we zijn net met onze man naar het cb geweest nou brak daar echt mijn klomp! niets wat ik deed was goed! hij is 13 maanden 74 cm lang en weegt precies 10 kg volgens hun is hij te dik!! (nou echt niet he) 's avond krijgt hij een papfles... het is een actief mannetje en die fles brengt hem rust voordat hij zijn bedje in gaat. mag niet want van pap wordt ie dik dus moet ik hem na zijn avondeten niets meer geven en hup zo het bed in.. nou sorry maar dat doe ik dus echt niet! hij begint nu zelf te lopen dus dat beetje babyvet gaat er vanzelf wel af! ook heeft hij erg last gehad van zijn doorkomende kiesjes hij had wat verhoging, en greep naar zijn mondje dus wij hem een HALF zetpilletje gegeven.. en chamodent maar ook dat was niet goed ze deed het afschilderen alsof wij dat jochie hele dagen volproppen met paracetamol!!! pfff ben echt helemaal verbijsterd!!!
pardon mijn zoontje was 11 maanden ja toen was die 75 cm en was die 10kilo en 580 gram keurig op gewicht volgens mijn cb wat zeik die van jou nou julian was op 6 januari 10kilo en 700 gram en was 77 cm nu moet ik 19 februari heen dan is die 14 maand wat zeuren ze nou julian krijg savonds voor die na bed gaat om 8 uur nog een avond papje van bambix zonder dat papje red hij het niet en ik blijf die lekker geven hij eet om 5 uur en dan 8 uur half 9 avond papje trek je eigen er niets van aan jij weet wat goed is voor je kindje en wat niet en julian krijg ook een zetpil hoor een hele als zie ziek is en heel soms 1 als die erg last van zijn kiesjes heeft maar kijk die dingen gaat hun niets aan dus dat vertel ik niet want het is mijn kind en als hij pijn heeft is het echt niet erg om keer zetpil te geven als jij pijn heb wil je toch ook er iets voor nou zo kindje ook
Gewoon je eigen gevoel volgen en laat ze op het cb over zulke dingen maar kletsen. Jij bent zijn moeder, dus jij (en ook je man natuurlijk) weet het het beste! Ik ga er heen omdat het "moet" en vanwege de inentingen en probeer me van de blikken en opmerkingen zo weinig mogelijk aan te trekken. Liefs.
Mijn zoontje is ook 13 maanden. 80 cm en 10,6 kilo Hij was aan de slanke kant zei hier het CB, dus jouw kindje is niet te dik lijkt me. Zijn broekjes zakken ook altijd af, moet ze altijd op de kleinste 'stand' maken met de elastiek.
hoihoi Van die paracetamol en chamodent denk ik ook van dat het cb zeurt....tis er niet voor niets, het is al vervelend genoeg dat het pijnlijk is. Toch? En voorop gesteld, m.i. is je kind echt niet te dik!!! onzin! Maar.... heb je al wel eens geprobeerd zonder papfles? Wil echt niet tegen het zere been schoppen, maar dit kan wel gewoonte worden...zo krijgt mijn neefje van 3 (!!!!) nog steeds een fles mee naar bed EN vlak voor de nacht nog 1, en ze krijgen het er niet meer uit... hier zagen we een kind wat met de avondhap geleidelijk meer ging eten na het minderen en uiteindelijk weglaten van de fles voor het naar bed gaan... Persoonlijk stond het mij al zo tegen, half 6 warme hap, half 7 dikke fles, vandaar dat we het geprobeerd hebben en het ging super...! Echt, laat mij je niets wijsmaken, uiteindelijk doet iedereen toch waar hij/zij zich goed bij voelt en terecht!!! En wat het cb betreft, daar heb ik ook zo mijn mening over, ik hoor hetgeen waar ik iets mee kan, de rest delete ik direct!!
ja maar bekijk het even jou zoontje is wel 6 cm groter he ps julian die krijg om 8 uur een avond papje ja en die gaat dan rond kwart voor 9 na bed en die slaap door tot de volgende morgen 8 uur als ik hem geen papje geef is die snachts wakker
nee inderdaad bedankt voor jullie fijne reacties ook het slapen was niet goed hij slaapt veel te lang!!!!!!! hoe kan dat nou!!! als hij het nodig heeft! ik ga 's nachts niet met een hongerig kindje zitten omdat het cb hem te dik vind worden!! dat weiger ik echt hoor
Je moet het cb niet alles vertellen Hier drinkt dochter nog steeds om een uur of 20:00 uur fles warme melk. Je leest het goed: uit een fles! Dochterlief wil alleen melk drinken uit een fles, uit een beker weigert ze melk te drinken. Je denkt toch niet dat ik dat op het cb heb verteld? Geen idee of ze er commentaar op hebben of niet, maar zo is het in elk geval rustig! Mijn dochter was mat 75cm bijna 9,5 kg, maar meisjes zijn meestal lichter dan jongens. Dus dat is niet eerlijk. Zetpil als hij beroert is van z`n kiezen, lijkt mij prima. Om ze prefentief vol te stoppen vind ik iets anders, maar als hij er last van had. Raar van het cb.
