de zekerheid zei ze dat ik wel even kan laten checken maar dat moet bij de kinderarts. Morgen moeten we toch naar het bureau, en daar zit toch een kinderarts. Even kijken wat hij/zij zegt, en als dat me nog niet genoeg voldoening geeft maak ik woensdag een afspraak met mn eigen kinderarts.
Ach jee, ik las je verhaal net! Wat ontzettend vervelend en naar! Maar ik moest ook direct aan BHS denken. Het is heel naar (voor ouders) maar niet ernstig. Ik hoop voor je dat ze het niet meer doet en dat je wat tips op het cb kunt krijgen over of je het tegen kunt gaan. Succes!
Een van mijn zoontjes heeft dit ook. Hij is nu denk ik zo'n 8 keer flauwgevallen, maar dat is alleen als hij ziek of verkouden is. Dan krijgt hij natuurlijk al wat minder zuurstof binnen en als ie dan zo hysterisch gaat doen valt ie flauw. Eerste keer schrok ik ook wel erg, hij had het toen ook gelijk 3x op dezelfde dag. Daarna nog maar heel af en toe als hij erg moe en verkouden is. Maar ik merk nu als snel van tevoren dat ie flauw gaat vallen en dan pak ik hem meestal even vast, kan ie niet hard vallen. Bij de kinder EHBO zeiden ze een glas koud water in zijn gezicht gooien als hij zijn adem inhoudt, dan schrikt hij en begint weer te ademen. Maar ik heb echt geen tijd om eerst een glas water te gaan halen, is ie al lang flauwgevallen. Eigenlijk is het flauwvallen op zo'n moment heel effectief, omdat ze daardoor rustig worden en weer normaal gaan ademhalen. Ik snap dat je erg geschrokken bent, maar het kan geen kwaad.
Ik lees hier nu van dat glas water en ook van een tik op de billen... Ik kan me iets herinneren dat dat juist allemaal niet hoeft. Dat ik dat gelezen had op diverse sites. Ik ga het zelf ook zéker niet doen. Ik vang haar liever even op en leg haar rustig neer, dan dat ik zo'n onprettige methode toepas. Want wat levert dat uiteindelijk op ? Dat ze niet flauwvalt... Nouja, die winst vind ik niet groot genoeg voor die onprettige methodes geloof ik. Vooral omdat het flauwvallen geen kwaad kan. Maar oke, @ ts: fijn dat je al wat gerustgesteld bent. Oneerlijk he - zit jij met zo'n rot gevoel, ukkie is alles alweer vergeten en zich van geen kwaad bewust...
@ MC Lover, je schrikt je toch rot, meteen 3 x op 1 dag! Ik heb op verschillende sites ook gelezen dat je juist géén glas water in gezichtje of tik op de billen moet geven! Echt beter alleen afwachten, in het gezichtje blazen kan wel... @ Athina Ja maar beter dat ik me rot voel, als dat Celeste zich rot voelt
Athina ik ben het met jou eens. Tikken enzo helpen allemaal helemaal niks, wat ik wel deed was even in haar gezicht blazen, maar dat haalde ook vaak niks uit hoor. Ik wil wel als tip geven, houd je kind bij boosheid/verdriet/vallen gewoon extra goed in de gaten en loop er naartoe. Je merkt vanzelf wel of ze haar adem inhoudt en til haar dan op. Houd haar in je armen en als ze dan out gaat en weer bij komt ligt ze in ieder geval veilig in je armen. kindejs zijn vaak na zo'n episode erg moe en dan is het fijn om bij te komen in je moeder's/vader's armen. Ik weet niet of ze naar een kdv ofzo gaat, maar meldt het daar ook en vraag of ze haar ook in de gaten willen houden en optillen.