al 10dgn geen poepluier na groentehapje.. help!

Discussion in 'Voeding' started by Beeps, May 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    wij zijn vorige week begonnen met groentehapje op advies van het cb.

meneer vindt het zalig, maar hij heeft tot op de dag van vandaag niet gepoept! vandaag is hij heel huilerig, winderig en je ziet hem persen maar er gebeurd niets, volgens mij heeft hij onwijze buikpijn.

ik heb hem al wat druppeltjes uit een mandarijntje gegeven (schijnt laxerend te werken) maar ook dat helpt niet..

heeft iemand tips zodat onze kleine verstopte vent kan poepen?

alvast bedankt

groetjes, van een radeloze mama

2. juffie roos

juffie roos Bekend lid

Oct 8, 2010
    959
    1
    18
    sowieso maar even stoppen met de groente lijkt mij.
    Wat was de reden dat je zo vroeg hiermee moest beginnen?
    Misschien lactulose (op aanraden van de HA), maar hier was dat geen succes!
    succes!

3. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    hij heeft gister en vandaag al geen groente meer gehad, maar dat zet ook niets in werking helaas.

Ik mocht beginnen omdat hij er volgens cb erg behoefte aan had, omdat hij alles in zn mond stopt wat er voorbij komt.. ik ga maar weer stoppen dan..

ik zal morgenochtend het cb weer even bellen, dank je wel iig!

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Geef je kv? Even wat extra water erin doen helpt hier goed.
    10 cc per fles meer ongeveer.

5. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    nee ik geef volledige borstvoeding..

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

MIjn god, wat een opmerking van het cb ;). Echt, alle kindjes stoppen alles in hun mond. Zo ontdekken ze de wereld en dat heeft helemaal niks te maken met het "toe zijn" aan vaste voeding. Slecht advies dus!

On-topic: Ik zou zsm contact opnemen met je ha, want 10 dagen al niet gepoept is echt veel te lang!

En de eerst komende maanden nog maar even wachten met bijvoeding, hij is er overduidelijk nog niet aan toe...

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Wat een belachelijk advies van het CB... sorry hoor!
    Ik zou voorlopig maar even stoppen met de groente morgen iets halen bij de apotheek ofzo wat laxerend werkt. Succes met je mannetje. Hopelijk is hij snel van zijn ontlasting af :(

8. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad

Vind je conclusie nogal voorbarig, dat hij er dus nog niet aan toe is. Alle kindjes raken wel eens verstopt.

Beeps, ik vind het advies niet per definitie slecht (hoewel alles in zijn mond stoppen niet direct reden zou moeten zijn om dit te adviseren). Ze zullen vast meer redenen hebben gehad om groenten te adviseren. Ik weet dat er mensen zijn die vinden dat je kindje nog te jong is maar elk kindje is anders.

Bel morgen even voor advies naar HA of CB, ik vind 10 dagen ook erg lang. Misschien niet direct elke dag groenten geven, of wat afwisselen met fruit?

Succes ermee!

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou het lijkt mij toch echt overduidelijk dat als hij ná het starten met groente ineens niet meer poept dat dat de oorzaak is. Feit is gewoon dat de darmen met 4 maanden nog niet volledig ontwikkelt en klaar voor bijvoeding zijn.

De enige andere reden die ik kan bedenken om zo vroeg al met bijvoeding te beginnen is als een kindje aan de max van flesvoeding zit, al voeding voor hongerige kindjes krijgt en dan nog honger heeft. Wat in dit geval allemaal niet aan de orde is, aangezien het zoontje van TS bv krijgt...

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Poept je kindje normaal elke dag? Bij BV mag je natuurlijk eens in de week tot eens in de 10 dagen poepen, maar als het heel erg afwijkt van zijn patroon is er zowizo iets aan de hand. Zijn er misschien bepaalde middelen die jij kan eten om via je melk te laxeren?! Misschien zelfs een thee ofzo? Zijn buikje masseren, soms helpt het als je een thermometer met vaseline inbrengt, dat kan net de prikkel zijn om hem te helpen. Je kan het altijd proberen en anders morgen naar de apotheek voor een micro laxje voor babies.

11. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    bedankt voor jullie adviezen.

voordat ik aan de groentehapjes begon was het nogal wisselend, soms elke luier een poepluier, soms een paar dagen niet.. maar dat kon volgens cb geen kwaad zolang hij maar wel plasluiers had.

Vandaar dat ik ook niet gelijk in paniek raakte, maar nu duurt het toch wel erg lang en merk ik dat hij er last van heeft.

Ik heb dat advies met de thermometer geprobeerd, maar werkt niet.

Morgen vroeg ga ik gelijk het cb bellen, en de hapjes laten we voorlopig even staan!

nogmaals bedankt voor de adviezen!

12. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    het cb hier is ook echt niet goed.

een arts aldaar zei dat ik na de eerste inentingen met de kleine mocht gaan zwemmen. paar weken later zegt ze tegen mn buurvrouw dat ze tot na de 3de inentingen moet wachten!

vreemde snuiters, die geiten wollen sokken...

13. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ik vind 4 maanden ook vroeg om met groente te beginnen, maar da's een ander discussie.

Mijn kleine vent stopt ook alles in zijn mond, maar dat doen alle kindjes. Hoop dat je kleine snel weer poept, zielig als het vast zit.

Misschien kun je proberen om te masseren? Toen mijn zoontje een paar maanden geleden veel kramp had, ging ik met olijfolie zijn buikje lekker masseren, tegen de klok in. Na een paar minuten hoorde je het lekker lopen : )

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Gewoon extra aanleggen (extra vet en vocht) en probiotica geven tot 10 dagen niet poepen is veel, maar kan wel gewoon bij bv.

Hier ook weer meer last van krampen na het beginnen vam bijvoeding (6,5 maand) ben toen ook even gestopt en heb het weer opgepakt.

Kindjes stoppen rond 4 maanden alles in hun mond, dat hoort bij hun ontwikkeling, zo tasten ze de dingen af en heeft niks met honger te maken.

15. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    als onze dochter verstopt is, gebruik ik kindicol van vsm en dat werkt hier goed..

16. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,260
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Mijn. Roer zat vroeger ook vaak verstopt. Ik weet dat mijn moeder dan vaak een beetje zeep inbracht. Net zoals de tip met de vasaline, zeg maar. Alleen werkte vasaline volgens mijn moeder ( in ieder geval bij mijn broer) niet goed en zeep wel. Ze haalde gewoon de punt van de thermometer goed langs een nat zeepblokje en bracht dat in. Eventueel na een half uurtje nog eens. Meestal kwam het er dan snel uit.
    Maar dat was wel voor kv-poep, dat kunnen echt harde keutels zijn begreep ik. Bij bv zou je dat, zelfs na het starten met bv, niet gelijk verwachten.

Hoewel... Als die massa al 10 dagen in zijn darmpjes zit, zal er best al wel wat vocht uit zijn.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Met een thermometer poeren vind ik echt not done! Je kan die darmwand ernstig beschadigen!
    Bij verstopping is het eerste advies: meer vet, meer vocht, meer vezels. Vezels zal niet lukken, maar extra borstvoeding wel! Geef maar even heel veel en dan vooral vette achtermelk; zeker weten dat het dan los komt!

Buikmassage kan ook; met 2 vingers met de klok mee ronde de navel.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder

Ik bedoelde absoluut niet poeren! Ik bedoelde met vaseline op de punt even inbrengen!
    Even ter verduidelijking.

@ TS: Hoe is het nu met je zoontje?

19. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Roeren, nee. Thermometer inbrengen en voorzichtig een heel klein beetje bewegen is niet erg. Alleen als je dit te vaak doet, worden de darmen lui en kan je kindje uiteindelijk alleen maar met thermometer poepen. Voor een keer is niet erg, zolang je maar voorzichtig bent! En evt. de thermometer met zeep/olie insmeren, zodat de ontlasting wat makkelijker glijdt. Zo was het advies van mijn vk.

Bij bv: zelf thee drinken voor de goede stoelgang. Zonnatura heeft deze thee. Je kunt ook venkelthee drinken (bij veel krampjes werkt dit goed, is mijn mening) of roosvicee laxo. Let wel, dit werkt voor jou harder laxerend dan voor je kindje.

En zeker weten eerst de huisarts raadplegen voordat je met allerlei huismiddeltjes begint! Misschien kan hij iets voor je betekenen.

20. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Dat valt wel wat mee hoor, dat poeren. Mijn dochter heeft het eerste half jaar niet zelf gepoept. Wij moesten haar altijd helpen met massage en idd met 2 vingers met de klok mee. Wij hebben het eerste half jaar haar altijd moeten helpen. Met microlax (niet teveel), thermometertje met veel vasaline of met een maagsonde in de anus. Dit hebben wij meegekregen uit het ziekenhuis en als het echt zo slecht was dan hadden ze dit niet geadviseerd. Dus met eenmalig even voorzichtig met de thermometer incl vasaline in en uit op een rustig tempo kan het echt geen kwaad hoor.
    Maaarrrrrrr het beste is natuurlijk wat jij ook al aangeeft om eerst via voeding de ontlasting op gang te krijgen.
    Succes TS, hopelijk is het snel weer over!! Is niet fijn voor zo'n kleintje! Wij waren ook trouwens met groente begonnen omdat dit volgens de KA beter is voor de darmen dan het zure fruit. Misschien over een maandje weer beginnen en nu even alleen bv geven.

Share This Page