Afgelopen vrijdag controle bij de vk gehad en mijn baarmoeder zat toen (24+5 weken) op 1/3 nx. Dat komt overeen met een zwangerschapsduur van 30 weken. Gaat dit ook betekenen dat ik een groot/zwaar kind ga krijgen? Dochter woog 3745 gr. bij een zwangerschapsduur van 41+5 weken. Verder moet ik begin januari de suikertest doen. Ben nagenoeg nog niks aangekomen (+0.1 kg)
Nee, je baarmoeder groeit gewoon sneller omdat het niet je eerste kindje is. Aangezien je dochter een normaal gewicht had, denk ik dat de kans groter is dat dat nu weer zo zal zijn. Mijn eerste zoontje was groot en deze boy nu weer.
Moet zeggen dat de vk ook een groeiecho wil en mijn man was wel heel zwaar bij de geboorte (10 pond) dus daarom vrees ik ook een beetje een grote jongen.
Nee heeft er niks mee te maken. Mijn bm liep 3/4 weken voor waardoor ze dachten dat mijn baby ook (te) groot zou zijn. Maar met de groeiecho's volgt ze precies het gemiddelde. En vanaf vorige week is m'n bm niet meer gegroeid. (heb elke week controle). Hoor ook vaak dat bij een 2e kindje alles veel sneller gaat.
Dat stelt mij wel weer gerust Zal de zwangerschapskaart van onze dochter eens opzoeken, want volgens mij groeide de baarmoeder op een gegeven moment ook niet meer verder.
Nee, mijn baby-to-be loopt volgens de echo's en het voelen van de verloskundige qua groei netjes op schema, terwijl ik vanaf het begin al flink voor lag met de groei van mijn baarmoeder. Dat is bij de 2e vaak voorkomend, aldus de verloskundige. Niets om je zorgen over te maken
Mijn baarmoeder ligt ook al vanaf de twintig weken een aantal weken hoger (eerste kindje). Rond week 28 heb ik hiervoor een extra groei echo gehad, en met 32 weken nog eens. Met 32 weken lag de baarmoeder op 36 weken (hoogte), maar hij schijnt ook erg smal te zijn. Van voor en achter zie je dan ook niks. Hij moet ergens heen . Mijn groei echo's laten zien dat de baby waarschijnlijk iets langer dan gemiddeld wordt, maar niet de zwaarste. Buikje loopt achter gemiddeld. Zelf zijn we ook lang en slank dus dat zou niet heel erg verrassend zijn. Ik ben benieuwd of ze het uiteindelijk op de echo goed ingeschat hebben!
Ik heb ook geen enorme buik en van de achterkant zie je ook niet dat ik zwanger ben. Ach ik denk dat het uiteindelijk wel mee gaat vallen
Mijn buik liep ook steeds ruim 2 weken voor op hoogte, maar ik heb een smalle baarmoeder (staat ook vermeld op mijn zwangerschapskaart). Bij mij is aan de achterkant en aan mij taille, die ik nog steeds heb , niet te zien dat ik zwanger ben. Puur aan de voorkant, vandaar ook het striemenfestijn rondom mijn navel. Dit is mijn eerste kindje en ze loopt qua groei keurig op schema. Ze schatten haar met de geboorte rond de 3300 gram.
Mijn baarmoeder heeft de hoogte en breedte van 40 wkn zwangerschap al sinds de 27e week. Toch is de uk juist klein (onder gemiddeld) ipv te groot. Bij mijn dochter net zo, hele grote bm, maar die woog slechts 2285 gram bij haar geboorte (37+5) Dus nee, het zegt helemaal niks