Zo geschrokken....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door taartje, 7 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Pffft moet even van me af schrijven hoor..... Ontzettend geschrokken,
    Begin van de avond heeft ons zoontje van 1 jaar oud een koortsstuip gehad,
    Bah wat is dat eng om te zien, nooit eerder meegemaakt, dus geen flauw idee wat ons overkwam,
    Tijdens het eten zat hij al constant te gapen, en viel bijna in slaap,ik zei nog tegen mijn man, die gaat zo lekker vroeg zijn bedje in,
    Tijdens het verschonen was hij al heel erg rustig, wat hij normaal niet is...
    Dus temperatuur opgenomen 40.1 koorts, dus ik was bezig met hem een zetpil geven, en opeens draaien zijn oogjes helemaal weg, hij trilde en schokte, liet alles lopen, echt heel erg eng, dus ik gillen naar mijn man, hij doet niets meer help, ik in alle Paniek 112 gebeld die er snel waren, hij is in totaal 15 minuten weg geweest, echt naar om te zien, meegenomen naar het ziekenhuis, waar ze geen oorzaak hebben gevonden voor de hoge koorts, hij is nu weer thuis,ligt te slapen,moeten vannacht bij hem slapen,maar dat had ik zowiezo wel gedaan,even het vertrouwen terugwinnen dat het ok met ons ventje gaat....
    Brrrr hoop dit nooit weer mee te maken....

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Kan me voorstellen dat je zo geschrokken bent! Lijkt mij zo enorm eng om mee te maken...En wat je zegt het vertrouwen weer terug krijgen, dat valt ook niet mee.

Veel sterkte met jullie mannetje, hopen dat hij er snel weer bovenop is

3. Kaas

Kaas Bekend lid

6 okt 2011
    526
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gatsie wat eng! Sterkte vannacht!

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, dat is een heel eng gezicht. Mijn oudste zoon heeft het gehad toen hij bijna 3 was. Ik dacht serieus dat hij dood ging :( Heel erg naar om mee te maken!

Mijn jongste broer heeft het ook gehad toen hij een jaar was, zijn motoriek is hierdoor wel aangetast. Je ziet het zo niet aan hem, maar een goede sport- of zwemleraar kan het zien!

Ze zeggen dat het onschuldig is, maar dit is dus niet volledig waar.
    Veel sterkte na de schrik! En veel beterschap voor je zoontje.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Weet hoe het is. Ook meegemaakt bij dochtertje van toen anderhalf. Vreselijk! Wij hebben nu iets in huis, mocht de stuip langer dan een kwartier duren, moeten we dit aan haar geven. Tot nu toe maar 1x meegemaakt, maar wij geven haar ook geen zetpillen oid meer omdat dan de koorts te snel zakt.

6. misa

misa Niet meer actief

Ooh dat lijkt me echt eng..! Kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent. Ik heb het ook gelukkig nog nooit meegemaakt (ook niet in mijn werk met kinderen).
    Sterkte en beterschap!

7. misa

misa Niet meer actief

Heeft te maken met de koorts die te snel stijgt, voor zover ik weet. Zetpillen niet op tijd geven kan zorgen dat de temp te snel stijgt na het uitwerken ervan. Dat is voor zover ik weet het mogelijke gevaar.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Oh wat akelig! Succes vanacht!

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ohh brrrr dat lijkt me zo eng. Iemand van mn pufclub had t laatst ook, toen dacht ik ook al: hoop het nooit mee te maken. Lijkt me echt dat je niet beseft wat je overkomt

Sterkte, hopelijk is hij snel weer de oude

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik kreeg juist het advies (wel 15 jaar geleden, dus kan achterhaald zijn) om bij koorts hoger dan 38 graden elke zoveel uur een zetpil te geven om de koorts laag te houden. En koelen met koude washandjes op het voorhoofd en sokken uit.

11. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Verplaatst naar Baby en Dreumes

12. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Wij hebben ook het advies van het ziekenhuis meegekregen zonet om nu een paracetamol spiegel op te bouwen dus om de paar uur geven,anders kan de koorts weer heel snel oplopen wanneer het uitgewerkt raakt,
    Maar als wij nog geen paracetamol hadden gegeven net voor de koortsstuip dan adviseren ze om dus helemaal geen paracetamol te geven idd om bovenstaande, wanneer paracetamol weer uitwerkt kan de temperatuur evt weer heel hoog oplopen, dus vandaar een spiegel opbouwen, of geen paracetamol!!

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nu je het zo uitlegt heb ik dit advies destijds ook gekregen.
    (was ik alleen vergeten :))

Hoe dan ook: het is echt schrikken, zo'n koortsstuip. Nogmaals sterkte en beterschap!

14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Wat zul je geschrokken zijn....
    Bij kindje collega is dit ook eens gebeurt. Haar werd verteld dat het lichaam zich bij hoge koorts even 'uitschakeld' en weer opstart, dat was dan de koortsstuip.
    Maar lijkt me doodeng. Hopelijk knapt je kindje gauw weer op

15. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Sterkte! Kan me de schrik echt goed voorstellen.

16. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Wat eng! Kan het geloven dat je erg geschrokken ben.
    Hoop dat ik het echt nooit moet meemaken.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Hoe is de nacht verder gegaan? Hebben jullie nog wat kunnen slapen? En hoe is het met je zoontje? Al wat opgeknapt?

18. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Hoi hoi,
    Gelukkig is de nacht goed gegaan, hij heeft met paracetamol nog steeds 38.9 koorts, wel ff de huisarts gebeld, maar gewoon even afwachten, hij drinkt goed, dus dat is het belangrijkste, hij is wel heel erg moe nog, en ook wel rustiger en huileriger dan anders,
    Wij zelf zijn best nog wel ongerust en onzeker, wanneer hij maar even heel rustig is denk je direct,oooow nee, niet weer, we weten met ons verstand echt wel dat het niets ernstigs is,maar het ziet er echt heel naar en angstig uit wanneer je kindje helemaal afwezig op de grond ligt,
    Vannacht laten we de slaapkamer deur van ons en van ons zoontje open, dan kunnen we hem direct horen,
    De angst is er goed ingeslagen, heeft wel even tijd nodig het vertrouwen er weet in te krijgen, maar komt allemaal wel goed!!,
    Bedankt voor alle lieve reacties!! Super fijn!!
    Liefs van taart

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jeetje das schrikken zeg!
    Hoe gaat het nu?
    Hopelijk knapt hij snel op en gebeurd het niet meer.

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat is zeker schrikken!!

Hier helaas heel veel koortsstuipen meegemaakt....

Deel Deze Pagina