Zo goed als zelfde naam :(

Discussie in 'Babynamen' gestart door LW85, 8 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik vind de namen echt heel verschillend en vind het prima kunnen.. maar het belangrijkste is wat jullie er zelf van vinden. Als je het heel storend vind zou ik verder kijken. Ik zou wel nog een keer met je schoonzus praten, misschien gaan ze er al vanuit dat jullie iets anders gaan zoeken. Het is denk ik wel goed om te weten of hun het wel of niet storend zullen vinden. Vinden hun het ook storend kunnen hun misschien ook nog verder kijken. Ik vind niet dat degene die als eerste is uitgerekend het meeste recht heeft op de naam. Succes met jullie beslissing.

2. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Ik vind het ook prima kunnen. Je kan altijd nog even met ze om de tafel gaan of ze het storend vinden. Vinden jullie het storend? Als zij het wel storend vinden vind ik het niet aan jullie een andere naam te kiezen maar dat kunnen zij dan doen..
    Als het 'jullie' naam is zou ik get lekker zo houden.. so be it.. went ook wel weer hoor.. en de klanken zijn op het eind anders..
    Ik zeg lekker doen☺️
    Geniet van he zwangerschap !!

3. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Ik zou de naam zo laten en niet meer gaan veranderen.

Maar jij bent er zelf niet blij mee, dat de namen op elkaar lijken. Dus ik zou even afwachten of je bij die mening blijft of dat je er toch aan kan wennen. Zij hebben nl. al aangegeven, niet te gaan veranderen.

Als je er niet aan kan wennen, dan een andere naam proberen te zoeken.

4. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Houd het bij jezelf. Als zij aangeven niet te gaan veranderen vind ik persoonlijk dat zij niet 'moeilijk' moeten gaan doen als jullie ook niet gaan veranderen.
    Als je er zelf moeite mee hebt is het een ander verhaal en kan je een andere naam overwegen.

Laat het ff los. Jullie hebben nog ff 🙂

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Dit inderdaad

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou hierom echt niet jullie naam opgeven. N.o.a.h. is een totaal andere naam dan N.o.a.m. De uitspraak is zelfs anders (Noom lijkt toch totaal niet op N.o.a.h.?)

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    ik vond ze ook nog best verschillend. En dan nog, als dit jullie naam is die jullie mooi vinden en zij dat ook vinden, dan is dat maar zo. Niemand kan beslissen over een naam van een ander. Vroeger heette in iedere familie de kinderen jan, piet, hendrik, marie en/of mien en toen was dat heel normaal. Nu zou dat ineens niet mogen?
    Het gaat erom of je het zelf wil. En al zou je exact dezelfde naam hebben, ook dan wennen mensen er wel aan.
    Inderdaad even laten rusten en dan nog eens verder nadenken is wel een goede.

8. Zo zou ik hem niet uitspreken.. Ik zie No-ah en No-am

Voor broertjes zou ik het niet doen maar neefjes kan best.
    Hier een Julian en Julius van dezelfde leeftijd dat is best lastig maar zorgt niet voor grote problemen.

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    He bah wat stom. Maar ik vind ze niet zo op elkaar lijken. Ik zou idd, wat hier al gezegd is, het even laten bezinken. Is het écht dé naam voor jullie? Houden! Kun je er echt niet mee leven? Dan zou ik verder zoeken, maar wellicht ook nog even erover hebben met de tegenpartij ;)

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is dan typisch een vorm van een Engelse naam die op zijn Nederlands (en dus eigenlijk verkeerd) wordt uitgesproken.

Twee nichtjes in mijn familie die N.o.a. en N.o.v.a. heten. Kan ook prima.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ken Noam alleen als 'noom', niet als 'noo-am'. Dus dan vind ik Noah er echt prima bij kunnen! En als het wel noo-am is, vind ik het denk ik ook wel verschillend genoeg!

12. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    de uitspraak Noah en Noam vind ik heel anders. ik zou het gewoon doen.

13. manaolana

manaolana Niet meer actief

Er is niks Engels aan de naam Noam volgens mij. Het is een bijbelse/Hebreeuwse naam. Ik ken hem ook als No-am.

OT. Ik vind het ook prima kunnen. Mocht je het zelf toch echt niet willen, misschien is Joah nog een optie voor jullie?

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vind het prima kunnen!

15. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Als je schoonzusje aangeeft echt niet te gaan veranderen, dan weet ze dat jullie dat mogelijk ook niet doen lijkt me. Niemand heeft het eerste recht lijkt me? Gewoon lekker bij je naam blijven, anders krijg je misschien later spijt.

16. Dat is een aanname van jou,
    Ik ken hem niet als Engelse naam hoor.
    Maar als Bijbelse/Hebreeuwse naam.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Noam is een Hebreeuwse naam, ik zou het in Nederlands ook gewoon als Noam uitspreken.

18. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ja, spreken ze hem uit als No-uhm (correct op z'n Engels dus)? Dan zou ik gewoon voor Noah (op zijn Nederlands) gaan, heel andere klanken.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat Noam een Hebreeuwse naam is betekent niet dat de uitspraak dan Nederlands is;)

20. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.564
    1.866
    113
    Vrouw
    Mee eens

Deel Deze Pagina