Vanmorgen toen ik bij mijn dochter ging kijken ben ik zo geschrokken! Ik had haar zoals altijd stevig ingebakerd in de swaddle me, maar ze had haar armen naar boven weten te wurmen, en ze lang met haar arm precies op haar neus en mond! Haar arm kon geen kant op, en ze kreeg zowat geen lucht! Ik ben me echt kapot geschrokken en gooi dat ding meteen weg! Echt levensgevaarlijk. Gister lag ze ook al een beetje vreemd, maar toen dacht ik nog dat ik hem gewoon niet zo goed aan had gedaan. Daar heb ik gisteren extra op gelet, maar ze is er gewoon te sterk voor geworden denk ik. Maar mijn god, je moet er toch niet aan denken... Dus als je ook zo'n ding hebt, wees gewaarschuwd...
Hier hebben we dat probleem niet gehad met de swaddle me en toch aardig vaak gebruikt. Wel dat het klittenband loslaat en de beentjes er dus telkens uit geschopt werden. Sindsdien hebben we hem verkeerd om ingebakerd en dat ging prima.
Veel gebruikt, nooit problemen gehad. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent! De truc is om bij het inbakeren erop te letten dat de armen helemaal gestrekt zijn anders kunnen ze ze eruit wurmen. Ik hoop voor je dat ze een slaapzakje ook ok vindt!
Ik heb ook 2 van de swaddles gebruikt, de fleece en de katoenen. De katoenen was wat minder, daar wurmde mijn ventje zich steeds uit. Fleece zat wat steviger maar is ook niet te doen met dit weer. Gelukkig is ie nu tevreden in zijn slaapzakje sinds kort. In het begin had ik daar de armsgaten van dicht gestikt. Maar dat is nu gelukkig niet meer nodig. Gelukkig is het goed afgelpen Roze78. Kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent
Pff kan me voorstellen dat je geschrokken was! Hier ook nooit problemen gehad met de swaddle me (gelukkig)
Hier ook veel gebruikt! nooit problemen gehad....pff kan mij wel voorstellen dat je geschrokken bent!
ik heb de swaddle me zelf ook gebruikt, nooit problemen mee gehad. ik vind de bakerzak levensgevaarlijk, daar heeft ons zoontje hele gevaarlijke dingen mee gedaan. gebruik dat ding nooit meer (dus ik raad je niet aan die als alternatief voor de swaddle me te gebruiken)
Nou, ik baker nu niet meer in, maar dat is wel afzien hoor... Ze sliep zo lekker door tot half negen 's morgens, maar nu is het weer ouderwets 5 uur... Maarja, haar veiligheid gaat voor alles, dus moet ik mijn nest maar uit. Maar leuk is het niet. Hopelijk is dat een kwestie van wennen en gaat ze straks wel weer langer slapen. Want ze kan het dus wel. @ Jalea, eng he, als je dat ziet? Pfff, ik ben zo dankbaar dat ik er op tijd bij was! Ik ben nu gewoon aan de slaapzak. Hopelijk wel veilig...
Jalea, was dat trouwens de puckababy die jij gebruikte, of een andere? Ik twijfel namelijk om de puckababy aan te schaffen.
ik zie zojuist dat de bakerzak precies hetzelfde is als de puckababy (misschien hebben ze de naam veranderd?), ik vind het echt levensgevaarlijk. ik heb hem precies gebruikt zoals het hoort, oprollen en een knoop erin onder de voetjes. wat mijn zoontje deed was het volgende: zijn beentjes heel hoog optrekken (in de hurkstand zegmaar), hierdoor komt er een overschot aan stof, en dan ging hij met zijn armpjes naar zijn hoofd, en doordat zijn handjes er immers niet uit kunnen, had hij zijn halve gezicht onder dat stuk stof! en zo viel hij in slaap, met zijn gezicht half weggezakt in de stof. echt levensgevaarlijk, ik zou ook niet weten wat ik beter had kunnen doen dan hoe ik hem gebruikte. misschien is mijn zoontje een uitzondering om met enorm opgetrokken benen in slaap te vallen oid, maar als ze dat doen..... *eng*
Ja dat is inderdaad levensgevaarlijk! Dat wordt 'm ook niet dus. Gelukkig was jij er ook op tijd bij. Ze heeft vanmorgen tot half zeven geslapen, het lijkt wel langer te worden dus! Ik heb haar wel heel strak ingestopt, het handdoeken aan de zijkant, dat had ik van iemand gelezen op het forum. Dat hielp denk ik wel. Maar inbakeren nooit meer voor mij!
