Ik moet dit echt even kwijt. In ons gezin heerst al zo'n anderhalve week een hardnekkige buikgriep. Onze oudste twee van 8 en 7 jaar hebben het gehad en wijzelf ook. Alleen onze jongste van net 1 jaar kreeg er niks van mee, dachten we... Donderdagavond had ze na het eten een dunne luier, verder niks bijzonders. Ze had ook 1 wang knalrood, dus we dachten daar komt weer een tandje. Vrijdagochtend haalde ik haar uit bed en zat echt alles onder de shit om het zo maar even te zeggen. Na een half uur weer alles eronder en zo is dat 8x doorgegaan (en ik maar wassen). Ze wilde niet eten, maar wel een papfles en die heeft ze een aantal keren gehad (kreeg ze toch genoeg binnen, dachten we). Ook dronk ze wel roosvicee uit haar tuitbeker. Ze had geen koorts en gisteren na 16.00 uur was het rustig, geen poepluiers meer en ze ging rustig slapen. Nu is ze meestal vroeg wakker 's ochtends (zo rond 06.30 uur), maar vanmorgen om 07.30 uur hadden we haar nog niet gehoord. Omdat ze de dag daarvoor zo'n nare dag had hebben we haar lekker laten liggen, ze sliep zo lekker. Om 08.15 uur hoorde ik haar huilen en dat klonk een beetje vreemd. Mijn man pakte haar uit haar bedje en legde haar op het aankleedkussen om haar luier te verschonen en weg was ze! Ze was totaal niet meer aanspreekbaar, helemaal in en in wit weggetrokken (over haar hele lijfje), helemaal slap en ook haar temperatuur was 36,2 graden. Nou ik kan je zeggen ik heb nog nooit zo snel de huisartenspost gebeld. Ik kon meteen komen. Ze was ondertussen wel weer een beetje bij. Maar onderweg draaide ze ook steeds haar ogen weer weg. Het was ondanks het vroege tijdstip toch best wel druk bij de HApost, maar ik mocht meteen doorlopen (gelukkig maar). Ik bleek de invallende arts van ons eigen dorp te hebben en daar was ik heel gelukkig mee, want die kent je toch een beetje. Hij zag ook dat ze lang niet goed was en als je haar optilde was ze helemaal slap. Conclusie: uitgedroogd en suf door een buikgriep. Ondanks dat ze dus gewoon dronk! Ze moest meteen ORS hebben en daar knapte ze na een uurtje toch wel wat van op. Ze was weer aanspreekbaar en kreeg weer wat kleur. Ik mocht haar weer mee naar huis nemen maar moet haar goed in de gaten houden. Ze heeft de hele dag door ORS gehad in kleine beetjes en een paar hapjes van haar fruithapje. Warm eten of brood ging er niet in, maar een papfles vanavond wel. Nu heeft ze vandaag toch weer 2 hele dunne poepluiers gehad, dus over is het nog niet, als dat te lang duurt moet ik maandag toch weer terugkomen bij de huisarts. Ze slaapt nu, maar ik kan het niet laten om toch ieder half uur even bij haar te kijken en even voelen of ze nog wel warm is en niet helemaa slap. Gelukkig heb ik nu ORS in huis, dus mocht ze weer suf zijn kan ik haar dat geven. Ik ben niet zo'n moeder die heel snel in paniek is, maar ik had het hier toch wel even moeilijk mee om te zien. Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het echt even kwijt. En dames: let op je moederinstinct, dat klopt 99 % van de tijd echt wel. gr. Naja
Jemig zeg, dat zal inderdaad flink schrikken zijn geweest! Goed van je dat je zo snel actie hebt ondernomen Nu heel veel beterschap
Jeetje wat een verhaal , wat zullen jullie geschrokken zijn zeg Heel veel sterkte voor jullie allemaal, en dat ze maar snel weer opknapt
Ow meid, wat afschuwelijk.. Wat kan je dan schrikken zeg.. Je hebt snel en goed gehandeld.. Petje af hoor meid! Hoop dat het gauw weer beter gaat met je kleine.. Liefs Faith
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Het was inderdaad erg schrikken en vooral omdat ze gewoon dronk en ook best een stevig meisjes is verwacht je dit niet. Maar ik had meteen door dat het vanmorgen toch echt foute boel was. Mijn man ging zowat van zijn stokje van schrik, maar ik kon gelukkig mijn hoofd erbij houden. liefs Naja
jeetje dat was schrikken zeg! hopenlijk voelt ze zich gauw weer beter en is de diarree over... als ik nog een tip mag geven; het vocht van gekookte rijst geven dat werkt tegen diarree (wordt de ontlasting dikker van) bij ons hielp dat meteen de volgende dag al.. en als ze wat eten wilt; gekookte worteltjes (werkt ook stoppend) Beterschap voor je kleine uk
ik ga gelijk bij mijn kleine meid kijken, die heeft al twee dagen zeker tweemaal daags een flinke diaree luier.... ook kwijlt ze erg veel, dus het kunnen tandjes zijn... Maar toch! Goed dat het weer beter gaat met de kleine. Hopenlijk zijn jullie snel over de schrik heen.
