Zo goed als zelfde naam :(

Discussie in 'Babynamen' gestart door LW85, 8 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aries

Aries Niet meer actief

In het Hebreeuws spreek je hem uit als No-am.

2. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik denk dat het verschillend genoeg is.
    En dat zij zo baut zeggen: wij gaan niet veranderen wil niet zeggen dat jullie dat wel zullen doen. Maar als je je er niet goed bij voelt zou ik het even laten rusten en kijken of er een andere naam bovenborrelt. En als dit dé naam is voor jullie, dan hou je 'm gewoon zo.

3. Pixxel

Pixxel Actief lid

25 sep 2016
    270
    16
    18
    Vrouw
    Als het beide N.oah zou zijn, zou ik wel even goed nadenken, maar qua uitspraak vind ik dit toch anders. Ik zou er gewoon voor gaan! :)

4. xmayx

xmayx Actief lid

12 nov 2016
    331
    7
    18
    Vrouw
    Vind het eigelijk ook wel kunnen hoor, lijkt op elkaar maar niet storend veel.

5. Mommy91

Mommy91 Actief lid

12 dec 2016
    294
    11
    18
    Vrouw
    Jeetje wat lastig zeg! Snap je dilemma.
    Als het voor jullie DE naam is dan zou ik het gewoon doen. En sowieso nog bespreken met je schoonzus.

Is misschien Noé / Noéh nog een optie?

6. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik vind de uitspraak heel anders. Jullie naam lijkt er qua schrijfwijze wel op maar ik zie echt geen reden om deze naam niet te gebruiken.

7. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Nee maar ik ken een Israeli die zo heet en hij zelf zelf Noo-am....;) Hij zal het wel weten denk ik dan

8. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Wat zou maken dat zij meer 'recht' hebben om de naam te gebruiken dan jullie?
    Zij willen niet wijzigen, maar dat verplicht jullie niet om dat wel te doen. Dus los van wat schoonzus vindt is het goed dat jullie gaan bedenken hoe erg jullie het vinden dat de namen op elkaar lijken.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ken ook een Israelische familie en zij zeggen Noohm. Het ligt er misschien ook aan waar je bent opgegroeid.

10. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Ja blijkbaar...
    Ach..wij hebben ook soh-fíe en sóó-fie, Roh-bin en roo-bin, etcetera..
    Dus dat zal in elke taal wel voorkomen ...

Deel Deze Pagina