maar.....je zit thuis....never mind..die discussie gaan we maar niet aan. Hoe denk je er zelf over? Eens een goed gesprek met je vent? Of wil je dit maar gewoon laten gaan. Op die manier geef je hem natuurlijk gewoon toestemming om dit te doen want jij lost het toch wel op. Ik denk, dat het meer dan logisch is dat je voor jezelf op gaat komen! Alsof hij er iets aan heeft dat jij straks oververmoeid of overspannen in bed ligt!
Mijn kids gaan ook niet hoor ik heb gelukkig al opgezegd toen ik werkeloos thuis kwam . (en ja ik heb hem toen nog wel 1 dag weggebracht omdat ik hoogzwanger was en het echt wel even lekker vond 1 dag en hij ook ) Maar ik ga zeker een gesprek met hem aan want dit schiet gewoon niet op hij moet gewoon gaan inzien dat hij niet van mij kan verwachten dat ik alles maar doe of als ik het niet doe het huis een vieze bende word.
Mannen zien gewoon niet wat er allemaal moet gebeuren in huis( uitzonderingen daar gelaten) dat hij moe is geeft al aan dat hij niet lekker in zijn vel zit en geen uitdaging heeft. Ga om de tafel zitten maak een lijstje met de dagelijkse dingen en maak een lijstje met klusjes, waar het huis van opknapt. Hoeft niet veel te kosten kamer uitmestten nutteloze dingen op marktplaats en weer eens een lik verf erdoor heen. Hier helpt het om door te krijgen dat opgeruimd en schoon ook wel heel fijn is en hij heeft gelijk een uitdaging. Moet je daarna wel honderd keer horen hoe goed hij wel niet bezig is geweest, maar dat nemen we voor lief
Dat snap ik gek genoeg dan weer wel ... Als haar man morgen werk heeft en zij heeft de opvang stopgezet ... dan heeft ze geen opvang en kan 1 van de 2 niet meer gaan werken. Daarom niet voltijds, maar ik zou mijn kind (als het financieel kan) er toch niet zomaar afhalen. Al was 't dus maar om zijn plaatsje vrij te houden. Bovendien ben je altijd aan contracten verbonden. Zelfs als je opzegt, kan het nog zijn dat je kind nog een maand of 2 maand moet gaan.
Misschien nu een botte reactie van mij kant maar vind dit echt niet kunnen, hij moet een schop onder z'n kont krijgen van wat is ie dan moe?? Mijn vriend is ongeveer 6 maanden thuis geweest waarvan 5 betaald, had 11 jaar bij bedrijf gewerkt dus dat was de deal en na een maand werkloos te zijn al een nieuwe baan. In die tijd hoefde ik helemaal niks in het huishouden te doen en er stond elke avond eten op de tafel, boodschappen werden gedaan. En ook gewoon solliciteren, dus dat kan gewoon. Werd zelfs sochtends gevraagd schat wil je vanavond sporten sms dan even als je weggaat dan zorg ik dat het eten meteen klaar staat. En als ie naar zijn hbo deeltijd ging stond er ook altijd een prakje klaar voor me. Nu we allebei weer fulltime werken is het wel ff afkicken moet ik zeggen) Dus denk dat je even een hartig woordje met hem moet spreken, want echt 50 uur maken en dan ook nog het halve huishouden terwijl hij thuis zit, no way. Als je nou allebei werkt is het wat anders.