Zo goed als zelfde naam :(

Discussie in 'Babynamen' gestart door LW85, 8 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Waren we er eindelijk uit hoe onze tweelingjongens gaan heten, hebben we voor 1 van de twee op 1 letter na dezelfde naam als schoonzusje die 3 weken eerder is uitgerekend...
    En nu?
    We waren zo blij met deze combinatie die ook nog eens super goed past bij de naam van ons zoontje! Maar wil ook niet als onze kleintjes geboren zijn een van de twee dezelfde naam geven als zijn neefje maar met een andere letter op het einde ... :(

2. Druktemakertje

Druktemakertje Actief lid

17 aug 2015
    266
    13
    18
    Huismama
    West-Brabant.
    Gewoon doen..
    Met tweeling ben je waarschijnlijk toch eerder bevallen

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ja maar weet natuurlijk niet hoeveel eerde ik zal bevallen... stel dat zei een week eerder is dan zou ik al met 35,5 week moeten bevallen om eerder te zijn. Is echt een gok dan en last minute een naam bedenken omdat zij toch eerder bevalt lijkt me ook niks..

4. Aries

Aries Niet meer actief

Het lijkt me ook niet dat degene die eerder bevalt meer recht heeft om de naam te geven. Jullie moeten denk ik allebei bedenken hoe erg jullie het zouden vinden als de namen sterk op elkaar lijken. Wil je dit allebei absoluut niet, dan lijkt het me goed om af te spreken dat jullie allebei nog verder zoeken naar namen, wie weet komt een van jullie nog een andere naam tegen die jullie ook heel mooi vinden. Het is tenslotte nog even weg. En als zij het geen probleem zou vinden als de namen op elkaar lijken maar jullie wel ben ik bang dat jullie een andere naam zullen moeten zoeken.

5. Aries

Aries Niet meer actief

Maakt de andere letter de klank eigenlijk ook anders? Of is het dezelfde naam met een andere schrijfwijze?

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.870
    5.107
    113
    Wat een rare reactie

Ot: Ben het eens met Aries. Hoe erg vinden jullie het als de namen veel op elkaar lijken? Zien jullie elkaar vaak? En als jullie, of jij, dit niet willen, inderdaad verder opzoek gaan. Er is niet echt een andere optie.

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    #7 LW85, 8 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 feb 2017
    Dus vooral qua schrijfwijze zo goed als het zelfde maar het lijkt ook nog eens op elkaar.
    Zij gaan de naam sowieso niet aanpassen hebben ze gezegd. En ik was er zelf njet bij toen ze het vertelden maar mijn vriend heeft dus gezegd van oh dan gaan wij nog wel verder kijken. Terwijl wij deze naam ook al een aantal weken hebben en nu eindelijk sinds een week ook de naam voor de andere baby erbij wisten. We hebben al heeeeeleboel discussies gehad over welke namen en dan nu weer dit dilemma...

8. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Vind hetbzelf absoluut niet leuk, vooral omdat we elkaar heel vel zien en ook vaak met zijn allen met de familie eten, en dan ook nog eens zo dicht op elkaar uitgerekend.. maar ik ben echt uitgedokterd met namen voor de tweeling..

9. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    De uitspraak is juist heel anders.
    Eindigend op "aa" of "am".
    Ik zou blijven bij jullie keus.

10. Loutjepoutje

14 sep 2014
    60
    2
    8
    NULL
    NULL
    Ik had verwacht dat je bv Sem of Sam zou hebben, maar het is aan t einde lees ik nu.. noah en noam vind ik persoonlijk prima kunnen hoor, gewoon doen!

11. Aries

Aries Niet meer actief

Ik vind hem ook wel heel anders klinken, jammer dat je man gelijk al heeft gezegd dat jullie wel verder gingen kijken. Hadden jullie niet trouwens al langer een andere naam voor een jongen? Dacht daar een ander topic over te hebben gezien. Ook met een N. Is die afgevallen of is dat de andere naam?

12. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @aries: dat was inderdaad een naam met een N. Maar die hadden we icm een meisje, we wisten toen de geslachten nog niet.
    Nu weten we dat het twee jongens zijn en bij die naam konden we ook niet iets passends voor een jongen vinden.

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wat leuk, straks 3 jongens in de familie die nauwelijks in leeftijd schelen.

Je bent nog geen 20 weken zwanger, dus ik zou de komende maand helemaal niets doen. Rustig het nieuws op je in laten werken en nog helemaal niets besluiten.

Volgende maand kun je dan rustig met je schoonzusje om tafel gaan zitten, hoe erg jullie beiden het zouden vinden als er een N.o.a.h en een N.o.a.m geboren gaan worden. En dan pas beslissen wat jullie daarmee gaan doen.

Voor hetzelfde geld heeft je schoonzusje volgende maand al een nieuwe naam bedacht.

14. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ach wat balen! Maar ik moet zeggen dat ik het prima vind kunnen als jullie toch je naam geven. De klank is anders. Als het Sem en Senn was geweest, vond ik het anders. Er zal vast hier en daar een verspreking plaatsvinden door een oma, maargoed. Dat heb je altijd, ook al lijken namen minder op elkaar.

Beetje flauw ook dat zij meteen zo stellig zeggen dat zij de naam niet aanpassen. Ik zou daarom ook minder geneigd zijn een andere naam te kiezen.

15. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik sluit mij aan bij de anderen, ik vind dat het goed kan, omdat de namen een een heel andere klank hebben.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Mee eens. Ik zou de naam gewoon zo laten.

17. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik zou het continu door elkaar halen.

In onze vriendengroep een Jonah en Noah. Nou ik verspreek mij heel vaak. Misschien is Jonah nog een optie bij jullie ;)

18. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Klein beetje off-topic maar ik vind N.o.a.m echt een hele rare naam... 🙈

OT: ik zou ook ff afwachten hoor, misschien kom je nog iets tegen wat je veel leuker vindt dan N.o.a.h of je schoonzus. En anders kun je er altijd nog een keer over beginnen en er proberen uit te komen samen toch?

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik vind het best kunnen.. Ik zou denk wel nog even doorzoeken (vooral omdat je nog niet tegen het einde van de zwangerschap loopt zegmaar), maar als je echt niets anders kunt vinden waar je vol voor kunt gaan, zou ik gewoon bij deze naam blijven.

20. Druktemakertje

Druktemakertje Actief lid

17 aug 2015
    266
    13
    18
    Huismama
    West-Brabant.
    Oke.. mijn reactie komt raar over maar bedoelde het eigenlijk iets genuanceerder.. excuses..

Ik zou me persoonlijk niets aantrekken van wat anderen doen qua naam en gewoon mijn eigen keuze/plan daarin trekken..
    En niet omdat diegene met bijna dezelfde naam eerder is uitgerekend een andere naam gaan kiezen..
    Beetje kort door de bocht van mij om alleen eerdere reactie te plaatsen ..

Deel Deze Pagina