Moet je ook zeker niet doen hoor,hij is niet te dik, na een jaar, of wat langer zul je merken dat de kleine niet meer 's nachts wakker wordt vand e honger, al heeft ie de hele dag niets gegeten, het heeft geen grote invloed meer...
Ja maar Roy is (volgens het CB) aan de slanke kant. Dus 6 cm groter en een halve kilo zwaarder (op die kleine aantallen scheelt het dan niet zo veel, dus kan haar kindje nooit dik zijn
Mijn meisje hier is 8500 gram en 65 cm.. Wel iets te zwaar in verhouding tot haar lengte, maar CB zegt dat dat wel goed komt als ze gaat kruipen en lopen! Ze noemen het daar Hollands Welvaren.. Ik zeg ook niet alles tegen het CB, bijvoorbeeld dat ze regelmatig op 5 flessen van 210+7 zit..
ah nee tuurlijk niet julian was bij 11 maanden dus 75 cm en 10kilo en 580 gram en dat was mooi op gewicht
Je moet ind niet alles vertellen op het CB. En wat ze aan onzin zeggen het ene oor erin en het andere oor tien keer zo hard er weer uit. Jij kent je kindje het beste en als je kind baat heeft bij een paracetemol moet jij hem dat lekker geven. En straks als je kleintje gaat lopen dan gaat dat dikkere er ook wel af. Wij komen al niet eens meer bij de arts van het CB. Alleen nog voor de prikken. Stom gezeur ook altijd. Mijn kereltjes zijn nu 16 maanden en krijgen ook nog een heerlijke fles met een pyamapapje.... En zolang zij die willen hebben krijgen ze die ook nog gewoon.
@loesjej helemaal niet tegen het zere been. tips e.d zijn altijd van harte welkom ik heb het al wel eens geprobeerd maar dan wordt hij 's nachts wel wakker. en inderdaad preventief volstoppen doe ik natuurlijk niet maar bij verhoging en pijn geef ik gewoon wat. en ik heb nog nooit gehoord dat wanner een kindje een paar dagen achter elkaar langer slaapt dan wat je van hem/haar gewend bent dat dat slecht is, vind jullie reacties erg fijn! bedankt!
Mijn mannetje ( 15 maanden) krijgt ook nog een fles met warme melk voor het slapen gaan, hij vindt het heerlijk ( en mama ook echt een momentje voor ons) Als ze er geen zin meer in hebben geven ze dat zelf wel aan.... En over dat te zwaar, dat vind ik echt heel raar.... Het is geen consultatie buro maar een CONSTERNATIE buro.... Ze zeggen allemaal wat anders, er zit geen vaste lijn in...
Mijn kindjes slapen 14 uren per nacht, en overdag nog eens 2.5 uur. Pffff wat zou mijn CB wel niet zeggen dan haha. Slapen is toch goed voor die kleintjes???
die van mij is 10 maanden 74 cm en 11 kilo en hij is niet te dik volgens de ka. Ben al heel lang niet meer naar het cb geweest. GEwoon lekker laten lullen hoor. Als mijn zoontje last heeft van doorkomende tanden geef ik hem ook een zetpil hoor..... Niet naar luisteren. Je eigen hart volgen want je doet het gewoon goed
Ja hier nog eentje, ook 14 uur per nacht (als hij niet naar het KDV gaat) en overdag ook nog eens 2 tot 3 uur. Moet hem echt wakker maken als hij er om 7.00 uur uit moet en dan krijg ik me toch lelijke blik van hem . Mama, hoe durf je mij op dit tijdstip wakker te maken! Gewoon lekker je eigen gevoel volgen! Is nog altijd het beste!
De ene slaapt meer dan de ander, zo krijg je gemiddelden alleen op het cb begrijpen ze dat niet altijd! Mijn dochter slaapt ook meer als ze bijv verkouden is.
Laat ze maar kletsen op dat CB. Ik ben toevallig vanmorgen nog op het CB geweest bij de arts en ik praat er helemaal niet over wat ik haar te eten geef en hoe ik het verder allemaal doe. Ik antwoord alleen op de vragen over haar ontwikkeling en over het algemeen volg ik verder gewoon m'n eigen gevoel. Ik ga eigenlijk voornamelijk voor het wegen en meten en de inentingen. En als ik eventueel ergens advies over wil dan vraag ik daar naar, maar meestal kijk ik ook op internet als ik echt ergens iets over wil weten. Ik heb meestal nog meer aan de adviezen hier van andere moeders dan aan de adviezen van het CB. Noelle was trouwens met 11 maanden al 10 kilo en 820 gram bij een lengte van 74 cm en vanmorgen woog ze, nu ze ruim 14 maanden is, 11 kilo en 730 gram bij een lengte van 80 cm. Ik heb nog nooit opmerkingen gehad dat ze te dik zou zijn. Wij vonden haar juist zelf altijd wel wat aan de stevige kant, maar op het CB werd toen gezegd dat ze gewoon prima haar groeilijn volgt. Verder krijgt Noelle ook nog steeds lekker 's morgens na het ontbijt en 's avonds voor het naar bed gaan een fles en volgens mij kan dat prima. Ik doe haar het liefst met een goed gevulde buik naar bed, zodat ze lekker kan slapen.