[quote ]Nikki81 jeetje dat was schrikken zeg! hopenlijk voelt ze zich gauw weer beter en is de diarree over... als ik nog een tip mag geven; het vocht van gekookte rijst geven dat werkt tegen diarree (wordt de ontlasting dikker van) bij ons hielp dat meteen de volgende dag al.. en als ze wat eten wilt; gekookte worteltjes (werkt ook stoppend) Beterschap voor je kleine uk[/quote] Bedankt voor je tip, dat wist ik nog niet. Ik weet wel van bananen dat die opstoppend werken, maar die wil ze niet hebben. gr. Naja
Hallo allemaal, Nou vanmorgen om 06.15 hoorden we haar al zingen en papa en mama zeggen. Normaal gesproken zijn we niet zo blij op zondag zo vroeg, maar ik kon nu wel een gat in de lucht springen dat ze zoveel "herrie" maakte. Heerlijk om dat weer te horen. Je kunt nog wel aan haar merken dat ze nog heel moe is en ze wil ook nog geen brood, maar we hebben het idee dat het de goede kant op gaat. Gelukkig maar want onze middelste is vandaag ook nog eens jarig. gr. Naja
Vreselijk als je zoiets meemaakt met je kindje..Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter.. Dit is trouwens wel 1 van de redenen dat ik altijd een voorraadje ORS in huis heb. Als een klein kind diarree heeft, dan kan het binnen 24 uur uitgedroogd zijn. Zodra er hier 2 flinke diarreeluiers achter elkaar komen, dan wordt de ORS uit de kast getrokken..Gelukkig nog maar 1x nodig geweest, maar door het snelle toedienen gelukkig geen uitdrogingsverschijnselen gehad..
Pfoeh, wat een naar verhaal en wat moeten jullie geschrokken zijn zeg! De angst van elke ouder... Gelukkig is je kindje weer lekker druk! Ik heb ook altijd ors in huis. Onze dochter kreeg, toen ze pas 4 maanden oud was, diarree die een maand aangehouden heeft! Ik vond het doodeng, want alles wat erin ging, kwam er regelrecht weer uit. Ze kreeg heeeeel veel extra vocht en ze dronk ook alles op! We hebben haar wel regelmatig laten controleren bij de huisarts en de huisartsenpost. Toen ze op een gegeven moment ook enorm begon te braken kregen we ook een medicijn om het braken te stoppen. De diarree kun je echt niet stoppen als je kindje een virus (of 2) te pakken heeft. Ik schrik er van als ik hoor hoe snel jouw dochtertje uitdroogde, dan hebben wij nog 'geluk' gehad! fijn dat het over is! Blijf alert en schrik niet als ze nu en dan nog een dunne luier heeft. Het herstel duurt altijd even. En inderdaad, je intuitie is goud waard. Amber
Jeetje dan schrik je je inderdaad wezeloos! Is die buikgriep bij jullie zo hardnekkig joh! Hopelijk is ze er snel vanaf! Je kindje kan er goed ziek van zijn. Lieve heeft het 2x achter elkaar gehad en was beide keren flink ziek! Beterschap voor je kleine!