Hoi dames, Moet het even kwijt hoor. We hebben een prachtige dochter van 22 maanden. Ze had tot voor een maand of 2 terug een mooi volle bos krullen. Helaas had ze de gewoonte bij het duimen en haartje om dr duim te draaien. Met als gevolg dat ze hele bossen haar met geweld uit d'r hoofd trok en dus gigantische kale plekken kreeg. Na veel getwijfel hebben we dus besloten d'r hoofd te scheren. Nou begrijp ik wel dat een meisje met een kaal hoofd gauw aangezien kan worden voor een jongen, maar toch zeker niet als ze een jurkje, of roze bloemige kleding draagt? aan het begin negeerde ik het, maar vind het nu wel vervelend word als zelfs de vk tegen me op en top girlie gekleedde dochter zegt: och, wat een leuk ventje!! :x Ik vind dr ook echt wel een meisjes gezichtje hebben! Sorry voor mn gezeur hoor.. maar ben het nu wel een beetje zat.. pff.
nou vind het wel echt een meiden gezicht hoor en dat met die kleding heb ik ook wel eens. echt van die stoere jongenskleding heeft ie dan aan, en dan vragen mensen of het een jongen of een meisje is
wat een mooie bos haar had ze zeg! kale plekken groeien toch wel weer aan? maar ik vind haar wel echt een meisjes gezichtje hebben hoor!
Wat een mooi meisje. Maar waarom heb je het afgeschoren ze krijg het nooit meer zo mooi terug zo zonden. Snap wel je beweegredenen hoor. En ook met dat haarbandje in kan ik zien dat het een meisje is echt een meisje ze heeft meisjes ogen. echt mooi meisje Had er denk alleen een andere oplossing voor gezocht, een hoofdoekje of iets of s nachts goed met elastiekjes vast maken dat soort dingen en als ze er aan zat even steeds zeggen dat het niet kan mag.
Wat een schatje zeg!!! Maar waarom hebben jullie haar niet 'gewoon' kort geknipt? Overigens vind ik haar een echte meid. Ik weet niet hoe het zit als ze geen strikje om heeft. En, mensen letten echt niet op hoor. Wij waren laatst op een verjaardag, en mijn man had onze dochter in een jurk en met 2 staartjes vast, en toen nog vroeg iemand hem of het een meisje of een jongen was... Tja...
Klopt, zo dachten we eerst ook.. Hebben het lang aangekeken, maar de gewoonte werd steeds heftiger.. Dus we hebben het puur gedaan om die gewoonte af te leren. Het zag er naar uit dat dat niet vanzelf zou gaan ( zoals andere kindjes vaak een doekje of een tut hebben bij het duimen.. dat duurt ook vaak jaaaaren ).
Bedankt voor de reacties meiden. Inmiddels komen de krullen langzaam terug, weer net zo mooi als eerst gelukkig! ( geloof zelf absoluut niet het verhaal dat scheren invloed heeft op haargroei ). Als antwoord op de vraag waarom we het echt geschoren hebben: Zoals we onze dochter kennen, zagen we dat als de enige oplossing. Haren 'snachts vastmaken geprobeerd maar dan kon ze niet lekker slapen. voor overdag maakte het niks uit, want het probleem was echt de nacht. overdag duimt ze nooit echt. Ik ben blij met jullie reacties. Ik kon me al niet voorstellen dat ze echt op een jongen lijkt nu... wat raar dat mensen niet opletten. Maar er zijn dus meerdere mensen die dat ervaren. Zo zijn dr haren nu, dus ben blij dat het weer aangroeit. Ze heeft pas een fase gehaddat ze met geweld mijn haren uit mn hoofd probeerde te trekken als ik dr een weltrusten kus geef, maar heb overdreven Bah bah., ieel.. gezegd. Dat help wel.. ze denkt nu dat haren echt smerig zijn. Enige nadeel is dat ze nu iedereen met haar even verteld dat ze 'bah' zijn .
Wat een prachtig overduidelijk meisje, ook met kort koppie! (zelfs nog meisjesachtiger vind ik zelf). Mensen zijn soms gewoon stom, ze kijken niet, zijn niet echt geïnteresseerd en lullen maar wat. Soms he? Laat je niet gek maken hoor! @Pnirmal: natuurlijk groeit haar haar weer terug, afscheren of kort knippen bevordert juist vaak de haargroei...
Ooh, oorbelletjes hou ik niet zo van trouwens. En vind het zonde en gemeen om gaatjes in m'n dochter te prikken ( jaja, ik kan wat overdrijven, maar zo voelt dat ).
Wat een schatje hoor! En wat knap dat ze dat bandje gewoon toelaat op haar hoofd. Die zou hier binnen 2 tellen op de grond liggen. Mijn ene dochter heeft veel langer haar dan de ander, maar ze ziet toch jongensachtiger uit. Ze laat helemaal niks in haar haren, en gebruikt die als een theedoek. Echt verschrikkelijk soms
Aahh haha, wat typisch he, dat dat zo per kindje verschillen kan!! Je andere dochter laat dus wel elastiekjes enzo in toch? dat was hier juist weer een drama toen ze nog langer haar had. Joënna moest er eerst ook niks van weten. ze denkt nu dat het hoort bij het naar buiten gaan. Dus schoenen aan, jas aan en... haarband in.. Net als dat ze een muts op moest toen het koud was buiten. Binnen doet ze hem meestal dus wel af als ook de schoenen en jas uit gaan haha.
Wauw wat een beauty is het Die ogen en dat tintje prachtig hoor. Heel erg jammer dat je haar haar eraf hebt moeten laten scheren Ze had zo'n mooi haar. Kan me voorstellen dat je je er ook over ergerd meis. Maar kan je zeggen ze is prachtig!!
Nou, hopelijk werkt het Ik zeg altijd gewoon: zoo, sokken aan, schoenen aan, waar is je jas? jas aan.. en het haarbandje in, en nu kunnen we gaan !
aawwwh wat een prachtig meisje!! en duidelijk geen jongens gezichtje hoor! maar idd sommige mensen lijken wel blind!!! zo was ik laatst met mijn dochter in de kruidvat, haarbandje in, knalroze deken over haar heen en nóg vroeg iemand...en is het een meisje of een jongen? ik denk dat ze dacht dat ik geen nederlands sprak want ik keer haar stomverbaasd aan.
Dat is echt een fabeltje hoor. Je haarkleur, dikte, haargroei enz. ligt vast in je genen. Afknippen of scheren bevordert niet de haargroei, was het maar waar.
Zo kregen wij de opmerking van een buurvrouw (drie huizen verderop): Goh, t is ook een echte meid he... Nou heb ik geregeld contact met haar dochter en die heeft haar moeder dr ff op aan gesproken. Zeker omdat ze ook een geboortekaartje heeft gehad. @TS: ik vind haar duidelijk een meid hoor. Die VK heeft gewoon een bord voor dr kop. Net als die buurvrouw van mij.