Van rug naar buik; wanneer van buik naar rug?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ammie1984, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Hallo dames,

Mijn dochtertje van 6mnd kan sinds een week van rug naar buik draaien. De afgelopen dagen is ze daar heel erg actief mee bezig. Ze houd het alleen nog niet zo lang vol op haar buik wat inhoud dat we haar na een paar minuten weer terug moeten draaien naar haar rug. Geen probleem, maar na een paar seconden ligt ze alweer op haar buik. Dus we zijn de hele dag lekker bezig ;)

Hoe lang duurde het bij jullie toen ze eenmaal van rug naar buik konden draaien dat ze zelf ook weer terug konden draaien?

2. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    dat is zo verschillend per kind. Mijn mannetje draaide eerst van buik naar rug doet hij al 2weken en sinds een week van rug naar buik. Dus denk dat je hele verschillende reactie's gaat krijgt. Het komt van zelf wel en probeer met der te oefenen.

3. Marloes86

Marloes86 Niet meer actief

Hier met 3 maanden van rug naar buik, en met 5 maanden ook van buik naar rug.

4. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Mijn dochtertje draaide met 5mnd van buik naar rug met moeite. Op de een op de andere dag had ze dat goed door, en de week daarop rolde ze terug. Nu rolt ze de hele kamer door als het aan haar ligt :). Het komt vanzelf ze moeten toch zelf doorkrijgen dat ze het hoofd en arm naar achteren moeten gooien om terug te kunnen rollen.

Je kan het stimuleren door speeltjes te gebruiken en die aan de andere kant te leggen zodat het kindje daar naar toe wil. Verder heb ik mijn dochter vooral op de grond op een kleed haar gang laten gaan, dan hebben ze meer ruimte en ze kijken en volgen je graag. Daardoor keek ze vaak achterom en draaide uiteindelijk zelf volledig mee.

5. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier binnen 2 minuten :(
    We waren al een week aan het oefenen van rug naar buik en ineens kon hij het. Hij draaide meteen verder en lag weer op zijn rug haha
    Moet wel zeggen dat hij dat daarna nooit meer gedaan heeft... maar hij kan het ook nog maar 4 dagen...

Misschien kun je ook oefenen? Ik moet dit ivm fysio doen.
    Terug draaien is armpje goed leggen (naar boven, in kruipstand zeg maar) en met je hand over zijn heup (duim op kontje, rest ervoor) en dan zijn kontje naar de grond duwen. Het lijfje traint dan de draai.

6. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Nooit :)
    Ze kan nu tijgeren, zitten en staan, maar heeft nooit teruggerold.
    Hoogstens een enkele keer per ongeluk.
    Ze kon en kan zich uitstekend op haar buik vermaken, dus zag er denk ik geen noodzaak in. J

7. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Wij hebben dit "probleem" hier ook maar dan andersom, ze kan al heel lang van buik naar rug draaien maar andersom is het heel lastig (volgens ml 2x gebeurt maar ik was er niet bij:p) op d'r rug vindt ze het echt niet leuk dus ik loop ook de hele tijd heen en weer.

T vast vast wel een keer gebeuren.

8. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier met 4 maanden van rug naar buik en pas sinds deze week van buik naar rug haha. Heeft dus 2 maanden tussen gezeten!

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Sinds 2 weken van rug naar buik en nu sinds vandaag ook terug:D

10. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Met 5 maanden kon hij van rug naar buik, en nu sinds een paar dagen ook heel af en toe van buik naar rug. Zit hier dus ruim 1,5 maand tussen.

11. gusto

gusto Niet meer actief

Och dat is zo verschillend per kind.

Mijn dochter deed het pas beide kanten op rond de 7 maanden, mijn zoontje deed het met 3,5 maand al.

12. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Met 6 weken van buik naar rug, met 3/4 maanden 'pas' van rug naar buik.
    Eerder vond ze op haar buik liggen niet leuk, na 4 maanden werd ze juist een buikslaapster.

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Mijn dochter draaide van buik naar rug met twee maanden en van rug naar buik met 4 maanden.

14. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Zoontje kon met 4 maanden van rug naar buik,
    Nu sinds 2 weken pas weer terug. Heeft een hoop frustratie gekost voor zoontje lief en ondergetekende..

Deel Deze Pagina