Jeetje dat was echt schrikken! Ik heb dat ook een keer met de swaddle me meegemaakt. Het klitteband liet vrij snel los en de armpjes kwamen er steeds uit. Wij zijn toen over gegaan op de Pacco en deze is ons heel goed bevallen. Goede kwaliteit klitteband en ze wrikken zich niet gauw los. De Puckababy is hier een miskoop geweest. Wij hadden de kleinste. Wij zijn een tijdje geleden gestopt met inbakeren en hebben een koeka slaapzak gekocht van badstof. Deze is best dik en op zich ging dat vrij snel goed. Alleen nu het zo warm is, is ie weer te dik. Dus vanochtend maar een zomerslaapzakje besteld op www.ikkelief.nl Dit zijn flanellen slaapzakjes met lange mouw. Kijken hoe dat bevalt. Succes! Groetjes, Henriet
Ik heb ook zo´n dunne slaapzak van Ikkelief, maar die is helaas nog veel te groot. Die maten zijn zo raar, ze heeft 62, maar deze past echt nog lang niet (heb de small, komt overeen met 62). Nu gebruik ik een Hema slaapzakje, de kleinste maat past haar goed. Alleen heeft die geen mouwen jammer genoeg en is hij nu veel te warm (is badstof). Ik heb haar nu in een romper en dat gaat nu wel goed. Alhoewel ze wel af en toe wakker wordt, maar dat komt omdat de buren zo achterlijk hard aan het schreeuwen en stampen zijn door die voetbal...
HIer ook lawaai van de buren, vreselijk! Ik kijk naar Sex in the City ben geen voetballiefhebber. Als het goed is krijg ik het slaapzakje van Ikkelief morgen. Elise heeft nu maat 68, hopelijk past ze erin (ze is net 6 maanden oud). Ik heb haar nu ook niet in de dikke slaapzak. Ze heeft alleen een dun pyamajasje aan met een slaapzakje zonder mouwen (ook kleinste maatje) en het gaat best wel goed!
Ja, denk wel dat ´ie past dan hoor. Hier is ´ie een ruime maat te groot. Maar mijn meis is pas drie maanden. Ze heeft aardig door het lawaai heengeslapen, ze is drie keer een klein beetje wakker geworden. Snel speentje erin en toen sliep ze weer. Maar later sliep ze dieper, en toen sliep ze erdoorheen. Ik sta er echt van te kijken. Het was net een volle kroeg hiernaast...! Maar blijkbaar kan je er een bom naast laten vallen als ze diep slaapt. Handig om te weten, hoef ik niet zo stil te doen ´s avonds. Nooit eerder uitgeprobeerd. Succes met je slaapzak!
Mijn dochter is ook te sterk voor de 'swaddle me' en ik gebruik sinds kort de 'Snug&Tug'. Dit is een vergelijkbaar product maar met 2 grote stukken klitteband dus die krijgt ze echt niet los. Het is verkrijgbaar bij www.ikbenmama.nl
Vandaag is het slaapzakje bezorgd. Hij past prima! Mouwtjes moet ik nog 1x omslaan. En ze sliep in 1x.....Ongelooflijk!
Wat goed! Hopelijk slaapt ze ook lekker lang door... Het is nu gelukkig ook niet meer zo warm. En de rust is wedergekeerd, haha! Welterusten vannacht!
ik heb ergens gelezen (weet even niet meer waar) dat de pacco doek de enige goedgekeurde inbakerdoek is.