Verkoudheid bij kater al dagen over, oogje blijft tranen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Ytest, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hoi,

Onze kater is een weekje terug verkouden geweest, veel niesen, maat dit is inmiddels aantal dagen over..

Toch blijft een oogje tranen.. Oogje is niet dik, niet rood, geen adertjes te zien, niet troebel, heldere traantjes..

Wel knijpt ie het oogje af en toe dicht..

Gaat dit vanzelf over omdat het nog door de verkoudheid komt of beter even de DA bellen? ;) bedankt :)

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Iemand? ;)

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Aan je omschrijving te horen heeft je kat niesziekte gehad, een virusinfectie. Dit slaat vaak op de ogen en je kat kan er een oogontsteking aan overhouden/van krijgen. Dus even contact opnemen met de da. Die kan dan beoordelen of je langs moet komen of niet.
    Als het verder vordert, kan het heel erg worden en kan zijn zicht aangetast worden.

Eet/drinkt je kat verder wel goed?

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    is het geen niesziekte? ff naar laten kijken want dat meot wel behandeld worden.

5. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Eten en drinken doet hij prima! Maar als het nog blijft tranen komende dagen bel ik de DA op.. Wil zichtproblemen niet op m'n geweten hebben, de schat :(

Niesziekte is hij begin juni voor ingeënt dus dat lijkt me zo sterkt, maar je weet nooit..

6. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    klinkt idd als de niesziekte!
    en die enting tegen niesziekte heeft geen enkele zin..
    onze poes krijgt hem elk jaar weer en toch krijgt ze het minstens 1 x per jaar!
    niet te lang mee wachten hoor om te dierenarts te bellen!

7. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Oké bedankt, dan bel ik woensdag de DA als het niet verbeterd..

8. eef80

eef80 Niet meer actief

Het hoeft geen niesziekte te zijn hoor! Met niesziekte komt er echt overal snot uit en is behoorlijk heftig.
    Mijn kater heeft al sinds jaren een chronische verkoudheid. Om de paar maanden moet hij naar de DA met symptomen zoals heel erg niezen, stevig slijm en geirriteerde ogen met ook wat snot (minimaal)
    Volgens meerdere DA geen niesziekte maar een allergie. Sinds ik geen geurkaarsjes en dergelijk meer gebruik, en er in huis niet meer gerookt wordt is het minder geworden. Ik bedacht mij van de week ineens dat onze kattenbakgrid ook geparfumeerd is, stom! Dus hopelijk met verandering hier van nog minderen klachten!
    ik zou de DA anders even bellen en vragen. Misschien kan je een oogdruppeltje mee krijgen. En zowiezo kan je het schoon maken met gekookt water.
    beterschap voor de kater :D

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Nee snot niet hoor!en niezen ook niet meer! Alleen nu en dan een traantje en beetje knijpen..

Zou het door de open haard kunnen komen? Rook?

10. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    We zijn toch maar met m naar de arts gegaan..

Druppels gekregen, niets ernstigs, waarschijnlijk verstopping in z'n traanbuisje..

Maar beter 54,00 betalen voor consult en druppels en weten wat er is..

Dan constant zorgen maken omdat het wel eens iets ernstigs zou kunnen zijn :)

11. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    goed dat je toch bent gegaan!
    liever een keer te veel dan 1 x te laat!

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ja idd! :)

13. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik snap er echt niets van, dat oogje blijft nog steeds tranen.. Kuur netjes gegeven op aangegeven tijden.. :(

Maandag maar weer terug denk ik.. Dan maar weer veel geld kwijt.. Als het maar goed komt met 'm :(

14. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    dat is raar..
    vervelend dat de beestjes niet kunnen praten he! zou zoveel makkelijker zijn!

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

Er zijn verschillende virussen die niesziekte veroorzaken en niet voor alle zijn er vaccins. Dus het werkt wel, maar niet altijd nee.

TS: Succes meid, hopelijk gaat het snel beter met je kater.

16. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Thnx! Hoop het!

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Yep, 't is net een verkoudheidsvirus of griep... :D

Mss zit er iets in zijn oog dat irriteert of steken er ooghaartjes op zijn oogbol?? De da zal straks wel beter kijken. Ben benieuwd!

Deel Deze Pagina