Dreumes 19 maanden huilt nog steeds zonder tranen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bam, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Ik ga het nu toch eens hier vragen.

Zijn er hier meer kinderen van boven de 1 die zonder tranen huilen?
    L heeft nog nooit tranen gehad! Tuurlijk is ze wel eens overstuur en heeft ze wel eens pijn maar NOOIT komt er 1 traan.
    Ze heeft alleen wel eens een traan door de wind buiten.
    Maar dat is er dan echt maar eentje en dan huilt ze dus niet.
    Ik als moeder zie wel wanneer ze echt huilt en wanneer ze gewoon moppert (of aanstelt)... Net bijvoorbeeld stootte ze heel hard haar oor tegen de tafel. Ze is over het algemeen echt een bikkel al ze valt of zich stoot. Maar dit deed haar echt pijn. Hele oor werd ook rood. Ze was best overstuur. Maar geen 1 traan te bekennen. Toen ging ik er weer even over nadenken en kijken op google of meer kinderen het hebben. Ik kom vragen tegen van moeders met hun kind van 2 maanden die nog zonder tranen huilen. Maar de meeste baby's huilen niet direct de 1e weken met tranen ;) Dus best logisch dat die kinderen nog zonder tranen huilen.
    Kom verhalen tegen dat hun kind alleen tranen heeft als ze echt heeeeel erg overstuur zijn. Maar ook dan heeft L geen traan en ze is natuurlijk best eens overstuur geweest, dat ze helemaal moest na snikken.

Ik kwam ook een verhaal tegen van een volwassen vrouw die er last van heeft en vroeger daarom vaak als aansteller bestempeld werd terwijl ze dan echt pijn of verdriet had. Als ouders zie je wel wanneer je kind zich aanstelt en wanneer niet maar straks op de peuterspeelzaal of school is dat natuurlijk veel moeilijker in te schatten door de juffen/meesters.
    Al is het natuurlijk wel iets wat we gaan benoemen mocht ze dan nog steeds zonder tranen huilen. Ik verwacht de tranen nu gewoon niet meer. Haha

Ze heeft nooit ontstoken oogjes gehad, dus iets mis met haar traanbuisje lijkt mij ook niet. Ooit eens 1 keer bij het consultatiebureau verteld en toen zei de arts alleen maar dat ze dan nog nooit echt pijn heeft gehad... Dat zei ze tijdens de afspraak dat L de vervelendste prikken moest krijgen (weer even niet welk leeftijd dat is) Ze moest natuurlijk erg huilen omdat die 2e prik toen echt wel erg pijn deed. Maar er kwam geen traan hoor ;)

Wie herkent dit?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik herken het niet moet ik zeggen.
    Hier altijd een overvloed aan tranen haha
    Zolang ze geen last heeft van haar ogen/droge ogen ed dan zal het wel bij haar horen.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou daar toch mee naar de HA gaan (dat had ik waarschijnlijk al eerder gedaan zelf). Dat ze geen last heeft van haar ogen zegt toch niks over haar traanbuisjes, ik denk toch dat daar misschien iets dicht zit ofzo. Ik zou er in ieder geval iemand met verstand naar laten kijken.

4. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Het is in ieder geval zeker dat de traanbuisjes niet dicht zitten want dan heb je juist traanogen en ontstoken ogen. Vind het zelf zo raar dat het heel vreemd klinkt voor andere. Voor ons is het zo normaal dat ik er helemaal niet meer aan gedacht had tot ze zich vanmiddag echt pijn deed en erg aan het huilen was (zonder 1 traan)

Ik ga volgende week wel een keertje bellen. Misschien kan de huisarts in ieder geval uitleg geven hoe het zou kunnen komen.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik ken het ook niet.
    Lijkt mij raar...

Deel Deze Pagina