Hallo dames, Mijn dochtertje van 6mnd kan sinds een week van rug naar buik draaien. De afgelopen dagen is ze daar heel erg actief mee bezig. Ze houd het alleen nog niet zo lang vol op haar buik wat inhoud dat we haar na een paar minuten weer terug moeten draaien naar haar rug. Geen probleem, maar na een paar seconden ligt ze alweer op haar buik. Dus we zijn de hele dag lekker bezig Hoe lang duurde het bij jullie toen ze eenmaal van rug naar buik konden draaien dat ze zelf ook weer terug konden draaien?
dat is zo verschillend per kind. Mijn mannetje draaide eerst van buik naar rug doet hij al 2weken en sinds een week van rug naar buik. Dus denk dat je hele verschillende reactie's gaat krijgt. Het komt van zelf wel en probeer met der te oefenen.
Mijn dochtertje draaide met 5mnd van buik naar rug met moeite. Op de een op de andere dag had ze dat goed door, en de week daarop rolde ze terug. Nu rolt ze de hele kamer door als het aan haar ligt . Het komt vanzelf ze moeten toch zelf doorkrijgen dat ze het hoofd en arm naar achteren moeten gooien om terug te kunnen rollen. Je kan het stimuleren door speeltjes te gebruiken en die aan de andere kant te leggen zodat het kindje daar naar toe wil. Verder heb ik mijn dochter vooral op de grond op een kleed haar gang laten gaan, dan hebben ze meer ruimte en ze kijken en volgen je graag. Daardoor keek ze vaak achterom en draaide uiteindelijk zelf volledig mee.
Hier binnen 2 minuten We waren al een week aan het oefenen van rug naar buik en ineens kon hij het. Hij draaide meteen verder en lag weer op zijn rug haha Moet wel zeggen dat hij dat daarna nooit meer gedaan heeft... maar hij kan het ook nog maar 4 dagen... Misschien kun je ook oefenen? Ik moet dit ivm fysio doen. Terug draaien is armpje goed leggen (naar boven, in kruipstand zeg maar) en met je hand over zijn heup (duim op kontje, rest ervoor) en dan zijn kontje naar de grond duwen. Het lijfje traint dan de draai.
Nooit Ze kan nu tijgeren, zitten en staan, maar heeft nooit teruggerold. Hoogstens een enkele keer per ongeluk. Ze kon en kan zich uitstekend op haar buik vermaken, dus zag er denk ik geen noodzaak in. J
Wij hebben dit "probleem" hier ook maar dan andersom, ze kan al heel lang van buik naar rug draaien maar andersom is het heel lastig (volgens ml 2x gebeurt maar ik was er niet bij) op d'r rug vindt ze het echt niet leuk dus ik loop ook de hele tijd heen en weer. T vast vast wel een keer gebeuren.
Hier met 4 maanden van rug naar buik en pas sinds deze week van buik naar rug haha. Heeft dus 2 maanden tussen gezeten!
Met 5 maanden kon hij van rug naar buik, en nu sinds een paar dagen ook heel af en toe van buik naar rug. Zit hier dus ruim 1,5 maand tussen.
Och dat is zo verschillend per kind. Mijn dochter deed het pas beide kanten op rond de 7 maanden, mijn zoontje deed het met 3,5 maand al.
Met 6 weken van buik naar rug, met 3/4 maanden 'pas' van rug naar buik. Eerder vond ze op haar buik liggen niet leuk, na 4 maanden werd ze juist een buikslaapster.
Zoontje kon met 4 maanden van rug naar buik, Nu sinds 2 weken pas weer terug. Heeft een hoop frustratie gekost voor zoontje lief en ondergetekende..